• Anonym (undrar)

Mindre allvarlig otrohet?

Jag har en fråga till er som varit "otrogna light", alltså inte så allvarligt men ändå gått över gräsen, och er vars partner varit det. Anledningen är att jag varit med om detta själv så skulle vilja ha lite andra åsikter...

1. Vad var det som hände?

2. Vad fick dig/din partner att gå över gränsen?

3. Kunde ni gå vidare efter det?

• Svar på tråden Mindre allvarlig otrohet?
  • Anonym (Inte det minsta svartsjuk)
    Anonym (Ej hunsad) skrev 2021-08-05 16:51:15 följande:

Fast Andreas vill ju så gärna vända på det. Och få till en begreppsförvirring.

Han har lite svårt för sig själv så han sätter upp rigida gränser. Bra. Fast när han ska försöka övertyga resten av världen om att leva efter hans gränser blir det svårare. Versaler eller ej. 

Så länge jag slipper vara hans flickvän så är jag glad ändå.
    Vågar slå vad om att tjejen knappt får titta åt en annan man.

När jag läser här slås jag över vilka problem folk har helt i onödan.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ej hunsad) skrev 2021-08-05 15:10:55 följande:

Fast man kan ju känna sig både det ena och andra utan att vara det enligt gängse lagar och regler. Köparen har till exempel undersökningsplikt. 

Om du köper en sak och hittar den billigare någon annanstans efter köpet kan du känna dig lurad, men ingen har lurat dig. Etc. 

Allt jag v et är att man ska hålla sig undan snowflakes som dig, som tar allting personligt och vill att din partner ska böja sig för dig och din svaga självkänsla. Ni ger er inte förrän ni hittat något ni kan ta illa vid er för. Den enda som håller måttet är mamsen, madonnan, och det är därför hon sköter din tvätt tillls hon trillar av. 

Anonym (Ej hunsad) skrev 2021-08-05 17:03:30 följande:

Oj. Hoppsan. Där argumenten tar slut tar nävarna vid. Jag trodde jag talade med en vuxen människa? 

Någon frågade hur man löser saken att två människor har olika uppfattning om saker. Du svarade att den som känner sig förfördelad alltid har rätt. Jag säger att det givetvis inte är så. Så om du ska flytta målstolparna hela tiden blir det ju svårt att resonera? Att någon känner sig lurad, sviken eller vad du vill betyder inte att denne är det. Det är därför det finns pragmatiska lagar och regelverk. Inom det här gebitet inget 100% fastställt, därför har vi alla de här trådarna. De som saknar abstrakt tänkande och empati vill gärna att gränserna ska vara klara och snäva. Men hur gärna de än vill, hur många inlägg de än skriver, hur många konton de än har så kommer gränserna att vara individuella och flytande. 

Alla har rätt att sluta att leva med någon eller göra affärer på vilka grunder som helst. Det gör inte att de har rätt. Och det har ju noll med frågeställningen att göra. 

Anonym (Ej hunsad) skrev 2021-08-05 17:03:30 följande:

Oj. Hoppsan. Där argumenten tar slut tar nävarna vid. Jag trodde jag talade med en vuxen människa? 

Så du tycker understrukit är vuxet? Nådå min käre tölp...Durå!

• Anonym (Victim)
    Fjäril kär skrev 2021-08-05 12:15:14 följande:
    Och det är just därför det inte finns något som heter otrohet Light.
    Jo. Det är inte lika allvarligt om en kvinna är otrogen. Förmodligen så är det synd om henne på något sätt. Något som fattas i hennes liv.
    En kvinna behöver få känna sig uppskattad, full av liv, och få massor av gött sex.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-08-04 14:20:14 följande: #12

Håller med fröken Fjäril. All otrohet är otrohet. Meddelanden är också att gå över gränsen även om inget fysiskt hänt, all otrohet är alltså inte fysisk. Det spelar ingen roll om du vill kalla det "light" (t ex kyssar eller meddelanden), relationen är över i vilket fall.

Exempel på saker man inte kan vara "light": gravid, död, otrogen.

Om något gått över gräsen kan man alltid lägga till light så det blir en påhittad gråzon där man flyttar gränsen utan att flytta gränsen, då det känns lite bättre...för den som lägger till light.

En vecka kvar att leva = Du är ju bara död light
    Gravid efter otrohet men det är 'cellklumpar' = Jag är ju bara gravid light
    Missfall men fostret är kvar i magen = Du är ju ändå gravid light
    En avsugning = Var ju bara otrogen light

men alla gillar inte light

Om uppsatsen jag citerade stämmer så är det lättare och "roligare" för mamma att amma om pappa kan inkludera sej själv i att ta ansvar och ingen ammar ju 24/7 så man hinner nog vara delaktig.
  • ClumsySmurf

Inlägget ser förbannat dumt ut men det är väl bara postat i fel tråd light så jag kan låtsas att det inte är värre när det bara är halva inlägget

• ClumsySmurf
    Anonym (Victim) skrev 2021-08-05 17:41:47 följande: #73
    Jo. Det är inte lika allvarligt om en kvinna är otrogen. Förmodligen så är det synd om henne på något sätt. Något som fattas i hennes liv.
    En kvinna behöver få känna sig uppskattad, full av liv, och få massor av gött sex.
    Det är snarare så att det är inte lika allvarligt om man själv är otrogen.
    Är man Anonymt (Victi­m Light) om man bara ser halva bilden?
  • Anonym (FYI)
    ClumsySmurf skrev 2021-08-05 18:33:23 följande:

Om något gått över gräsen kan man alltid lägga till light så det blir en påhittad gråzon där man flyttar gränsen utan att flytta gränsen, då det känns lite bättre...för den som lägger till light.

En vecka kvar att leva = Du är ju bara död light
    Gravid efter otrohet men det är 'cellklumpar' = Jag är ju bara gravid light
    Missfall men fostret är kvar i magen = Du är ju ändå gravid light
    En avsugning = Var ju bara otrogen light

men alla gillar inte light

Om uppsatsen jag citerade stämmer så är det lättare och "roligare" för mamma att amma om pappa kan inkludera sej själv i att ta ansvar och ingen ammar ju 24/7 så man hinner nog vara delaktig.
    ClumsySmurf skrev 2021-08-05 18:40:29 följande:

Inlägget ser förbannat dumt ut men det är väl bara postat i fel tråd light så jag kan låtsas att det inte är värre när det bara är halva inlägget

ClumsySmurf skrev 2021-08-05 18:50:24 följande:
    Skål

• ClumsySmurf
    ClumsySmurf skrev 2021-08-05 18:50:24 följande: #76
    Anonym (Victim) skrev 2021-08-05 17:41:47 följande: #73
     49:10-

• Anonym (Julia)
    Anonym (Victim) skrev 2021-08-05 08:06:40 följande:
    Kysser man någon så kan det vara ett tecken på att man är kåt.
    Ja det har du rätt i det borde jag kanske ha tillagt!
    Jag menade inte att man måste vara förälskad i någon man kysser..mer att för många (om jag inte har helt fel igen) så är en kyss (tungkyss med ev hångel) inte bara en puss mer intimt än sex t.o.m..

Sen om inte alla par tycker en kyss är otrohet är ju upp till varje par att veta var gränsen går!

För mig och min man så är det otrohet + sex chatta osv, men vi känner varandra utan och innan sen 20+ år tillsammans..och vet var gränserna går!
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Inte det minsta svartsjuk) skrev 2021-08-05 17:05:37 följande:
    Så länge jag slipper vara hans flickvän så är jag glad ändå.
    Vågar slå vad om att tjejen knappt får titta åt en annan man.

När jag läser här slås jag över vilka problem folk har helt i onödan.
    Vad har du för förhållande då? Öppet förhållande kanske där du och din respektive får göra vad ni vill med andra eller?

Det är inget riktigt förhållande enligt mig!

Jag tror nog inte Anders bryr sig om hans partner tittar på någon, men som vanligt måste någon överdriva vad en person har skrivit..

Vet du vad ett harmoniskt förhållande betyder eller.
    Det betyder att man tycker lika och hon får säkert titta på andra killar för det är väl stor skillnad på att titta på en tjej eller kille på stan än att kyssas, ha sex osv
Svar på tråden Mindre allvarlig otrohet?