• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • apan95
    Längtartillvår skrev 2021-08-24 20:35:09 följande:

    Hej, gud vad kul att höra och så spännande det ska bli. Förstår att du längtar!!


    Jaa, känns extra spännande att få göra detta med er, även om jag inte har en aning om vilka ni är egentligen! Såg att det var dags för er snart med! Förstår att det är blandade känslor, men ödet har nog en mening i allt de här <3
  • Längtartillvår
    apan95 skrev 2021-08-24 20:50:22 följande:

    Jaa, känns extra spännande att få göra detta med er, även om jag inte har en aning om vilka ni är egentligen! Såg att det var dags för er snart med! Förstår att det är blandade känslor, men ödet har nog en mening i allt de här <3


    Men åh <3 jag håller med. Känns fantastiskt att ha så många fina virtuella vänner här som går igenom samma sak och som bryr sig, uppmuntrar, stöttar och finns här när man behöver. Har känt ett enormt stöd av den här gruppen, hade varit tusen gånger värre utan er alla.
  • apan95
    Längtartillvår skrev 2021-08-24 21:49:31 följande:

    Men åh <3 jag håller med. Känns fantastiskt att ha så många fina virtuella vänner här som går igenom samma sak och som bryr sig, uppmuntrar, stöttar och finns här när man behöver. Har känt ett enormt stöd av den här gruppen, hade varit tusen gånger värre utan er alla.


    Ja gud ja, utan er här hade jag nog gått ner mig totalt. hade aldrig kunnat finna stöd i någon som inte gått/går igenom samma sak. har nästan till och med svårt att finna stöd i de som vart igenom samma men har lyckats, för att jag just nu, inte vet om vi någonsin kommer lyckas.

    Oändligt tacksam för detta forum och just er! <3
  • Weloty
    apan95 skrev 2021-08-24 21:58:17 följande:

    Ja gud ja, utan er här hade jag nog gått ner mig totalt. hade aldrig kunnat finna stöd i någon som inte gått/går igenom samma sak. har nästan till och med svårt att finna stöd i de som vart igenom samma men har lyckats, för att jag just nu, inte vet om vi någonsin kommer lyckas.

    Oändligt tacksam för detta forum och just er! <3


    Håller verkligen med, det är så tacksamt att prata med andra som går igenom samma sak!
  • RH93

    Ändrar min BIM :)

    NatMar005 PLUSSAT

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

    Vickan31, BIM 26/8, 32 år (15:e försöket)

    Soffsen, BIM 30/8, 27 år (13:e försöket, två MF)

    Längtartillvår, BIM 2/9, 36 år (sista försöket innan första ivf)

    MsTintin, BIM 3/9, 29 år (18:e försöket)

    RH93, BIM 6/9, 28 år (14:e försöket)

    Sellcarro, BIM 7/9 (13:e försöket, 1 MA & 1 MF)

    Soff, BIM 9/9 (18:e försöket)

    Weloty, BIM 9/9, 30 år (14:e försöket, under fertilitetsutredning)

    Lisen91, BIM 10/9, 29 år (14:e försöket)

    Janni91, BIM 11/9, 30 år (15:e försöket, oförklarligt barnlös och inväntar IVF)

    Tildasafira, BIM 15/9, 28 år (18:e försöket, upprepade tidiga missfall - inväntar ivf)

    Mirabilis89, BIM 15/9, 32 år (15:e försöket)

  • Weloty

    Idag har jag varit på mitt andra besök på fertilitetsutredningen, efter att jag för två veckor sedan fick reda på att jag har PCOS. Idag är jag på dag 12 i min cykel och läkaren kunde se ett växande ägg på 15 mm. Hon ville att vi skulle försöka på egen hand denna månad, men jag har redan nu fått Letrozol utskrivet till nästa menscykel. Vi ska ge det 3 försök, och sedan blir det remiss till IVF.

    Nu ska jag för ovanlighetens skull använda digitala ägglossningstester de närmsta dagarna så att vi inte missar ÄL denna månad. Tydligen har jag inte så regelbunden cykel som jag trodde. Vill så hemskt gärna att vi ska lyckas denna månad så att vi slipper alla mediciner och utredningar. Samtidigt vågar jag inte hoppas längre. Ni känner nog alla igen den känslan.

    Håll tummarna för oss!

  • Weloty

    Uppdaterat listan med min PCOS-diagnos!

