• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Janni91
    Vickan31 skrev 2021-09-21 15:46:14 följande:
    Tack snälla, det är ju som du säger inte helt säkert att jag kommer att vara ledsen den dagen, utan jag får bara fortsätta att vänta och hoppas på det bästa :) 

    Nämen hjälp vad jobbigt, haha, de är ju minst sagt pirayor speciellt innan de byter tänder och så ;D Min hund är ju unghund nu, eller som de även kallar det "slyngel-ålder" i t.ex. hundkurser och jag förstår verkligen nu varför de kallar det så, haha! Hon har typ glömt saker vi lärt henne, eller egentligen är det väl att hon inte lyssnar, och så har hon plötsligt börjat skälla på allt och framför allt tv:n så hon har gått från mysig, tyst valp till kaxig tonåring, haha! Men så härligt att det äntligen går att gosa med er tjej nu :D Hur gammal är hon? Min cavalier blir 1 år om bara några veckor.

    Åååh men gud vad glad jag blir för din skull Janni, det är ju fantastiska nyheter! :D :D :D Hoppas att de godkänner remissen snart så att ni får veta hur och när ni går vidare :) Då känns det ju faktiskt nära nu, gud vad spännande! Sjävklart är det som flera av oss diskuterat att man önskar ju att allt bara hade gått på en gång utan inblandning av vården, men jag tycker ändå att det känns så hoppfullt att man får lägga det här i händerna på experter och att det finns så mycket hjälp att få :D Stora kramar tillbaka! <3 
    Ja men precis!! :) 

    Åh, samma här, vår pekingese blir också ett år om några veckor haha, så sjukt! Förstår verkligen vad du menar, vår tjej har nära till skall och skäller så fort vi försöker lämna henne ensam, inte för att hon har separationsångest (en hundpsykolog har gjort en utredning) utan för att hon är envis och inte tycker om att vi lämnar henne...I övrigt tycker jag att det är lättare nu, även om hon är skitjobbig ibland :P 

    Ja, behövde verkligen goda nyheter nu! Tack snälla <3 <3 
  • Soff
    Tildasafira skrev 2021-09-19 11:34:25 följande:

    Med tårar i ögonen kommer uppdatering från mig, 5+0 och blodbad. Ännu ett missfall som är för tidigt för vården att registrera. Varför ska jag ens fortsätta försöka? Det är ju helt hopplöst. Idag känns livet riktigt tungt.

    Blir nog lite frånvarande härifrån. Orkar liksom inte mer. Funderar starkt på att ge upp efter 18 försök och ca. 8 tidiga missfall. Men känner jag mig själv rätt kommer jag följa er på avstånd lite då och då. Lycka till alla kämpar där ute, ni är fantastiska<3


    Detta gör mig så ont att läsa </3 :(( 
    Kära fina Tildasafira. Jag önskar så att du slapp gå igenom detta. 


    Jag funderade också på det där med progesteron, som vissa andra nämnt i tråden. Men förstår dig helt att orken tryter att tjata på vården. Har själv gett upp det, orkar inte heller längre. Ville själv testa progesteron då jag har massa tecken på att jag skulle behöva det, men det var sådant motstånd överallt. 


    Jag vill däremot nämna kliniken Her Care som ska vara väldigt bra, och hjälper otroligt många med hormonella besvär. För jag misstänker att det kanske är det du har besvär med. Det är däremot väldigt dyrt, därav att jag själv valde bort dom till slut ändå. Kände att jag gärna hade gått dit för tror på riktigt att dom skulle kunna hjälpa mig. Men när man redan lagt så mycket pengar på diverse saker för detta så kände jag att jag inte hade råd, plus att jag ändå snart ska få hjälp med ivf. 


    Om du orkar, och har möjlighet, så tycker jag du ska kolla med dom. Dom hjälper ju inte till med graviditeter men med hormonella besvär och det går ju hand i hand.. och jag nämnde att jag försökte bli gravid och dom verkade inte alls vara främmande för att sätta in progesteron som stöd för att bli gravid. 


    Ta hand om dig nu!! <3 Kramar till dig!!! <3 

  • Steeph

    Nu är det sista ägglossningen för oss innan ivf. Till min förvåning fick jag stegring igår på äl test och positivt idag (cd14), dessutom helt utan letrozol. Jag som annars brukar få äl runt dag 18-19. Känns så skönt att min kropp verkar helt stabil nu i och med graviditet, medicinsk abort och vaccination. Nu blir detta ett helhjärtat sista försök innan nästa utmaning.

