• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-05-10 15:48:48 följande:

    Hej! Hoppas att ägglossningen kommer snart för oss båda :) Enligt mina beräkningar så blir det återföring tidigast nästa torsdag för mig, men troligare är kanske att det blir på fredagen eller i helgen. Jag har inte tagit letrozol tidigare och vet inte riktigt hur kroppen reagerar. När tror du att din ägglossning kommer?


    Spännande tider! Snart vul för dig ju. :) Tror du kan räkna med att få ägglossning ungefär när du brukar. Jag gissar på ägglossning i början av nästa vecka! Hur mycket Letrozol äter du? Har alltid tagit en tablett innan men nu var det två. Funderar på om jag äter dubbel dos eller om det är en ny sort.
  • Jenzia
    Frida123123 skrev 2021-05-10 19:45:45 följande:

    TillJenzia, jag är gärna med i ny tråd-?vi som blivit gravida genom IVF?. Någon hade frågat mig tidigare om jag ändå fick återföra trots överstimulering. Jag fick coasta (coasting), man slutar med injektioner och rider på vågen av hormoner i avvaktan på att nivån på östrogen går ner. Jag låg på 16000,efter tre dagar 30000!efter ytterligare tre dagar 18000. Jag hade inga allvarliga symptom, men gick upp 3kg, på tre dagar.


    Här är tråden www.familjeliv.se/forum/thread/81116563-gravid-efter-ivf
  • Jenzia
    Lillaälta skrev 2021-05-10 17:46:20 följande:

    Vårt första IVF

    3-dagars embryo infördes idag och ytterligare 3 befruktades, så nervös. Har varit illamående hela dagen efter införandet, är det vanligt?

    Och hur stor chans tror ni att det är att vi får något till frysen?


    Åhh vad spännande! Tror det kan vara nervositet som ger illamående, eller kanske hormonbakfylla? Du har ju nyligen proppar kroppen med hormoner.

    Jag tror det är bra odds på att ni för till frysen. Vi fick en till frysen när vi bara hade tre befruktade ägg.
  • Lillaälta
    Jenzia skrev 2021-05-10 20:18:31 följande:

    Åhh vad spännande! Tror det kan vara nervositet som ger illamående, eller kanske hormonbakfylla? Du har ju nyligen proppar kroppen med hormoner.

    Jag tror det är bra odds på att ni för till frysen. Vi fick en till frysen när vi bara hade tre befruktade ägg.


    Ja kanske det, tack!

    Håller alla tummar och tår här hemma :)
  • IVF2021

    Så många ni var som körde behandling samtidigt nu och så många som precis plussat! Fantastiskt. Är det någon som är på g med behandling snart? Jag hade ÄL här om dagen och ska starta med försök nr 2 vid kommande mens om 2 veckor. Första försöket var med Menopur 112,5 IE, Fyremadel från dag 5 och sen Suprefact som ägglossare istället för Ovitrelle pga risk för överstimulering. Blev 18 omogna ägg plockade, inga befruktade och någon slags överstimulering som tog två veckor att hämta sig efter. Ser så mycket fram emot ett nytt försök! Denna gång blir det Gonal-F i dosen 87,5 med första VUL dag 5. Ingen planering lagd för när start av Fyremadel ska ske än. Gissar att de bestämmer det på VUL. Någon som har erfarenhet av så många omogna ägg?

  • Inalina
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-10 15:53:31 följande:

    <3 

    Det låter som en bra plan. Kommer kanske funka i sommar :) 

    Imponerad av ditt driv och goda humör hela tiden. Bara därför kommer det säkert funka när som helst <3

    Hur får man tag på kortison och blodförtunnande?  

    Ja sexet hamnar helt klart efter när man är mitt uppe i ivf-andet. :(


    Tack, jo som alla andra kan ju jag också bryta ihop och bli knäckt i den här processen men jag tycker det är viktigt att kunna glädjas med andra också, jag har ju fått uppleva det där plusset, graviditeten och bebisen så man vet ju liksom vad folk har framför sig som äntligen får ett positivt test <3

    Ja planen känns bra :) man får ju liksom upp hoppet lite ändå när man har en plan att följa även om den är utan ivf i några månader. Det svåra är också att jag inte riktigt vet om jag litar på min kliniks kompetens gällande äggplock och befruktning, jag tror att de har plockat äggen för tidigt båda mina gånger nu i vår då jag fick så otroligt få befruktade. Jag ska faktiskt dit imorgon och tala med läkaren om vad de har för teori om det hela och höra om de endast skyller på min äggkvalitet eller om man skulle väntat och låtit äggen mogna eller liknande. Det är det tvivlet som gör att vi funderar på Prag istället.

