• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • ace86
    Annna84 skrev 2021-05-27 09:35:12 följande:

    Hej! Jag börjar också bli nervös. Vaknar jättetidigt och ligger och känner efter. Får för mig att det känns lite grann men det kan vara inbillning eftersom jag känner efter så himla mycket hela tiden. På RD2 strålade det till ordentligt långt ner i mitten av magen och då tänkte jag att det här känns ju bra, sen har det inte varit så mycket mer.

    Bra att du känner av värkar, det låter lovande. Vilken dag brukar du få mens? Min brukar komma på RD8-RD10, så tidigast på måndag.. Jag vill testa i helgen men vågar inte eftersom jag är borta i helgen hos några vänner och på måndag ska jag ha fysiska möten. Hur ska du göra? Kramar


    Hej! Man är verkligen sin värsta fiende under denna period. Man vill intala sig själv att chilla, njuta av att det ligger ett embryo/blasto i mig och ge den det bästa möjliga tillvarot. Men nej.. Hahah det ska kännas efter, över analyseras och stressas.

    Min mensvärk (eller vad det nu är) kommer och går forfarande, har heller inga andra symptom. Brösten slappare än någonsin :P

    Det är min första FET men idag och imorgon (RD6-7) är jag på cykeldag 23-24 och då brukar jag få min mens.. så om det inte kommer någon mens i helgen så testar jag mig på måndag eller tisdag dvs RD9-10. I och med att det är en ostimulerad cykel tänker jag att det borde följa min vanliga period. Att testa sig på RD15 som är 1 vecka efter BIM känns för långt!

    Förra gången när jag fick mitt X testade jag mig RD15 med 2 dagars vilket var cirka 4 dagar efter BIM.

    Försök att njuta av helgen! Förhoppningsvis är du på en plats i Sverige där du för njuta av det fina sommarvädret som är på väg in. Dina vänner och din partner. Vet dem du ska träffa att du gjort insättning? Kanske kan vara skönt att få deras stöd under helgen om peppen och tankarna flyger i väg? Jag ska på mamashower men ska försöka att tänka positivt och peppande ändå (så länge jag inte fått min mens för då blir det tortyr) :P Kram
  • Anonym1Ha
    Chajsa skrev 2021-05-26 11:59:44 följande:

    Tre ägg hade växt till sig lite så nu verkar de också med i matchen till äggplocket! Känns bra om än inte superhoppfull. Hoppas hoppas de hittar ett par ägg som kan befruktas och sättas in sen till helgen.

    Är du ruvare nu? :)


    Lycka till idag på ditt äggplock <3
  • ace86
    Onemore2018 skrev 2021-05-27 13:52:12 följande:

    Det visade svagt positivt ????


    Vad härligt! Stort grattis!! :)
  • Onemore2018

    Jag är så dum att jag verkligen trodde att det skulle gå denna gång också, rosa sent igår kväll, morgontest svagt positivt och bruna blödningar nu. Precis som sist och så blev det missfall. Varför vill kroppen börja mensa igen för när mensen inte ska komma? Det här tar så psykiskt på en...

  • Dibella
    Onemore2018 skrev 2021-05-28 10:59:58 följande:

    Jag är så dum att jag verkligen trodde att det skulle gå denna gång också, rosa sent igår kväll, morgontest svagt positivt och bruna blödningar nu. Precis som sist och så blev det missfall. Varför vill kroppen börja mensa igen för när mensen inte ska komma? Det här tar så psykiskt på en...


    Det är ju jättevanligt att man har blödningar trots att man är gravid Hjärta hoppas verkligen att sträcket blir starkare.
  • ace86
    Onemore2018 skrev 2021-05-28 10:59:58 följande:

    Jag är så dum att jag verkligen trodde att det skulle gå denna gång också, rosa sent igår kväll, morgontest svagt positivt och bruna blödningar nu. Precis som sist och så blev det missfall. Varför vill kroppen börja mensa igen för när mensen inte ska komma? Det här tar så psykiskt på en...


    Har för mig att du skrev att du tog lutinus. Det är vanligt med blödning från den också, och färgskiftningar i blodet har bara med färskheten att göra. (Så var det för mig förra gången och jag var gravid trots lite blod)

    Det är ju forfarande ett positivt test och förhoppnings blir det bara starkare nu!! Håller tummarna <3
  • Chajsa
    Anonym1Ha skrev 2021-05-28 08:32:06 följande:

    Lycka till idag på ditt äggplock <3


    Tack för lyckönskning! Det gick bra men plocket gjorde väldigt mycket ondare idag än senast, var så svullen redan innan. Har ont när jag går nu och behöver ligga ner. De fick ut sex ägg och nu börjar väntan till måndagens återföring...
  • Inalina
    Onemore2018 skrev 2021-05-28 10:59:58 följande:

    Jag är så dum att jag verkligen trodde att det skulle gå denna gång också, rosa sent igår kväll, morgontest svagt positivt och bruna blödningar nu. Precis som sist och så blev det missfall. Varför vill kroppen börja mensa igen för när mensen inte ska komma? Det här tar så psykiskt på en...


    Åh men du är verkligen inte dum!! Jag vet hur det tar på psyket men du får nog vänta ut testen lite och se om det verkligen blir som en vanlig mens eller om det upphör. åh styrkekramar till dig jag hoppas det går vägen ändåHjärta
  • Estelle011

    Jag har fått mens igår kväll. Jag var jätteledsen, svårt att inte tänka - vad om det aldrig går. Sen imorse började jag tänka positivt igen, planera sommar och allt. Ringde kliniken för att berätta resultat och att höra vad är nästa steg i höst. De sa att jag kan börja direkt nytt försök. Börjar med sprutorna redan imorgon! 
    Vet inte om det är bra eller dåligt. Orkar kroppen alla hormoner och orkar hjärnan alla känslor utan paus? 

  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-05-28 12:26:53 följande:

    Tack för lyckönskning! Det gick bra men plocket gjorde väldigt mycket ondare idag än senast, var så svullen redan innan. Har ont när jag går nu och behöver ligga ner. De fick ut sex ägg och nu börjar väntan till måndagens återföring...


    6 ägg måste väl ändå vara ett positivt besked? Håller tummarna!! Synd att du måste gå och ha ont, starkare.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021