• Anonym (Löjlig?)

    Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?

    Min man och hans tjejkompis jobbar tillsammans kontorstider måndag till fredag.

    De verkar vara bra vänner och dela samma intresse. Hon har sambo, inga barn ännu.

    Vi är gifta och har småbarn.

    Har varit i hop i 20 år. Har aldrig direkt haft egna kompisar av motsatt kön. Utan mer gemensamma vänner i såfall.

    Men de ska ut nu då hjälpa varandra i träningen efter jobbet, iaf en gång i veckan . Då i form av promenader. Han sa att de skickar bilder på varandra på gymmet i bland. Men bara för att bevisa att man är där. Samt små pratar lite då om just träning.

    Han har precis börjat med detta. Han har lite övervikt och tycker visserligen det är jättebra för hans skull att han kommer i väg. Jag gillar ju också ut och gå.

    Men kanske tråkigt att bara hänga med mig?

    Jag ska vara ärlig och känner mig faktiskt inte så bekväm. Har ni tips på hur jag kan hantera det?

  • Svar på tråden Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?
  • Anonym (Nnjfkf)

    Hmm tänk om du hade träffat hennes man? Hur hade han då reagerat?

  • Anonym (Nnjfkf)
    Anonym (Ohlala) skrev 2021-08-14 20:09:10 följande:

    Hur kan vissa i tråden tycka att det är ok att umgås 40 timmar i veckan på jobbet, höras dagligen på sms utöver det (har man inte redan hunnit säga allt man ville till varandra på jobbet) samt börja träna ihop. Det handlar alltså om så extremt mycket mer timmar ihop i veckan än vad man har på familjen. Och gillar man inte detta upplägget är man för svartsjuk.

    Jag säger då det. Jag tycker folks skräck för svartsjuka är konstigare än just att folk är svartsjuka.

    Det handlar ju inte om att han tränar med en tjejkompis en gång i veckan bara. De ses ju redan 8 timmar om dagen. Samt sms. För mig är det helt naturligt om någon blir svartsjuk på detta. Det är helt konstigt för mig om en partner inte skulle bry sig om detta.


    Håller med. Är man inte svartsjuk alls är det fel. Då kan man ju inte gilla den andre? Men självklart ska det vara med måtta.
  • Anonym (Naturlig svartsjuka)

    Alltså. Min bästa vän och jag håller på just så som TS man och hans kollega, sedan 8 år tillbaka. Vi jobbar 40 timmar/vecka tillsammans, vi lunchar alltid ihop. Vi smsar 20-30 sms/dag utöver det, samt ses på helgerna eller pratar i telefonen

    Skulle enkelt säga att jag ser klart mer av henne än vad hennes man gör, och jag vet klart mer om hur hennes tankar går och vad hon på djupet känner runt olika saker som händer. Hon delar sina innersta tankar med mig, sina sorger och sina hemligheter. Inte med honom.

    Om hennes man känner dig åsidosatt så förstår jag det, och då är vi av samma kön och inte attraherade av varandra fysiskt. Men vår relation tar upp otroligt stor del av vårt liv. Kanske för stor, med handen på hjärtat

    Om jag hade varit en man hade relationen varit otänkbart, och om vi hade kunnat attraheras fysiskt av varandra så hade vi varit otrogna hundra gånger om vid det här laget

    TS svartsjuka är rätt välgrundad. Ingen människa vill väl vara sin partners andraperson.

  • Anonym (Löjlig?)

    Tack åter igen för alla era råd, Samt er engagemang. :)

    Tog tag i detta i gen efter era svar. Jag satte ner näven i bordet. Och sa att jag vill att de inte har kontakt utanför jobbet.

    Han säger att han förstår nu och lovar att detta inte ska hända i gen.

    Skönt kände jag först. Men nu tvivlar jag på om det kommer att räcka. Hur ska jag kunna lita att det inte händer i gen.. att han fortsätter i smyg. Vet inte än. Rädd för att bli sårad, men jag älskar honom verkligen!

  • Anonym (...)
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-15 00:01:34 följande:

    Tack åter igen för alla era råd, Samt er engagemang. :)

    Tog tag i detta i gen efter era svar. Jag satte ner näven i bordet. Och sa att jag vill att de inte har kontakt utanför jobbet.

    Han säger att han förstår nu och lovar att detta inte ska hända i gen.

    Skönt kände jag först. Men nu tvivlar jag på om det kommer att räcka. Hur ska jag kunna lita att det inte händer i gen.. att han fortsätter i smyg. Vet inte än. Rädd för att bli sårad, men jag älskar honom verkligen!


    Han har redan gjort bort sig. De träffas redan 40 tim/veckan och så försöker han att spela skön med din tillåtelse. Så lågt..
    Klart han har känslor för henne. Annars smiter man inte iväg och lämnar barnen.
  • Anonym (Löjlig?)

    Börjar inse att det måste nästan finns känslor med i bilden.

    Just nu snurrar det i huvudet. Det där med barnen är också något jag har sagt till om. Han menar på att det var just den gången och att de själva ville, vilket de säkert sagt. Är ganska lugna båda två.