    Min läkare på kliniken skrev ut kortison/prednison och när jag kom till apoteket frågade de om jag ville ha ett litet eller storpack så jag köpte 100 tabletter så jag har för 3 månader i alla fall.. ;) sen tar jag aspirin vilket är lite blodförtunnande men en dos på 75mg. (Mellan ÄL och tills man får ett plus...)

    Kram!
  • Bejby2021
    Jill92 skrev 2021-05-10 18:59:13 följande:

    Oj vad tråkigt. Är det pga pandemiläget eller nått sånt?Vilken klinik är du på? Vi kommer köra på SU göteborg. Är också helt inställd på att det blir insättning om allt går som det ska..


    Nej pga att de tror jag ska bli överstimulerad men det tror inte jag.

    Har ca 12 ägg. Inga andra symptom som skulle tyda på att jag blir överstimulerad.
  • Bejby2021
    Jill92 skrev 2021-05-10 18:59:13 följande:

    Oj vad tråkigt. Är det pga pandemiläget eller nått sånt?Vilken klinik är du på? Vi kommer köra på SU göteborg. Är också helt inställd på att det blir insättning om allt går som det ska..


    Glömde svar :) att jag ska till Akademiska Uppsala.
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-05-10 16:23:57 följande:

    Låter som ni har kommit fram till en bra plan  boosta kroppen med vitaminer, sol och förhoppningsvis lite lugn, så kommer kroppen vara fit for fight till hösten när ni äntligen kommer få ert plus  Inbillar mig att det alltid finns någon liten chans att det händer på egen hand med, vem vet? Får du utskrivet prog, kortison och blodförtunnande från kliniken eller finns det o köpa receptfritt?

    Köpt på mig ett halvt apotek och funderar på att hitta nån att tjata till mig letrozol eller något annat ÄL stimulerande att försöka på lite på "egen" hand i väntan på hösten. Men kostar väldigt mycket att bara få tabletterna utskrivna tycker jag. Så försöker nå en vanlig MVC/gyn just nu för att se om de skriver ut sånt gratis haha.


    Hehe ja precis så tänkte jag att det skulle gå till ;) när man inte fått domen att det aldrig kommer funka pga av ditt eller datt så har man ju liksom ett litet hopp till den egna kroppens kapacitet ändå :) jag fick utskrivet kortison och aspirin av läkaren, i Sverige kan ni köpa något som heter barnalbyl som är 250mg som ni kan dela i 3 delar så blir det ca 75mg per dos. Kortison måste man alltid få utskrivet. Progesteron har jag sjukt många kartonger kvar då jag köpte upp en massa i Prag 2018 som går ut i år;) så jag har väl en hel arsenal med Ivf-medicin hemma.. även en hel låda med blodförtunnande sprutor som jag tog vid ivf i Prag, men den låter jag nog vänta ett tag..

    Jag funderar också på Letrozol, tog det några gånger 2017 tror jag och det mognade fina äggblåsor då, ska höra med kliniken i morgon om de kan tänka sig att skriva ut det för att man då försöker på egen hand. Kan tänka mig att de vill ha lite koll på en dock om man ska ta det..?

    Jag har dessutom gjort en ny beställning på mina hemsidor för naturläkemedel... tar nu Melatonin 3mg varje kväll innan läggdags vilket visat sig gett en del resultat i studier på äggen.. vad tar du?

    Hoppas du kommer in så snart som möjligt med landstingsförsöken! <3
  • Bula2021

    Testdag i dag. Dag 14 med en femdagars färskåterföring. Och jag är gravid.

    Helt ... ofattbart! I över två år har vi försökt på egen hand och så gick det nu på första ivf-försöket. Vågar nästan inte tro på det eller att det ska gå vägen, men ska verkligen försöka slappna av nu.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021