• Mamma91a

    BF maj 2022

    Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

    Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

  • Svar på tråden BF maj 2022
  • Anonym (Äntligen)
    Kiwikiwi skrev 2021-10-08 13:51:26 följande:

    Så skönt, hade också mitt i veckan och är så glad att jag fick en så fin barnmorska. Väntar också in tid för KUB nu, hoppas bara de ligger tre veckor bort för mig om jag får göra strax efter jag gått in i v. 12 :) hoppas inte de tar så lång tid innan man får veta exakt tid och datum för det, fick du veta ditt direkt?


    Fick tid för kub v 14 :( en evighet bort!
  • Kiwikiwi
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-10-08 15:18:44 följande:

    Fick tid för kub v 14 :( en evighet bort!


    Ja man är så otålig! Däremot går tiden fortare nu än den gjorde i början v.4-7 tycker jag, hoppas de känns så för dig med :)
  • Anonym (Bebis2)

    Mun inskrivning gick åt ^#&÷¥%. Började med gränshögt blodtryck och högt BMI, vilket leder till läkarbesök och eventuellt insättning av Trombyl i förebyggande syfte. Sen kom den stora käftsmällen, diabetes/graviditetsdiabetes :( Så nu är det massa extrakontroller och eventuellt insättning av insulin. Ska till läkare på spec.mödravården på måndag för planering kring allt.

  • Anonym (D)

    Det blir 2 november för KUB.

    Jag ska träffa läkaren i oktober för att gå igenom olika saker och eventuellt få mediciner utskrivna.

  • Anonym (Äntligen)
    Kiwikiwi skrev 2021-10-08 15:25:26 följande:

    Ja man är så otålig! Däremot går tiden fortare nu än den gjorde i början v.4-7 tycker jag, hoppas de känns så för dig med :)


    Förra graviditeten började ett hvete på ultraljudet (de hittade saker de inte kunde säga vad det va så det blev väldigt utdraget) så för mig sniglar sig tiden fortfarande fram. Vågar inte hoppas på något förrän de sagt att allt ser normalt ut. Är extremt tacksam för att min man får följa med denna gången iaf så jag slipper va ensam igen om det blir fler dåliga besked.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-10-08 15:31:55 följande:

    Mun inskrivning gick åt ^#&÷¥%. Började med gränshögt blodtryck och högt BMI, vilket leder till läkarbesök och eventuellt insättning av Trombyl i förebyggande syfte. Sen kom den stora käftsmällen, diabetes/graviditetsdiabetes :( Så nu är det massa extrakontroller och eventuellt insättning av insulin. Ska till läkare på spec.mödravården på måndag för planering kring allt.


    Oj så tidigt i graviditeten <3. Håller tummarna att värdena är såpass okej att du slipper insulin eller att det iaf räcker med tabletter då.

    Inget roligt att behöva gå på massa extrakontroller men då tar de iaf hand om dig, hoppas du känt dig bra bemött?
  • Kiwikiwi
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-10-08 17:11:04 följande:

    Förra graviditeten började ett hvete på ultraljudet (de hittade saker de inte kunde säga vad det va så det blev väldigt utdraget) så för mig sniglar sig tiden fortfarande fram. Vågar inte hoppas på något förrän de sagt att allt ser normalt ut. Är extremt tacksam för att min man får följa med denna gången iaf så jag slipper va ensam igen om det blir fler dåliga besked.


    Ja usch, känner att jag längtar till det för att få se att allt verkar se bra ut just då, men får försöka vara inställd på att de kan läggas på fler veckor av ovisshet beroende på vad de ser under kub.

    Stackare som fick beskedet ensam, verkligen en trygghet att ha med sig någon!
  • Anonym (Äntligen)
    Kiwikiwi skrev 2021-10-08 17:20:51 följande:

    Ja usch, känner att jag längtar till det för att få se att allt verkar se bra ut just då, men får försöka vara inställd på att de kan läggas på fler veckor av ovisshet beroende på vad de ser under kub.

    Stackare som fick beskedet ensam, verkligen en trygghet att ha med sig någon!


    Oftast så visar ju allt bra. Inte meningen att skrämmas med mina upplevelser. Syndromet vår bebis hade är 1/300 000 att drabbas av så läkarna på en av Sveriges största förlossningssjukhus hade inte ens sett det någon gång. Men det har gjort mig räddare för allt annat som har hörde sannolikhet.
  • Anonym (Bebis2)
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-10-08 17:16:05 följande:

    Oj så tidigt i graviditeten <3. Håller tummarna att värdena är såpass okej att du slipper insulin eller att det iaf räcker med tabletter då.

    Inget roligt att behöva gå på massa extrakontroller men då tar de iaf hand om dig, hoppas du känt dig bra bemött?


    Ja jag vet inte om det kan ha varit så att jag hade diabetes innan jag blev gravid utan att jag visste..

    Ja jag hoppas för allt i världen att jag slipper sprutor som jag är livrädd för, men sköterskan på spec.mödravården sa att det är lika bra att ställa in sig på att det blir så. Än så länge känner jag mig bra bemött. Alla barnmorskor jag träffat är snälla o förstående.
  • Anonym (X)

    Hej och hallå!

    Hur går det för er alla, hur mår ni?

    Jag kämpar på... Vi var på privat ultraljud för 2 veckor sedan och allt såg fint ut. Illamåendet har fortfarande inte släppt och det blir bara värre... Men försöker hålla humöret uppe och tänka positivt. Bebisen växer och en liten mage (troligen svullnad haha) börjar titta fram, är i vecka 11 (10+3) idag.

    Snart är det dags för KUB och jag ser så fram emot det. Vi vill enbart göra KUB för att förbereda oss mentalt ifall något avvikande skulle visa. Bebis är välkommen precis som den är och vi längtar såååå mycket!

    BF dagen har flyttats fram 3 dagar, så är beräknad 2/5-22 istället för 5/5-22. :)

Svar på tråden BF maj 2022