    NatMar005 PLUSSAT

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

    Vickan31, BIM 26/8, 32 år (15:e försöket)

    Soffsen, BIM 30/8, 27 år (13:e försöket, två MF)

    Längtartillvår, BIM 2/9, 36 år (sista försöket innan första ivf)

    MsTintin, BIM 3/9, 29 år (18:e försöket)

    RH93, BIM 6/9, 28 år (14:e försöket)

    Sellcarro, BIM 7/9 (13:e försöket, 1 MA & 1 MF)

    Soff, BIM 9/9 (18:e försöket)

    Weloty, BIM 9/9, 30 år (14:e försöket, PCOS)

    Lisen91, BIM 10/9, 29 år (14:e försöket)

    Janni91, BIM 11/9, 30 år (15:e försöket, oförklarligt barnlös och inväntar IVF)

    Tildasafira, BIM 15/9, 28 år (18:e försöket, upprepade tidiga missfall - inväntar ivf)

    Mirabilis89, BIM 15/9, 32 år (15:e försöket)

  • Idoh
    Carina82 skrev 2021-08-24 08:28:38 följande:

    Hej! Jag och min kille är i ungefär samma sits som du, ska träffa läkaren nästa vecka för att få resultatet av fertilitetsutredningen. Med tanke på åldern tänker jag att det absolut kommer rekommenderas IVF oavsett. Inte det man hade tänkt sig såklart, men samtidigt skönt att få en väg framåt <3 Är ni i Stockholm? Vilken klinik ska ni isf göra IVF på? Nyfiken i en strut haha!

    Jag tycker du ska köra på med det jobb du vill ha. Tänker att ett bra och tryggt jobb kommer vara skönt när du är inne i en ivf-process med all osäkerhet det innebär. Du har ingen skyldighet att berätta innan, har du en bra chef så kommer personen förstå. Jag hade nog berätta innan ämdå, typ "bara så du vet så står vi i kö xx". Men inte för att man måste, jag är lite överkommunnikativ och vill inte jobba på ett ställe som inte är flexibel nog för en sån här sak :) Vad gäller kompisar och sånt så kommer du få vänner på nya jobbet också, som kommer kunna stötta <3


    Hoppas att det går bra på läkarbesöket! Och att ni slipper vänta så länge sen. Vi är på Sophiahemmet i Sthlm :). Bra och sakligt hittills, och väldigt trevliga när man ringer dem! Ni då?

    Tack för input i jobbfrågan. Jag fortsätter löneförhandla ang min visstidsanställning (som med säkerhet kommer förlängas) och har samtidigt sökt ett annat, fast jobb idag. Det är högre arbetsbelastning men betydligt bättre lön och något närmare hemmet. Lite spännande mitt i allt!

    Tror inte det har tagit sig den här månaden heller. Brösten har slutat ömma precis som de brukar typ fyra dagar innan mensen. Ingen är förvånad... Jag bara längtar så otroligt mycket efter en bäbis!
  • Idoh
    Janni91 skrev 2021-08-24 20:02:56 följande:

    Vad skönt att väntetiden inte är så lång, här är det närmare ett år innan man får börja med ivf :( 

    Jag tycker det är jättesvårt det där med jobb. Jag trivs inte på mitt nuvarande jobb (fast anställning), men vi planerar att betala för ivf så vi kan sätta igång i höst och då tycker jag att vore skönt att vara kvar där jag är eftersom jag kanske inte kommer prestera på topp (jag är redan en nervvrak). Men om jag har hittat något som jag verkligen vill ha så har jag faktiskt sökt det, för man vet aldrig hur lång tid det kan ta. Jag förstår att du vill ha tryggheten, så sök om du hittar något intressant jobb och se hur det känns på intervjun? Senast igår pratade jag med en som genomgått ivf och hon mådde bra både fysiskt och psykiskt under tiden. Tänk på dig själv, dina behov och ditt mående i första hand :) 


    Usch för långa väntetider! :,(

    Tack!! Vad fint att höra att man också kan må bra under ivf-processen! Och det låter rimligt det du skriver om jobb. Jag har sökt jobbet och chillar lite nu :). Förstår fördelarna som du nämner med att stanna kvar under processen, och när du förhoppningsvis blir gravid och föräldraledig har du en fast anställning i ryggen. Men misstrivs man alltför mycket går det ju att söka sig vidare trots ivf också. Man vill ju liksom inte sätta allt på paus heller? Åh, jag tycker det är svårt. Många ?tänk om? som dyker upp!

    Varmt lycka till inför hösten!
  • Steeph
    apan95 skrev 2021-08-24 19:27:49 följande:

    Vad spännande det låter! påminner mycket om hur det blev för oss även om det inte var planerat med totalfrys eller så många ägg som det blev så blev det ju bra ändå! Skönt att ni känner lite glädje & hopp! Stort lycka till :)


    Ja vad skönt ja det känns bra att kliniken redan har planerat för totalfrys och att man inte har några förhoppningar på färsk återföring. Hur många ägg fick du ut och vet du vad ditt afc eller amh låg på?
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet