• Amandannn

    BIM MAJ, första barnet

    Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

    Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

    Påbörjar listan i första inlägget. :)

    Lycka till åt oss alla <3

  • Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • MAKL
    Molybden skrev 2021-05-05 18:40:20 följande:

    Det känns bra att veta att andra har vågat göra det! Tanken för mig har varit att få ett nytt jobb först men typ kommit ut 3 jobb inom mitt yrke senaste halvåret där jag har rätt kompetens och inte behöver pendla långt. Så tänker att om jag fortsätter att resonera att jag ska ha ett jobb först så kommer jag nog bli kvar länge.


    Ja då är det kanske svårt att få det jobbet man vill ha innan man säger upp sig. Ni kommer nog lösa det på ett bra sätt ska du se. Eller så öppnar sig en möjlighet när det ser som värst ut och så löser sig allt på det sättet ist.
  • BoringBrick92
    Lisen91 skrev 2021-05-05 08:17:37 följande:

    Fan att man ska vara så nyfiken! Jag kunde inte sova alls inatt så har varit vaken större delen. Där vid 03.30 var jag så fruktansvärt kissnödig och jag kunde inte låta bli att ta ett tidigt test.. så dumt! Det var negativt och nu är jag bara nedstämd. Kunde iofs somna om en liten stund efter detta vilket var positivt men ändå! Jag vet att det fortfarande är tidigt att testa nu så det finns ju fortfarande en möjlighet men just nu känns allt hopp bortblåst..


    Åh, det suger.. men så svårt att hålla sig ifrån att testa ibland.

    Vi fortsätter hålla tummarna och hoppas att det bara var för tidigt!! Vilket typ av test var det förresten?

    Jag fick höjning på tempen idag, har haft lite obehag i magtrakten hela dagen och känt mig obekväm. En liten del av mig tror att vi lyckades denna gång, medan resten av mig knappt våga tänka tanken. Känns som att jag kommer att bli förkrossad om det blir negativt denna gång då känslan i kroppen säger gravid.
  • Eclipse
    BoringBrick92 skrev 2021-05-05 19:16:36 följande:

    Åh, det suger.. men så svårt att hålla sig ifrån att testa ibland.

    Vi fortsätter hålla tummarna och hoppas att det bara var för tidigt!! Vilket typ av test var det förresten?

    Jag fick höjning på tempen idag, har haft lite obehag i magtrakten hela dagen och känt mig obekväm. En liten del av mig tror att vi lyckades denna gång, medan resten av mig knappt våga tänka tanken. Känns som att jag kommer att bli förkrossad om det blir negativt denna gång då känslan i kroppen säger gravid.


    Tro på magkänslan, den ska man inte underskatta :)
  • Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-05 19:16:36 följande:

    Åh, det suger.. men så svårt att hålla sig ifrån att testa ibland.

    Vi fortsätter hålla tummarna och hoppas att det bara var för tidigt!! Vilket typ av test var det förresten?

    Jag fick höjning på tempen idag, har haft lite obehag i magtrakten hela dagen och känt mig obekväm. En liten del av mig tror att vi lyckades denna gång, medan resten av mig knappt våga tänka tanken. Känns som att jag kommer att bli förkrossad om det blir negativt denna gång då känslan i kroppen säger gravid.


    Ja det är ju det!

    Tack! Ja alltså det var ju ändå ett CB early men har hört så både och om dom?

    Åh vad spännande! Håller tummarna att det går vägen <3

    Jag har haft en stickande känsla av och till idag.

    Jag förstår precis hur du känner, tänker exakt samma tanke.
  • Msofie
    MsTintin skrev 2021-05-05 15:54:50 följande:

    Nu har jag pratat med min läkare, hon sa att det inte var något att oroa sig för eftersom att jag får ägglossning och är normalviktig. Tydligen är det bara positivt att jag har mycket äggblåsor och ett värde på 6,6 i min situation (och så länge den ser likadan ut) , då det innebär att jag har många år kvar av fertilitet och vid IVF så kan det ofta innebära att man kan plocka fler ägg. Så jag hoppas på att någon av alla dessa ägg ska mogna till ett riktigt guldägg och äntligen ge mig och min man det vi önskar oss mest av allt <3


    Åh vad skönt att höra att du pratade med läkaren och att det var okej! Som sagt tänker att det annars hade flaggat för det, låter som positiva resultat!
  • Msofie
    Molybden skrev 2021-05-05 17:08:09 följande:

    Alltså jag hatar att aldrig veta när ägglossningen kommer att ske. Hade ägglossningskänningar fredag till måndag vilket stämde med vad läkaren trodde. Dock inte fått någon tempökning än men mitt humör är dåligt idag så hoppas på tempen är seg. Eller så beror humöret på något annat typ att jag känner mig seg idag.

    Vi har åtminstone börjat diskutera om jag ska säga upp mig från mitt jobb då jag mest mår dåligt av det och känns som att det kanske sabbar våra chanser. Men har inte fått ett nytt så känns risky men diskussion är åtminstone igång!


    Jag tänker att oavsett livssituation ska man göra det som får en att må bra! Risken i denna processen är att man väntar på att ens situation ser annorlunda ut, eller till man får barn, men eftersom man inte vet hur långt tid de tar ska man nog försöka vara lycklig på vägen. Sen tänker jag kanske att det kan vara farligt att tänka att det i sig sabbar något, bara så att du inte skuldbelägger dig själv!
  • Amandannn
    Molybden skrev 2021-05-05 17:08:09 följande:

    Alltså jag hatar att aldrig veta när ägglossningen kommer att ske. Hade ägglossningskänningar fredag till måndag vilket stämde med vad läkaren trodde. Dock inte fått någon tempökning än men mitt humör är dåligt idag så hoppas på tempen är seg. Eller så beror humöret på något annat typ att jag känner mig seg idag.

    Vi har åtminstone börjat diskutera om jag ska säga upp mig från mitt jobb då jag mest mår dåligt av det och känns som att det kanske sabbar våra chanser. Men har inte fått ett nytt så känns risky men diskussion är åtminstone igång!


    Testar du också ? Tänkte ifall tempen krånglat så att du haft äl redan ? :/
  • BoringBrick92
    Eclipse skrev 2021-05-05 19:26:22 följande:

    Tro på magkänslan, den ska man inte underskatta :)


    Ja, du kanske har rätt! får försiktigt ha hopp :-P
    Lisen91 skrev 2021-05-05 20:12:30 följande:

    Ja det är ju det!

    Tack! Ja alltså det var ju ändå ett CB early men har hört så både och om dom?

    Åh vad spännande! Håller tummarna att det går vägen <3

    Jag har haft en stickande känsla av och till idag.

    Jag förstår precis hur du känner, tänker exakt samma tanke.


    Okej! Ja, men precis! Låt oss glömma bort att du testade negativt för det gills säkert inte ändå, vi tror på ett plus

    Tack!! Detsamma!!

    Oooh, det kanske sätter igång att producera hcg först nu, så att det blir plus senare !!

    Längsta dagarna i livet alltså! :-P
  • Amandannn
    Emmalucy skrev 2021-05-05 10:28:10 följande:

    I'm not crying, I have something in my eye!!  Du har helt rätt om den här tråden NatMar005, den ÄR speciell :) annorlunda, genuin, känns som att alla hör hemma här (har iofs bara varit med i 4st trådar här på FL men jag orkade nästan inte lägga mig i listan igen för att trådarna är dominerat av ett par vänner och resten blir ganska ignorerat, men tycker att denna tråd har lyckats fånga de flesta som vågade vara med) :) kram för er alla, fina, stärka kvinnor härinne 


    Du är också en del av att denna tråd är så mysig, ni är så många som är så duktiga på att skriva och sättee ord på känslorna (som jag själv inte är så bra på). Man blir alldeles varm i hjärtat av att komma in hit och läsa <3
  • Amandannn
    Emmalucy skrev 2021-05-05 10:28:10 följande:

    I'm not crying, I have something in my eye!!  Du har helt rätt om den här tråden NatMar005, den ÄR speciell :) annorlunda, genuin, känns som att alla hör hemma här (har iofs bara varit med i 4st trådar här på FL men jag orkade nästan inte lägga mig i listan igen för att trådarna är dominerat av ett par vänner och resten blir ganska ignorerat, men tycker att denna tråd har lyckats fånga de flesta som vågade vara med) :) kram för er alla, fina, stärka kvinnor härinne 


    Du är också en del av att denna tråd är så mysig, ni är så många som är så duktiga på att skriva och sättee ord på känslorna (som jag själv inte är så bra på). Man blir alldeles varm i hjärtat av att komma in hit och läsa <3
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet