• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Tow2Mater
    AndreaBD skrev 2021-06-14 23:38:25 följande:
    Är det så säkert att det finns ämnen som ingen reagerar allergisk mot? Kanske spelar skulle andra personer vara allergiska om man tog ett annat ämne (men inte nödvändigtvis färre personer). 
    Tror du har diskuterat för mycket på klybanesiska, din svenska blir lidande.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-06-14 21:48:07 följande:
    Visa ett enda inlägg där du har varit saklig.
    Vet du vad ordet betyder? Inte elakt menat, men han brukar väl vara saklig? 
  • AndreaBD
    Tow2Mater skrev 2021-06-14 23:42:48 följande:
    Tror du har diskuterat för mycket på klybanesiska, din svenska blir lidande.
    Jag råkade bara skriva fel - eller tänkte en sak först och skrev en annan sedan. 

    Det ska inte vara "spelar" alls. 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-06-14 23:44:04 följande:

    Vet du vad ordet betyder? Inte elakt menat, men han brukar väl vara saklig? 


    Ja, jag vet ordet betyder. Mycket möjligt han brukade vara saklig men har inte sett det varken i denne tråden eller de senaste trådarna.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-06-14 23:44:04 följande:

    Vet du vad ordet betyder? Inte elakt menat, men han brukar väl vara saklig? 


    Tidigare har du också haft en del vettiga tankar men det verkar du ha glömt bort i denna tråden. Lyssnat för mycket på klybans irrelevanta babbel kanske?
  • Liza86

    Oj att skriva nåt positivt om vaccin i denna tråden va visst inte bra. Någa anti-vaxxers som ger sig på en i PM då? Hahaha varför inte skriva det här då bara? Nää så kul va det kanske inte att alla skulle se det. 


    Fyfan man skulle väl aldrig yttrat sig..

  • klyban
    Anonym (öh) skrev 2021-06-14 20:00:00 följande:
    Smaklökarna? Är det vad du tror att det handlar om?

    Jag pratar där om långtidscoronan om det var oklart för dig och hur dessa skador håller sig längre.
    Men oroa dig inte, ska fråga h*n imon och om jag träffar personen.
    Och givetvis är det även återkopplat till vaccinet samtidigt, så vi vet vart vi står.


     


    har du inte hört talas om att lukt och smak påverkas av COVBID-19 och att en vaccination kommer troligtvis räddaren ifrån denna förlust av sinnen funegra optimalt.


     


    Vad trodde du det handlade om ett matlagningsprogram?
    Är du medvetet om att du är i en tråd om vaccinationer för COVID-19?
    Jaja, nu vet du och nu vet du vad du svarar på, så inga ursäkter att missa det längre.


    EpicF skrev 2021-06-14 21:45:24 följande:
    Var fick du det till att det vara anafylaktisk chock?

    Även influensassytom kan vara så allvarliga att man tvingas stanna hemma från jobbet en vecka, det är inte ovanligt eller extremt ovanligt.

    Vet du inget om symtom för anafylaktisk chock, svullnad i ansiktet är en.
    Kanske de inte heller avhandlade anafylaktisk chock på introduktionskursen.


     


    Är du medveten vi pratar om vaccin och de alt som oftast svaga biverkningarna.
    Folk stannar ofta hemma en hel vecka, även om de bara är sjuka någon dag.


    Dock så vet jag inte varför man fabulerar ihop så många som får så svåra biverkningar, vissa ger en antydan om att det alltid sker och att döden ligger runt hörnet.


     


    Men saken är att alvedon lägger mer folk backen är vaccinationen gör, mycket mer.
    Läkemedel fungerar, läkemedel har biverkningar, visste du inte om det?


    EpicF skrev 2021-06-14 21:48:07 följande:
    Visa ett enda inlägg där du har varit saklig.

    Jag ger dig saklighet varje gång, och ditt svar är semantiska lekar för att dölja felen du ger oss.


    Tow2Mater skrev 2021-06-14 23:40:45 följande:
    Ha ha, det var faktist lite roligt.

    Tyckte jag med Skrattande


     


    Och det förklarar en hel del också, och att nämnd användare ignorerar sakligheten.
    Man blir väldans frågande i varför en person gör så och sen tror sig säga något om ämnet.
    Den mest tokiga här är hur epic inte klar av sakligheten att man har börjat adressera frågan om en tredje dos.
    Sen om det blir en eller inte, det får vi svar på när frågan är ställd om man tror sig ha ett adekvat svar.


    Facit kommer, så inget man behöver oroa sig över där heller.


    EpicF skrev 2021-06-15 00:09:39 följande:
    Ja, jag vet ordet betyder. Mycket möjligt han brukade vara saklig men har inte sett det varken i denne tråden eller de senaste trådarna.

    Jag följer gärna med dig i din osaklighet, dock så är du inte alltid saklig.
    Och frågan är varför en som utger sig vara utbildad, inte kan vara mer saklig än vad du är och den semantik som följer när du skriver faktan fel.


