• Anonym (RockF)

    Kär i min arbetskamrat

    Började jobba med min kvinnliga kollega ca 2015, då jobbade vi i samma projekt ca 1 år. Tyckte då att hon var söt och trevlig och trivdes i hennes sällskap men inte mer än så. Vid det tillfället så var jag gift och hon hade pojkvän. Har träffat henne då och då på olika tillställningar på jobbet mellan 2016-2020. Visst har jag tänkt på henne nån gång, men inget mer än så.
    Nu är jag skild sen något år och hon är gift och har två små barn. Nu jobbar vi tillsammans igen sen ca ett halvår tillbaks, jag har också i samband med detta blivit hennes chef. Vi kommer väldigt bra överens och tycker om att prata med varandra. I slutet på juni minns jag att jag tänkte att jag skulle sakna henne under de 5 veckor vi inte skulle ses under sommaren. Senaste månaden har det exploderat, jag är så förälskad i henne att jag inte kan sluta tänka på henne. 
    Hon har naturligtvis märkt att jag är intresserad/kär och hon agerar likadant, men inget är uttalat. Tror inte hon är beredd att lämna sin man och då jag är hennes chef vill jag inte ta något initiativ.
    Jag kommer jag bli tvungen att på något sätt berätta för henne hur jag känner, kan inte minns att jag någonsin varit så förälskad. Var(lyckligt) gift i nästan 20 år, men vi växte ifrån varandra men kan som sagt inte minnas att jag varit så här förälskad förut.
    Ville bara skriva ner det här då jag inte har nån direkt att prata med om detta.

  • Svar på tråden Kär i min arbetskamrat
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Gedig) skrev 2021-10-18 20:26:39 följande:
    Din fixering vid att trycka till alla i otrohetstrådar är inte sund. Råder dig att söka hjälp för vilka trauma du nu har som innefattar otrohet. 
    Man får absolut tycka den som bedragit en är ett riktigt rövhål, men att sitta och leta upp såna här trådar och diskutera in i oändlighet utan att tillföra något som inte redan sagts ÄR INTE FRISKT.
    Och vad var nu detta för nåt? Har du tagit din medicin idag? Annars kanske du skall göra det nuObestämd
  • Anonym (sådär)
    Anonym (RockF) skrev 2021-10-18 19:32:15 följande:
    Det var känsligt för dig det här, du argumenterar också som om kvinnan jag är kär i är oförmögen att ta egna beslut.

    Hon är väldigt mogen och har stark integritet och ser tillsynes ut att ha en väl fungerande vardag med barn och en man som behandlar henne på ett bra sätt. Dom verkar ha ett jämställt förhållande där dom hjälper varandra och inget drama. 
    Gissar att dom varit gifta/tillsammans i ca 10år, kanske mer.
    Bägge har bra jobb och vad jag gissar en välordnad ekonomi.

    Hon kommer inte kasta det över bord bara för att jag kommer in snett från kanten.
    Hon är fullt kapabel att ta ett beslut baserat på hur hon tycker att hennes förhållande fungerar och om hon ev. har några känslor för mig.

    I förhållanden som ser lyckliga ut på avstånd kan ena eller bägge parter vara djupt missnöjda med relationen och bara härda ut. 

    Som jag ser det kan bara hon själv eller hennes man förstöra deras förhållande. Om hon är beredd att avsluta det pga mig så är det helt hennes beslut.

    Tycker att både "jaget" och "livinia" i tråden förklarar på ett bra sätt det som kan vara positivt med detta.

    Dina argument är gammaldags, att jag skulle vara en ond "fresterska".
    Eller så är det du som inte tänker rationellt för fem öre utan mer med de nedre delarna men då du inte vill se dig själv i det ljuset så försöker du snacka bort det för dig själv genom att linda in det i saker som har en bättre klang...

    1) Du är inte bara kär och kåt och tänker med andra kroppsdelar än huvudet... du är bara "modern". Och alla som inte håller med om att du genast ska dra ner brallorna och visa kollegan dina enorma känslor är såklart bara bakåtsträvande och gammaldags

    2) Du vet mycket väl att för att hon ska kunna vara ihop med dig så måste hon antingen lämna sin man eller bedra honom vilket kommer påverka deras barn negativt men det skiter du fullkomligen i för du är ju bara så enormt kär och kåt. Men då du inte vill se dig själv som en person som agerar på det sättet så snackar du bort det för dig själv genom att lägga hela ansvaret på henne och spekulera i att hennes förhållande kanske minsann är jättedåligt och du är bara räddaren i nöden vilket givetvis är ren BS för du har inge jävla aning om hur hennes relation ser ut och bryr dig inte heller, men det låter ju bättre så...