    Men det spelar ingen roll, vad som helst kan hända!

    Utelivet med vänner kommer förhoppningsvis lugna sig nu med träningen. Han vill inte dricka nu. Sen hur länge han känner så, en vecka har gått. Han var i väg med vänner i går, men nykter då.

    Satt och kollade någon match.

    Slår man i hop alla hans intressen bara plus att han vill sätta in henne på en stor plats i livet, så finns inte så mycket tid kvar för oss. Han leker absolut med barnen. Han golfar, vänner på helger har det varit. Den jobbar jag oregelbundna tider och varannan helg.

    Känns som jag letar tid för att hinna umgås som familj, medan han letar timmar för att göra saker utanför familjen.

    Jag kan ha fel, men jag känner så. Har också sagt det till honom.

    Men så är det verkligen inte säger han.

  • Anonym (S)
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-15 00:01:34 följande:

    Tack åter igen för alla era råd, Samt er engagemang. :)

    Tog tag i detta i gen efter era svar. Jag satte ner näven i bordet. Och sa att jag vill att de inte har kontakt utanför jobbet.

    Han säger att han förstår nu och lovar att detta inte ska hända i gen.

    Skönt kände jag först. Men nu tvivlar jag på om det kommer att räcka. Hur ska jag kunna lita att det inte händer i gen.. att han fortsätter i smyg. Vet inte än. Rädd för att bli sårad, men jag älskar honom verkligen!


    Bra att du står upp för dig själv! Förbered dig på två utkomster, antingen kommer han sköta sig eller så kommer han gå bakom din rygg. Jag tror du kommer märka inom de närmaste par månaderna om han beter sig märkligt, oväntat mycket golf eller liknande, nypåkomna saker utanför hemmet osv. En man som smyger med saker är lika uppenbara som ett barn som ljuger, om man har ögonen med sig.
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-15 06:54:19 följande:

    Börjar inse att det måste nästan finns känslor med i bilden.

    Slår man i hop alla hans intressen bara plus att han vill sätta in henne på en stor plats i livet, så finns inte så mycket tid kvar för oss. Han leker absolut med barnen. Han golfar, vänner på helger har det varit. Den jobbar jag oregelbundna tider och varannan helg.

    Känns som jag letar tid för att hinna umgås som familj, medan han letar timmar för att göra saker utanför familjen.

    Jag kan ha fel, men jag känner så. Har också sagt det till honom.

    Men så är det verkligen inte säger han.



    Ja det måste ju nästan det med allt sammantaget. Han har ju annars visat lite märkliga reaktioner.

    Jag skulle inte säga att han letar tid utanför familjen, men att han mest tänker på att han själv ska få göra roliga saker, få egentid osv, medan det inte alls är samma balans åt ditt håll. Självklart vill man umgås som familj men du behöver också ha dina egna aktiviteter. Och lika självklart känns det att han (iaf hittills) inte har prioriterat på samma sätt som du.
  • Anonym (aaa)

    TS, du får helt enkelt ha noggrann koll nu ett tag framöver. Märker du att han fortsatt har kontakt eller smyger med att han skickar sms till henne osv, så kan du vara helt säker på att han har någon slags crush på henne. Säkert kan det vara så att han inte gör mer än så, men det är illa nog att han så envist försökt framhärda i era diskussioner och inte förrän efter att du varit mycket tydlig, sagt att han inte ska träffa henne. 

    Du behöver ha en plan klar över vad du gör OM du inser att han fortsätter med detta trots sina löften. 

  • Anonym (Njä….)
    Anonym (Ohlala) skrev 2021-08-14 20:09:10 följande:

    Hur kan vissa i tråden tycka att det är ok att umgås 40 timmar i veckan på jobbet, höras dagligen på sms utöver det (har man inte redan hunnit säga allt man ville till varandra på jobbet) samt börja träna ihop. Det handlar alltså om så extremt mycket mer timmar ihop i veckan än vad man har på familjen. Och gillar man inte detta upplägget är man för svartsjuk.

    Jag säger då det. Jag tycker folks skräck för svartsjuka är konstigare än just att folk är svartsjuka.

    Det handlar ju inte om att han tränar med en tjejkompis en gång i veckan bara. De ses ju redan 8 timmar om dagen. Samt sms. För mig är det helt naturligt om någon blir svartsjuk på detta. Det är helt konstigt för mig om en partner inte skulle bry sig om detta.


    Jag håller med dig precis. Och folks skräck för svartsjuka är fan otroligt. Och ja det skulle vara konstigt om man INTE reagerade av TS mans beteende.
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Njä?.) skrev 2021-08-15 11:08:41 följande:

    Jag håller med dig precis. Och folks skräck för svartsjuka är fan otroligt. Och ja det skulle vara konstigt om man INTE reagerade av TS mans beteende.


    Håller också med. Och att folk ska vara så snabba med att dra det till det extrema, med -ska han inte få ha vänner- osv.
Svar på tråden Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?