• Tussilago86

    BIM November 2021

    Ny tråd för oss som väntar på plus!

    3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

  • Svar på tråden BIM November 2021
  • Cattis123
    Sockerbulle1 skrev 2021-11-11 10:54:23 följande:

    Hur tidigt har ni andra känt symtom? Ännu inga ömma bröst, men haft molande värk i magen idag och igår , är på ÄL +6 nu.


    Jag har känt att jag varit gravid innan bim förut. Jag får ett annorlunda luktsinne, haha! Sist så tyckte jag attdet luktade väldigt skumt inne i mataffären, började rynka på näsan åt mycket, då misstänkte jag graviditet direkt vilket stämde :)
  • Anonym (Hoppasnu)
    Sockerbulle1 skrev 2021-11-11 10:54:23 följande:

    Hur tidigt har ni andra känt symtom? Ännu inga ömma bröst, men haft molande värk i magen idag och igår , är på ÄL +6 nu.


    Har känt några dagar innan Bim.. Och då inte något speciellt MED kroppen utan mer ett lugn i kroppen, har liksom inte känt att jag måste ta 100 test (som när man tror sig och hoppas vara gravid) och är lite "skit samma" om jag e gravid denna månaden. Som sagt, inte så stressad. Antar att gravidhormonerna påverkar det där lugnet. Någon dag innan Bim har jag varit sugen på konstiga saker jag inte hade ätit vanligtvis.

    Bröst, illamående, flytningar, trötthet osv har kommit i vecka 5-6.
  • Nótt

    Imorgon är första dagen jag kan göra ett testa-tidigt och jag är så taggad! Ska försöka vänta till söndag, för att ha lite större chans att det stämmer. Har BIM den 18. Känner inga symptom direkt. Har värk i magen men det brukar jag ha. Kanske att det är en mer ilande/brännande och aningen mer intensiv värk än annars. 

    Hur går det för er andra? Några symptom?

  • Emmissss

    Bim den 17e, vi har inte alls försökt alls denna månad men blev någon gång innan äl. Har börjat reagera på lukter och har massa(?) flytningar. Trodde att äl varit och nu är det ju knappt en vecka kvar till bim? Sjukt märkligt. Känns osannolikt att det skulle tagit sig denna månad, tog ju många månader förra gången och då låg vi vareeeenda dag.

    Hur har ni som snart har bim???

  • Bez
    Nótt skrev 2021-11-11 11:27:21 följande:

    Imorgon är första dagen jag kan göra ett testa-tidigt och jag är så taggad! Ska försöka vänta till söndag, för att ha lite större chans att det stämmer. Har BIM den 18. Känner inga symptom direkt. Har värk i magen men det brukar jag ha. Kanske att det är en mer ilande/brännande och aningen mer intensiv värk än annars. 

    Hur går det för er andra? Några symptom?


    Såg att vi har samma bim, hur långt från äl är du för mig känns de för nära inpå äl i helgen så svårt att tro att de skulle visa nått men man vill ju vetaaaaaa
  • Nótt
    Bez skrev 2021-11-11 11:56:20 följande:
    Såg att vi har samma bim, hur långt från äl är du för mig känns de för nära inpå äl i helgen så svårt att tro att de skulle visa nått men man vill ju vetaaaaaa
    Jag hade äl den 4, så en vecka sedan! Är på äl + 7 idag. Har alltid räknat från BIM när man pratar test, inte tänkt på att antal dagar sen äl också spelar in såklart. Finns det några "rekommendationer" där? Typ hur många dagar efter äl man tidigast kan testa? 
  • Bez
    Nótt skrev 2021-11-11 12:34:16 följande:

    Jag hade äl den 4, så en vecka sedan! Är på äl + 7 idag. Har alltid räknat från BIM när man pratar test, inte tänkt på att antal dagar sen äl också spelar in såklart. Finns det några "rekommendationer" där? Typ hur många dagar efter äl man tidigast kan testa? 


    Vet inte riktigt fick positivt test fredag 5e men enligt nc va äl söndag då så tänker att man räknar från de så bara äl+4 då.
  • Sockerbulle1
    Bez skrev 2021-11-11 13:05:47 följande:

    Vet inte riktigt fick positivt test fredag 5e men enligt nc va äl söndag då så tänker att man räknar från de så bara äl+4 då.


    Har du fått BIM förflyttat i NC appen då? Samma hände nämligen mig. Så nu har jag BIM 19/11.
  • Anonym (Nytt Liv)

    Vid ca 9-10 i morse fick jag glad gubbe på digitalt test (den med två dagar). Betyder det att jag borde ha samlag senast lördag morgon för att ha störst chans? Om vi är med varandra imorgon kväll och lördag morgon, är gränsfall för sent? Skulle det vara bättre ikväll? Vi har inte så många tillfällen att ses just nu, så det är därför jag är nervös.

  • Anonym (Nytt Liv)

    Kollar man på stickan som man stoppar in i indikatorn så ser man två tydliga linjer, men kontrollstrecket är ljusare. Och vanlig teststicka är långt ifrån lika stark som kontrollstrecket. Dock använde jag en ny typ av sticka idag, och alla kanske inte är lika bra? Väldigt smal.

Svar på tråden BIM November 2021