    Som flera påpekat för dig, du tänker inte rationellt öht utan verkar mest tänka med andra kroppsdelar just nu. Att försöka få dig att ta ett steg tillbaka och försöka se rationellt på det verkar vara omöjligt.. det är ju uppenbart att du bara ska ha henne till vilket pris som helst så vad är poängen med din tråd?  Ville du har råd eller ville du bara ha andras medhåll och bekräftelse på att det är ok? Råd har du ju redan fått men inget verkar gå in.
  • Anonym (Xxx)
    Anonym (sådär) skrev 2021-10-19 10:55:41 följande:
    Eller så är det du som inte tänker rationellt för fem öre utan mer med de nedre delarna men då du inte vill se dig själv i det ljuset så försöker du snacka bort det för dig själv genom att linda in det i saker som har en bättre klang...

    1) Du är inte bara kär och kåt och tänker med andra kroppsdelar än huvudet... du är bara "modern". Och alla som inte håller med om att du genast ska dra ner brallorna och visa kollegan dina enorma känslor är såklart bara bakåtsträvande och gammaldags

    2) Du vet mycket väl att för att hon ska kunna vara ihop med dig så måste hon antingen lämna sin man eller bedra honom vilket kommer påverka deras barn negativt men det skiter du fullkomligen i för du är ju bara så enormt kär och kåt. Men då du inte vill se dig själv som en person som agerar på det sättet så snackar du bort det för dig själv genom att lägga hela ansvaret på henne och spekulera i att hennes förhållande kanske minsann är jättedåligt och du är bara räddaren i nöden vilket givetvis är ren BS för du har inge jävla aning om hur hennes relation ser ut och bryr dig inte heller, men det låter ju bättre så...

    Som flera påpekat för dig, du tänker inte rationellt öht utan verkar mest tänka med andra kroppsdelar just nu. Att försöka få dig att ta ett steg tillbaka och försöka se rationellt på det verkar vara omöjligt.. det är ju uppenbart att du bara ska ha henne till vilket pris som helst så vad är poängen med din tråd?  Ville du har råd eller ville du bara ha andras medhåll och bekräftelse på att det är ok? Råd har du ju redan fått men inget verkar gå in.
    Håller med, bra skrivet.

    Det otäcka är dessutom att TS är hennes chef. Tänk att ha en chef som tar beslut baserat på känslor och inte logik. Vilken mardröm.
  • Anonym (Lavinia)
    Anonym (sådär) skrev 2021-10-19 10:55:41 följande:
    Eller så är det du som inte tänker rationellt för fem öre utan mer med de nedre delarna men då du inte vill se dig själv i det ljuset så försöker du snacka bort det för dig själv genom att linda in det i saker som har en bättre klang...

    1) Du är inte bara kär och kåt och tänker med andra kroppsdelar än huvudet... du är bara "modern". Och alla som inte håller med om att du genast ska dra ner brallorna och visa kollegan dina enorma känslor är såklart bara bakåtsträvande och gammaldags

    2) Du vet mycket väl att för att hon ska kunna vara ihop med dig så måste hon antingen lämna sin man eller bedra honom vilket kommer påverka deras barn negativt men det skiter du fullkomligen i för du är ju bara så enormt kär och kåt. Men då du inte vill se dig själv som en person som agerar på det sättet så snackar du bort det för dig själv genom att lägga hela ansvaret på henne och spekulera i att hennes förhållande kanske minsann är jättedåligt och du är bara räddaren i nöden vilket givetvis är ren BS för du har inge jävla aning om hur hennes relation ser ut och bryr dig inte heller, men det låter ju bättre så...

    Som flera påpekat för dig, du tänker inte rationellt öht utan verkar mest tänka med andra kroppsdelar just nu. Att försöka få dig att ta ett steg tillbaka och försöka se rationellt på det verkar vara omöjligt.. det är ju uppenbart att du bara ska ha henne till vilket pris som helst så vad är poängen med din tråd?  Ville du har råd eller ville du bara ha andras medhåll och bekräftelse på att det är ok? Råd har du ju redan fått men inget verkar gå in.
    Tänker du alltid så där lågt och fult? Jag är rätt säker på att TS är en självsäker man som kan få sex när han vill (har fått det intrycket), han behöver inte vänta i månader och år på att bekänna sin kärlek till en viss, speciell kvinna för det. 