    Men nästan alltid saklig, men slutar en person vara saklig, så är jag inte rädd att ta den diskussionen heller.
    Och komiskt nog är jag än bättre på den diskussionen, dock inte här pga att så stora friheter kan man inte ta på FL.


    Men en stor fråga är varför du säger emot saker som man UPPENBARLIGEN börjat adressera.
    Och ditt osakliga svar var att AB är ingen källa, detta samtidigt källa stod där för alla se i texten.
    Det är så osaklighet ser ut, och frågan är varför det är så upprörande att de har börjat adressera frågan.
    Kanske du inbillar dig jag säger att det är så och att det KOMMER bli en tredje spruta, nä, först måste man besvara frågan man adresserar och svaret kan mycket väl även vara nej.


    Eller tokigheter och semantiska lekar om vaccin och läkemedel.
    Det finns bara en sak som funkar på mig, det är sakligt och rätt återgivet, är du det så kan du ändra allt jag säger och om nu det ens är fel från början.


    För jag tenderar mig att inte gå in i trådar eller diskussioner där jag inte har självsäker att ha kunskapsmässigt större kunskaper än normalbefolkningen.


    Jag skulle tycka det var pinsamt om jag var tvungen att använda semantik för dölja mina fel, när jag skriver nått fel så är det enklaste bara äga det så är det ur världen och det sker några gånger per år.
    Och konstigt nog blir en del så upprörda över att jag erkänner att där blev det fel, för det verkar inte gå enligt deras plan.


     


    Saklighet är det enda som berättar något i slutet på dagen, och åsikter utan saklighet så säger man inget om sak.


    EpicF skrev 2021-06-15 00:11:03 följande:
    Tidigare har du också haft en del vettiga tankar men det verkar du ha glömt bort i denna tråden. Lyssnat för mycket på klybans irrelevanta babbel kanske?

    Förstår att fakta gör dig upprörd, men fakta är viktigt bland alla antivaccers som sprider sina desinformation.
    Du verkar ha sidat med antivaccers, är det så?


     


    Mitt babbel rättar till dina fel. men varför du argumenterar min person nu är det ingen som förstår, då ad hominem bara berättar att du vet jag har rätt.
    För det är vad ad hominem alltid innebär och när den ter sig såhär.


     


    Mitt råd är att googla mer före du postar, och se till få det rätt från start.
    Nu behöver inte jag detta, så kanske behöver det efter du ökat din fact checks före du postar.


     


    Intressant nog så öppnar man inte upp i GB så snabbt längre och pga en ny strain.
    Något som jag varnat för mycket länge och att det är en möjlighet att det kan ske, men vi får följa detta och se om vaccinet är obsolet för den strainen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Liza86 skrev 2021-06-15 00:48:29 följande:

    Oj att skriva nåt positivt om vaccin i denna tråden va visst inte bra. Någa anti-vaxxers som ger sig på en i PM då? Hahaha varför inte skriva det här då bara? Nää så kul va det kanske inte att alla skulle se det. 


    Fyfan man skulle väl aldrig yttrat sig..


    Nej, inte för mig, ingen vågar sig ditt har jag lärt mig, en del har försökt med de ger upp snabbt på PM, där jag har den friheten att hantera personliga attacker av de som inte gillar den faktan jag ger.

    Du kan faktiskt skriva en massa positivt om vaccin, och lite negativt som är extremt sällsynt men som antivaccers lyfter som en hög biverkning(även om det menades att det var en inbördes jämförelse mellan blodpropp av den vanliga arten och blodpropp enligt det som bland annat den norska studien om vaccinet berättar.)


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-15 00:55:10 följande:

    Jaja, nu vet du och nu vet du vad du svarar på, så inga ursäkter att missa det längre.

    Vet du inget om symtom för anafylaktisk chock, svullnad i ansiktet är en.

    Kanske de inte heller avhandlade anafylaktisk chock på introduktionskursen.

     

    Är du medveten vi pratar om vaccin och de alt som oftast svaga biverkningarna.

    Folk stannar ofta hemma en hel vecka, även om de bara är sjuka någon dag.

    Dock så vet jag inte varför man fabulerar ihop så många som får så svåra biverkningar, vissa ger en antydan om att det alltid sker och att döden ligger runt hörnet.

     

    Men saken är att alvedon lägger mer folk backen är vaccinationen gör, mycket mer.

    Läkemedel fungerar, läkemedel har biverkningar, visste du inte om det?


    Jodå, jag vet symtomen på anafylaktisk chock. Generell svullnad I ansiktet är inte ett av dem. Svullnad I halsen är dock ett av syntonem. Men ansiktet och hals är inte samma sak.

    Att vaccin allt som oftast har svaga biverkningarna innebär inte att de aldrig kan ha allvarliga biverkningar.

    Fast biverkningar är individuella. Att en hel avdelning blev utslagen innebär inte att det rör sig om allvarliga biverkningar för alla utan att de personerna kände sig För dåliga för att kunna jobba patientssäkert. Då ska man stanna hemma oavsett vad biverkningarna är.

