• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • GlitterLina

    Jag va på vul idag för att kolla om det kommit några ägg, började i söndags kväll med sprutorna

    Det såg väldigt bra ut redan såhär tidigt i stimuleringen :) tillbaka för ultraljud på måndag & planering då vilken dag det blir ägguttag

  • Izza8511
    GlitterLina skrev 2021-08-12 20:58:02 följande:

    Jag va på vul idag för att kolla om det kommit några ägg, började i söndags kväll med sprutorna

    Det såg väldigt bra ut redan såhär tidigt i stimuleringen :) tillbaka för ultraljud på måndag & planering då vilken dag det blir ägguttag


    Åh så kul ?
  • GlitterLina
    Izza8511 skrev 2021-08-12 21:07:17 följande:

    Åh så kul ?


    :) ja hoppas det fortsätter åt rätt håll
  • Frida123123
    GlitterLina skrev 2021-08-12 20:58:02 följande:

    Jag va på vul idag för att kolla om det kommit några ägg, började i söndags kväll med sprutorna

    Det såg väldigt bra ut redan såhär tidigt i stimuleringen :) tillbaka för ultraljud på måndag & planering då vilken dag det blir ägguttag


    Vilka goda nyheter!! Har du bra amh värde?
  • GlitterLina
    Frida123123 skrev 2021-08-12 21:58:39 följande:

    Vilka goda nyheter!! Har du bra amh värde?


    Ja det har jag :) för min ålder
  • Izza8511

    Testa med digital test idag också men det är neg.

    Dags o ställa in sig på en omgång till med äggplock.

    Det tog så hårt på mig denna gången eftersom jag såg ganska tydligt att de gav utslag.

    Men men vi får väl ta nya tag

  • IVF2021
    endotjej92 skrev 2021-08-11 11:20:17 följande:

    Ja den 24/8 så de e ju evigheter tills dess.. dee värsta är ju att de känns inget speciellt nu efter de satt in embryot så ja har ju ingen aning om dene fastnat eller ej :( får bara vänta. 

    Min ägglossning tyckte ja också hamna sent denna och förra cykeln på dag 16 & 17 antar att de e för man sprutat in massor me hormoner.  ja jag tror inte några timmar spelar jätte stor roll. Kul så är vi ruvare samtidigt :D


    Nu så! Embryot är på plats. Det var en labyrint för den där katetern att hitta in genom så jag kan inte påstå att det var ett snabbt och smidigt ingrepp, men nu är det klart! Man skulle bara vilja kolla att det ligger rätt.

    Fick testdag 23/8, så en dag innan dig..?! Känns som så himla få dagar mellan insättning och beräknad mens. Skönt att slippa vänta så länge på resultat, men samtidigt känns det overkligt att ett embryo skulle hinna fastna och börja påverka ens hormoner på så kort tid.

    Har du någon plan för när du tänker testa?
  • Truuly
    IVF2021 skrev 2021-08-13 15:11:23 följande:

    Nu så! Embryot är på plats. Det var en labyrint för den där katetern att hitta in genom så jag kan inte påstå att det var ett snabbt och smidigt ingrepp, men nu är det klart! Man skulle bara vilja kolla att det ligger rätt.

    Fick testdag 23/8, så en dag innan dig..?! Känns som så himla få dagar mellan insättning och beräknad mens. Skönt att slippa vänta så länge på resultat, men samtidigt känns det overkligt att ett embryo skulle hinna fastna och börja påverka ens hormoner på så kort tid.

    Har du någon plan för när du tänker testa?


    Äntligen är du ruvare!! Har tänkt på dig. Gjorde det ont?:o

    Oj inte jättelångt till testdag då! När har du bim? De säger väl att det tar ca 1-2 dygn för en blasto att fästa.
  • IVF2021
    Truuly skrev 2021-08-13 15:16:26 följande:

    Äntligen är du ruvare!! Har tänkt på dig. Gjorde det ont?:o

    Oj inte jättelångt till testdag då! När har du bim? De säger väl att det tar ca 1-2 dygn för en blasto att fästa.


    Ja, tänk vilken process att ta sig hit! Och om bara 1,5 vecka vet jag hur det gått. Har beräknad bim samma dag som jag fick testdag, så måndag om en vecka. Känns ju som att det är de ruvardagarna folk börjar tjuvtesta?

    Det var verkligen ingen bekväm upplevelse. Tog nästan 50 minuter. De fick byte både instrument och läkare och jag fick gå och kissa innan de lyckades. Men de påstod att det landade rätt till slut, så det håller jag tummarna för!
  • endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-13 15:11:23 följande:

    Nu så! Embryot är på plats. Det var en labyrint för den där katetern att hitta in genom så jag kan inte påstå att det var ett snabbt och smidigt ingrepp, men nu är det klart! Man skulle bara vilja kolla att det ligger rätt.

    Fick testdag 23/8, så en dag innan dig..?! Känns som så himla få dagar mellan insättning och beräknad mens. Skönt att slippa vänta så länge på resultat, men samtidigt känns det overkligt att ett embryo skulle hinna fastna och börja påverka ens hormoner på så kort tid.

    Har du någon plan för när du tänker testa?


    Åh tänkt på dig idag!! Så kul att du har gjort det nu :D

    Jag tänkte exakt likadant att de är så få dagar kvar tills mensen ska komma efter insättningen.

    Är ruvardag 3 idag och är så ledsen för jag känner ingenting så de känns ju som att de inte tagit sig, ja vet att jag tar ut det i förskott men tänker att jag borde ju känna något.. testade även imorse och det var ingenting. Kommer nog testa varje morgon tror jag. Hur känner du att du ska göra?

    Haha ja de va ju lite märkligt att du fick testdag innan mig men alla kliniker resonerar säkert olika gällande det.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021