    Det är väl klart att förälskelse och kärlek har med vår fortplantningsdrift att göra, men i så fall tänker väl även alla andra förälskade personer "med de nedre delarna", eller? Kan inte någonting få förbli heligt?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lavinia) skrev 2021-10-19 11:31:54 följande:
    Tänker du alltid så där lågt och fult? Jag är rätt säker på att TS är en självsäker man som kan få sex när han vill (har fått det intrycket), han behöver inte vänta i månader och år på att bekänna sin kärlek till en viss, speciell kvinna för det. 

    Det är väl klart att förälskelse och kärlek har med vår fortplantningsdrift att göra, men i så fall tänker väl även alla andra förälskade personer "med de nedre delarna", eller? Kan inte någonting få förbli heligt?
    Brukar du alltid göra låga och fula saker till något finare genom att romantisera dem och bara se på känslorna men skita i handlingarna?

    Ja det ÄR lågt och fult att limma på andras partner.
    Ja det ÄR lågt och fult att fucka upp livet för barn för att man själv är kär/kåt
    Ja det ÄR lågt att missbruka sin maktposition som chef
    Ja det ÄR lågt och fult att försätta en underställd medarbetare i sen sån situation

    Och NEJ det blir inte fint och vacker bara för att man är käääääär. Kärlek är liksom inte det ultimata frikortet för att bete sig hur fan man vill.
  • Anonym (Jaget)
    Anonym (sådär) skrev 2021-10-19 11:45:37 följande:
    Brukar du alltid göra låga och fula saker till något finare genom att romantisera dem och bara se på känslorna men skita i handlingarna?

    Ja det ÄR lågt och fult att limma på andras partner.
    Ja det ÄR lågt och fult att fucka upp livet för barn för att man själv är kär/kåt
    Ja det ÄR lågt att missbruka sin maktposition som chef
    Ja det ÄR lågt och fult att försätta en underställd medarbetare i sen sån situation

    Och NEJ det blir inte fint och vacker bara för att man är käääääär. Kärlek är liksom inte det ultimata frikortet för att bete sig hur fan man vill.
    Om han inte viste att hon var upptagen då ? fast eftersom man inte vet relationsstatus så låter man bli ?
    Jag tycker inte att det är lågt att säga hur man känner för någon.
    Allt det andra håller jag med dig.
  • Anonym (Jaget)
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 11:50:16 följande:
    Om han inte viste att hon var upptagen då ? fast eftersom man inte vet relationsstatus så låter man bli ?
    Jag tycker inte att det är lågt att säga hur man känner för någon.
    Allt det andra håller jag med dig.
    Barnen kommer först i alla lägen.
  • Anonym (Xxx)
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 11:50:16 följande:
    Om han inte viste att hon var upptagen då ? fast eftersom man inte vet relationsstatus så låter man bli ?
    Jag tycker inte att det är lågt att säga hur man känner för någon.
    Allt det andra håller jag med dig.
    Jag tycker det är lågt att säga det till någon som är upptagen. Då går man över en gräns, tycker jag.
  • Anonym (Jaget)
    Anonym (Xxx) skrev 2021-10-19 11:54:04 följande:
    Jag tycker det är lågt att säga det till någon som är upptagen. Då går man över en gräns, tycker jag.
    Men om du inte vet ? chansen finns att dom är upptagna låter du bli då ?
    För att "limma" på någon som är upptagen är en synd, bäst då att låta bli ;)
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 11:50:16 följande:
    Om han inte viste att hon var upptagen då ? fast eftersom man inte vet relationsstatus så låter man bli ?
    Jag tycker inte att det är lågt att säga hur man känner för någon.
    Allt det andra håller jag med dig.
    Men nu vet han ju det och är fullt medveten om vilka konsekvenser det kommer få för andra, känns meningslöst att spekulera i fiktiva scenarier. Det är bara det att han skiter i det för att begäret är viktigare. Iof inte ovanligt när människor blir förälskade, folk verkar tyvärr tappa vettet helt och hållet och all slags konsekvens tänkt eller rationellt tänkande verkar sättas ur spel. Men det gör det inte ok att bete sig som man vill.
Svar på tråden Kär i min arbetskamrat