  • RH93
    Steeph skrev 2021-09-22 12:38:49 följande:

    Nu är det sista ägglossningen för oss innan ivf. Till min förvåning fick jag stegring igår på äl test och positivt idag (cd14), dessutom helt utan letrozol. Jag som annars brukar få äl runt dag 18-19. Känns så skönt att min kropp verkar helt stabil nu i och med graviditet, medicinsk abort och vaccination. Nu blir detta ett helhjärtat sista försök innan nästa utmaning.


    Va skönt att kroppen verkar vara i fas nu ändå :) håller tummarna att det går bra, vilken väg det än blir.
  • RH93

    Jag uppdaterar min BIM. Ägglossningen har precis paaserat, men vi valde att inte försöka denna cykel då jag ville avvakta andra spolningen jag ska göra för att se om jag har något fel på livmodern som behöver opereras. Det har faktiskt varit otroligt skönt att få en månads paus från denna karusellen och inte alls tänka på när man ska ligga, leta symtom osv.

    NatMar005 PLUSSAT

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

    Vickan31, BIM 23/9, 32 år (16:e försöket)

    Mimmi44, BIM 25/9, 26 år (ca 18e försöket)

    Hellow0rld, BIM 29/9, 29 år (16:e försöket)

    Carina82, BIM 30/9, 38 år (12e försöket, pågående utredning)

    Soff, BIM 4/10, 33 år (19:e försöket)

    Mirabilis89, BIM 10/10, 32 år (16:e försöket).

    Janni91, BIM 14/10, 30 år (16:e försöket, oförklarligt barnlös och inväntar IVF)

    Längtartillvår, BIM 27/10, 36 år ( första IVF försöket)

    RH93, BIM 2/11, 28 år (15:e försöket)

  • Janni91

    Nu tar vi paus efter besked om att infektionen mykoplasma fortfarande är kvar och måste behandlas på nytt och cellförändringar som kräver operation (konisering). Började äntligen se ljuset i tunneln men den lyckan var ju kort. Ska försöka återhämta mig efter denna berg- och dalbana </3

  • Soff
    Steeph skrev 2021-09-22 12:38:49 följande:

    Nu är det sista ägglossningen för oss innan ivf. Till min förvåning fick jag stegring igår på äl test och positivt idag (cd14), dessutom helt utan letrozol. Jag som annars brukar få äl runt dag 18-19. Känns så skönt att min kropp verkar helt stabil nu i och med graviditet, medicinsk abort och vaccination. Nu blir detta ett helhjärtat sista försök innan nästa utmaning.


    Åh va skönt att den verkar vara i fas <3 jag håller tummarna att det går nu innan ivf, så ni slipper gå igenom det. 
  • Msofie
    Janni91 skrev 2021-09-22 14:51:26 följande:

    Nu tar vi paus efter besked om att infektionen mykoplasma fortfarande är kvar och måste behandlas på nytt och cellförändringar som kräver operation (konisering). Började äntligen se ljuset i tunneln men den lyckan var ju kort. Ska försöka återhämta mig efter denna berg- och dalbana </3


    Usch det låter tungt, på väldigt många sett och viss. Hoppas att operationen går bra och att ni hittar ett sätt att återhämta er. Hälsan är det viktigaste vi har!
  • Msofie
    Steeph skrev 2021-09-22 12:38:49 följande:

    Nu är det sista ägglossningen för oss innan ivf. Till min förvåning fick jag stegring igår på äl test och positivt idag (cd14), dessutom helt utan letrozol. Jag som annars brukar få äl runt dag 18-19. Känns så skönt att min kropp verkar helt stabil nu i och med graviditet, medicinsk abort och vaccination. Nu blir detta ett helhjärtat sista försök innan nästa utmaning.


    Åh, det är en mäktig känsla. Även om det inte skulle gå nu kommer ni prova en annan metod framåt. Finns en viss trygghet i det. Kommer ni gå privat eller via landsting?
  • Msofie

    Var på första ultaljudet för IVF 2.0, stimuleringsdag 8. Hade 14 äggblåsor, typ samma som första gången. Läkaren tyckte det utvecklade sig bra och dosen verkar passa mig. Ny tid för VUL på fredag och äggplock blir sannolikt mellan nästa måndag - onsdag. Något tidigare än jag tänkt mig.

    Denna IVFn känns som den blåser förbi mig. Förra kändes som den varade i en hel evighet. Men trots det gör jag allt på rutin, är märkligt likgiltig och mitt hjärta är inte riktigt i det. Mår illa, är trött som fan och börjar få ont i äggstockarna. Men mår ändå bra trots omständigheterna och kan fortfarande träna, det är jag tacksam för!

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet