• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Jenzia
    Bula2021 skrev 2021-05-11 07:32:46 följande:

    Testdag i dag. Dag 14 med en femdagars färskåterföring. Och jag är gravid.

    Helt ... ofattbart! I över två år har vi försökt på egen hand och så gick det nu på första ivf-försöket. Vågar nästan inte tro på det eller att det ska gå vägen, men ska verkligen försöka slappna av nu.


    Weeeehooo!!!! Grattis!!! Jaaa, bara njut nu!
  • Inalina
    Bula2021 skrev 2021-05-11 07:32:46 följande:

    Testdag i dag. Dag 14 med en femdagars färskåterföring. Och jag är gravid.

    Helt ... ofattbart! I över två år har vi försökt på egen hand och så gick det nu på första ivf-försöket. Vågar nästan inte tro på det eller att det ska gå vägen, men ska verkligen försöka slappna av nu.


    Jättestort grattis Hjärta helt rätt inställning att slappna av nu, visst ska det gå vägen! Kram!
  • Onemore2018

    I dag är vi på dag 7 och vi ska på första ultraljudet. Vi är nu inne på vårt 2:a ivf. Förra gången fick vi ut 4 ägg men inget hände. 2 tillbakasättande ägg, 1 missfall och 1 som ej blev lyckat. Hoppas ingenting denna gång. Man vågar inte hoppas.

  • Dibella
    Inalina skrev 2021-05-10 22:33:56 följande:
    Hehe ja precis så tänkte jag att det skulle gå till ;) när man inte fått domen att det aldrig kommer funka pga av ditt eller datt så har man ju liksom ett litet hopp till den egna kroppens kapacitet ändå :) jag fick utskrivet kortison och aspirin av läkaren, i Sverige kan ni köpa något som heter barnalbyl som är 250mg som ni kan dela i 3 delar så blir det ca 75mg per dos. Kortison måste man alltid få utskrivet. Progesteron har jag sjukt många kartonger kvar då jag köpte upp en massa i Prag 2018 som går ut i år;) så jag har väl en hel arsenal med Ivf-medicin hemma.. även en hel låda med blodförtunnande sprutor som jag tog vid ivf i Prag, men den låter jag nog vänta ett tag..

    Jag funderar också på Letrozol, tog det några gånger 2017 tror jag och det mognade fina äggblåsor då, ska höra med kliniken i morgon om de kan tänka sig att skriva ut det för att man då försöker på egen hand. Kan tänka mig att de vill ha lite koll på en dock om man ska ta det..?

    Jag har dessutom gjort en ny beställning på mina hemsidor för naturläkemedel... tar nu Melatonin 3mg varje kväll innan läggdags vilket visat sig gett en del resultat i studier på äggen.. vad tar du?

    Hoppas du kommer in så snart som möjligt med landstingsförsöken! <3

    Skönt att läkarna utanför sverige verkar ha en helt annan syn på att man kan få det som kanske kan hjälpa utskrivet.. även om det inte är någon 100% chans/studie/god knows. Här ska allt gå 10 varv runt först..


    Jag tror nog att åtminstone första gången man tar Letrozol så vill de ta en kik på äggblåsorna så man inte lossar fler än 1, man vill ju kanske inte stå med 4 ägg som lossar hehe. I mitt fall känns det långt bort, men man vet ju aldrig. 


    Jag har köpt på mig vitamin D3, B12, vitamin E, melatonin 3mg, bisolvon Drömmer Q10, zink och magnesium. Stod i valet och kvalet om jag skulle klicka hem DHEA utomlands, men jag är lite feg... Hade hellre fått det utskrivet, men finns nog no chance in hell. Men känns som den är den viktigaste delen i pusslet nästan, men nojad att man ska få hem något konstigt, folk som försöker sälja fel eller luras.


    Zink & magnesium läste jag i nån tråd här på FL att någon fått utskrivet som hade funkat för vissa, och de andra hittade jag i "it starts with the egg" boken, som rekommenderade  doser under låg AMH.


    Så tänker jag att skulle vi råka bli gravida på egen hand, så är det skitbra, även om jag inte tror att det finns så stor chans alls, men annars så är man riktigt preppad inför 3e IVFen sen, som förhoppningsvis kommer bli den sista på ett antal år! 


    Kanske vi kommer samman till hösten med våra nästa omgångar Solig fyllda av energi och nytt hopp.

  • Bula2021
    Jenzia skrev 2021-05-11 08:06:07 följande:

    Weeeehooo!!!! Grattis!!! Jaaa, bara njut nu!


    Inalina skrev 2021-05-11 08:07:59 följande:

    Jättestort grattis  helt rätt inställning att slappna av nu, visst ska det gå vägen! Kram!


    Tack, tack, tack! Måste eventuellt ta ett digitalt senare i dag också. Har nu på morgonen ??bara?? tagit det vanliga jag fick med från Livio. Två streck är ju två streck men känns som att man inte kan tro på det helt? :) Det kanske bara luras eller att jag drabbats av plötslig skuggsyn, haha!
  • Dibella
    Bula2021 skrev 2021-05-11 07:32:46 följande:

    Testdag i dag. Dag 14 med en femdagars färskåterföring. Och jag är gravid.

    Helt ... ofattbart! I över två år har vi försökt på egen hand och så gick det nu på första ivf-försöket. Vågar nästan inte tro på det eller att det ska gå vägen, men ska verkligen försöka slappna av nu.


    Grattis! Hoppas att du kan landa och slappna av i det fina pluset Solig
  • Bula2021
    Dibella skrev 2021-05-11 08:34:07 följande:

    Grattis! Hoppas att du kan landa och slappna av i det fina pluset 


    Tack snälla!
  • AndraSladdis
    Bula2021 skrev 2021-05-11 07:32:46 följande:

    Testdag i dag. Dag 14 med en femdagars färskåterföring. Och jag är gravid.

    Helt ... ofattbart! I över två år har vi försökt på egen hand och så gick det nu på första ivf-försöket. Vågar nästan inte tro på det eller att det ska gå vägen, men ska verkligen försöka slappna av nu.


    Stort grattis!
  • Jill92
    Bejby2021 skrev 2021-05-10 22:31:49 följande:

    Glömde svar :) att jag ska till Akademiska Uppsala.


    Jaha, jag som trodde att risken att bli överstimulerad bara var under ?spruttiden? innan äggplock. Så att om allt gått bra ska man kunna fortsätta med insättning. Men då kan man alltså råka ut för det även efter ÄP? Hmm. Någon skrev även att det kan ta tid innan mensen kommer tillbaka efter behandling, är det pga att man ?mixtrat? så mkt med ägglossningen kanske?

    Skriver detta också som en öppen fråga, någon annan kanske har ett klokt svar. Så skönt att många är så insatta här inne... :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021