    Återigen; vad har alvedon att göra med covid-19 vaccin?
    klyban skrev 2021-06-15 00:55:10 följande:

    Jag ger dig saklighet varje gång, och ditt svar är semantiska lekar för att dölja felen du ger oss.


    Visa mig ett inlägg där du har varit saklig? Ett enda.
    klyban skrev 2021-06-15 00:55:10 följande:

    Jag följer gärna med dig i din osaklighet, dock så är du inte alltid saklig.

    Och frågan är varför en som utger sig vara utbildad, inte kan vara mer saklig än vad du är och den semantik som följer när du skriver faktan fel.

    Men nästan alltid saklig, men slutar en person vara saklig, så är jag inte rädd att ta den diskussionen heller.

    Och komiskt nog är jag än bättre på den diskussionen, dock inte här pga att så stora friheter kan man inte ta på FL.

    Men en stor fråga är varför du säger emot saker som man UPPENBARLIGEN börjat adressera.

    Och ditt osakliga svar var att AB är ingen källa, detta samtidigt källa stod där för alla se i texten.

    Det är så osaklighet ser ut, och frågan är varför det är så upprörande att de har börjat adressera frågan.

    Kanske du inbillar dig jag säger att det är så och att det KOMMER bli en tredje spruta, nä, först måste man besvara frågan man adresserar och svaret kan mycket väl även vara nej.

    Eller tokigheter och semantiska lekar om vaccin och läkemedel.

    Det finns bara en sak som funkar på mig, det är sakligt och rätt återgivet, är du det så kan du ändra allt jag säger och om nu det ens är fel från början.

    För jag tenderar mig att inte gå in i trådar eller diskussioner där jag inte har självsäker att ha kunskapsmässigt större kunskaper än normalbefolkningen.

    Jag skulle tycka det var pinsamt om jag var tvungen att använda semantik för dölja mina fel, när jag skriver nått fel så är det enklaste bara äga det så är det ur världen och det sker några gånger per år.

    Och konstigt nog blir en del så upprörda över att jag erkänner att där blev det fel, för det verkar inte gå enligt deras plan.

     

    Saklighet är det enda som berättar något i slutet på dagen, och åsikter utan saklighet så säger man inget om sak.


    Jag skrev att AB inte är en trovärdig källa.

    Men om saklighet fungerar för dig, varför är du inte själv saklig? Alla andra ska vara sakliga, men inte du.
    klyban skrev 2021-06-15 00:55:10 följande:

    Förstår att fakta gör dig upprörd, men fakta är viktigt bland alla antivaccers som sprider sina desinformation.

    Du verkar ha sidat med antivaccers, är det så?

     

    Mitt babbel rättar till dina fel. men varför du argumenterar min person nu är det ingen som förstår, då ad hominem bara berättar att du vet jag har rätt.

    För det är vad ad hominem alltid innebär och när den ter sig såhär.

     

    Mitt råd är att googla mer före du postar, och se till få det rätt från start.

    Nu behöver inte jag detta, så kanske behöver det efter du ökat din fact checks före du postar.

     

    Intressant nog så öppnar man inte upp i GB så snabbt längre och pga en ny strain.

    Något som jag varnat för mycket länge och att det är en möjlighet att det kan ske, men vi får följa detta och se om vaccinet är obsolet för den strainen.


    Upprörd? Varför skulle jag vara upprörd?

    Jag är fullvaccinerad och allt annat än antivaccer. Däremot har jag förståelse för de som tvekar att ta vaccinet.

    Vilka fel är det ditt babbel har rättat till? Inga! Absolut inga.

    Det blir bara pinsamt när du slänger in ordet "ad hominem" och tydligt visar att du inte vet vad ordet betyder eller hur det används.

    De gångerna jag skulle behöver googla då tar jag fram en trovärdig källa, inte Aftonbladet. Källkritik, hört talas om det?

    Du googlar hela tiden men tar första bästa träff utan att kontrollera källan eller förstå innehållet i det du läser. Då blir det fel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-15 00:58:20 följande:

    Nej, inte för mig, ingen vågar sig ditt har jag lärt mig, en del har försökt med de ger upp snabbt på PM, där jag har den friheten att hantera personliga attacker av de som inte gillar den faktan jag ger.

    Du kan faktiskt skriva en massa positivt om vaccin, och lite negativt som är extremt sällsynt men som antivaccers lyfter som en hög biverkning(även om det menades att det var en inbördes jämförelse mellan blodpropp av den vanliga arten och blodpropp enligt det som bland annat den norska studien om vaccinet berättar.)


    Jag kan gärna skriva ett PM till dig men vad hjälper det när du enbart skriver tillbaka en massa meningslöst och irrelevant babbel. Fakta? Du skriver ingen fakta. Du hittar fancy ord och uttryck på internet som du använder utan att veta vad det betyder. Och det är därför folk ger upp.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?