• Amandannn

    BIM MAJ, första barnet

    Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

    Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

    Påbörjar listan i första inlägget. :)

    Lycka till åt oss alla <3

  • Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Anonym (lite halvt)
    Clearmoon skrev 2021-05-02 08:56:17 följande:

    Testade imorse på BIM, negativt....ingen mens än men den lär ju komma, tidigt på dagen. Min oro förstärks att jag inte kan bli gravid. Trots att jag aldrig någonsin försökt. Men har GAD så varför vara lugn när man kan oroa sig right?!

    Lovat mig själv att alltid vänta på mens från nu...om inte mensen skulle va flera dagar sen. Tär på mitt svaga psyke...


    Jag har också ångest (har tidigare blivit behandlad för GAD) och tror att jag kommer reagera likadant när vi börjar ?försöka på riktigt? (ursäkta uttrycket). Försök andas och påminn dig själv om att vår ångest ljuger för oss. <3 För de allra flesta tar det åtminstone några försök att bli gravid. Någon sa det så fint tidigare i tråden: varje misslyckat försök är ett steg närmare det där plusset.
  • Anonym (lite halvt)
    Annasandra skrev 2021-05-02 09:08:51 följande:

    BIM igår, plus idag! :D

    Har startat en hemlig grupp på Facebook som kräver inbjudan till oss med BF januari 2022. Jag har bf 6/1 som det ser ut nu iallafall :) om ni plussar och vill vara med så skicka ett meddelande :)


    Stort grattis till dig!
  • Lisen91
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-02 07:18:26 följande:

    Åh men fina du <3 Vilket jäkla skitavslut på kvällen. Det är helt okej och förståeligt att vara ledsen och knäckt över det som har hänt. Jag förstår också att du inte känner för att prata med din pappa just nu. Ta det när du har fått lugna ner dig och fått lite distans till händelsen, och han har blivit nykter. Hoppas att det känns lite bättre nu på morgonen. <3


    Ja men verkligen.. Vi smsade varandra istället igår och han bad om förlåtelse flera gånger och såklart förlåter jag honom, han är ju min pappa och vi har en superfin relation.

    Jag tänker att jag ska ringa honom idag och kanske berätta hur allt ligger till. Jag har inte velat göra det tidigare men nu vet jag inte riktigt.

    <3 allt känns inte bra men aningens bättre idag iaf.
  • Anonym (lite halvt)
    Lisen91 skrev 2021-05-02 09:51:06 följande:

    Ja men verkligen.. Vi smsade varandra istället igår och han bad om förlåtelse flera gånger och såklart förlåter jag honom, han är ju min pappa och vi har en superfin relation.

    Jag tänker att jag ska ringa honom idag och kanske berätta hur allt ligger till. Jag har inte velat göra det tidigare men nu vet jag inte riktigt.

    <3 allt känns inte bra men aningens bättre idag iaf.


    Om du känner att du vill det så tror jag att det är klokt. Då förstår han varför du reagerade så starkt. Om du inte vill göra det så tycker jag att du ska låta bli. Sånt ska man dela för att det känns bättre för en själv, inte för att man är skyldig någon annan det <3

    Du får försöka ta hand om dig själv ordentligt idag!
  • BoringBrick92

    Flyttar fram listan!

    Clearmoon, BIM 4/5, 27 år (1:a försöket)

    Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

    Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

    Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket) PLUSSAT

    Camilla82 - Bim 5/5, 38 år (6e försöket)

    MsTintin - bim 6/5, 29 år (13 försöket)

    Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

    MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

    DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

    Stickling, bim 9/5, 33 år (10:e försöket, två missfall)

    Lisen91, BIM 10/5, 29 år (10:e försöket)

    Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

    BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

    Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

    hellow0rld, BIM 10/5

    Mimow11 BIM 11/5, 29 år (2:a försöket)

    hejhejkola - BIM 12/5, 26 år (6:e försöket, 3 tidiga mf)

    RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

    Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

    Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

    apan95, BIM 16/5, 25 år (19:e försöket, ett mf)

    NatMar005, BIM 17/5, 33 år (27:e försöket, 7 mf)

    Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

    Micaelaaa, BIM 20/5, 25 år (10:e försöket)

    Linneadou, BIM 20/5, 29 år (1:a försöket)

    Ericky, BIM 21/5, 33 år (10:e försöket)

    Paperlanterns, BIM 21/5, 32 år (5:e försöket)

    Molybden, BIM 22/5, 26 år (11:e försöket, 4 eller 5 äl)

    Soff, BIM 24/5, 33 (14:e försöket)

    Weloty, BIM 25/5, 30 år (13:e försöket)

    Septemberbarn123, BIM 26/5, 21 år (7:e försöket tror jag)

  • Amandannn

    Alltså hörrni, jag har varit frånvarande hela helgen och inte läst något, men jag tänkte smått att jag skulle ta ett gravtest idag (rfsu vanliga teststickor) och jag är nästan säker att jag ser ett streck, hoppas bara att det inte är spök, men tycker tillika inte det då jag testat mycket förr och aldrig fått såhär!

  • Amandannn

    Oj, och nu ser jag att bilderna blev väldigt dålig kvalite och man ser inte alls lika tydligt som på bilderna jag tog. Men den översta bilden visar nog bäst..

  • MAKL
    Amandannn skrev 2021-05-02 10:56:53 följande:

    Alltså hörrni, jag har varit frånvarande hela helgen och inte läst något, men jag tänkte smått att jag skulle ta ett gravtest idag (rfsu vanliga teststickor) och jag är nästan säker att jag ser ett streck, hoppas bara att det inte är spök, men tycker tillika inte det då jag testat mycket förr och aldrig fått såhär!


    Jag ser då streck på båda bilderna, så spännande! Och så vågar jag mig på ett grattis :)
  • Carina82
    Lisen91 skrev 2021-05-02 00:09:44 följande:

    Fy fan vad jag är sänkt just nu.. sitter och gråter på toaletten hemma. Har ändå varit på bra humör då vi fick till det så bra denna månad och fortfarande flera dagar kvar till bim MEN.. min pappa fyllde 65 idag och jag och sambon bjöd honom och hans fru på middag ikväll. Han är bra på kanelen när han ska gå hem och säger att han älskar oss och önskar oss allt gott och försöker sträcka ut en hand för att liksom röra min mage som ett tecken. Jag säger ifrån och är ganska hård mot honom och säger att jag inte tycker att det är okej. Och jag vet ju att han inte menar något illa men det gör så jävla ont. Har inte berättat för honom om vår situation.

    Jag tror att hans fru sa till honom för han försökte ringa upp mig efter att dom gått men jag kunde inte förmå mig att svara.. och sen som grädde på moset öppnade jag FB och det första jag får se är att ett kompispar till oss idag fick sin dotter och jag kan inte för något i världen vara glad för deras skull..

    Jag hatar livet för tillfället!

    Kommentarer om pappas beteende undanbedes så jag som sagt redan tillrättavisat honom om vart jag står. Men fan.. jag behövde skriva av mig.. 3


    Åh fy! Förstår verkligen att det gjorde ont <3 Påminner mig om när jag bytte jobb för ett par år sen och min kille berättade på telefon för sin pappa att ?jag hade stora nyheter?. Fick telefonen kastad till mig och det tog flera minuter av gratulationer och frågor kring mitt mående tills jag förstod att pappan trodde jag var gravid. Blir fortfarande illamående av minnet: även om ingen menade något illa så blev det så himla fel :/
  • Linneado
    Amandannn skrev 2021-05-02 10:56:53 följande:

    Alltså hörrni, jag har varit frånvarande hela helgen och inte läst något, men jag tänkte smått att jag skulle ta ett gravtest idag (rfsu vanliga teststickor) och jag är nästan säker att jag ser ett streck, hoppas bara att det inte är spök, men tycker tillika inte det då jag testat mycket förr och aldrig fått såhär!


    Spännande! På första ser jag definitivt en skugga iaf. Håller tummarna det håller i sig <3. Jag hade testat med ett testa tidigt imorgonbitti (hade inte kunnat hålla mig) och sen ett digitalt om de var likadant.

    Har själv köpt hem en massa testa tidigt test, vet själv att jag kommer testa nitiskt oavsett, hehe.
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet