• Novabusen

    IVF start mars 2022

    Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

  • Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-10 19:23:05 följande:
    Kollade nu med ett gravtest ja hittade, va knappt så jag såg de andra strecket. Trodde ovitrellen satt i lite längre. Men då vet ja att ja inte behöver testa ut den iaf :) 
    Jag läste att den kan sitta i upp till 10 dagar men det är ju säkert individuellt oxå :) 
    Mina bröst är lite ömmare idag och haft ont i magen. Inte tjej-magen utan hela magen. Känns som tarmarna är inflammerade typ. Sjukt irriterande :( 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-10 20:06:41 följande:
    Jag läste att den kan sitta i upp till 10 dagar men det är ju säkert individuellt oxå :) 
    Mina bröst är lite ömmare idag och haft ont i magen. Inte tjej-magen utan hela magen. Känns som tarmarna är inflammerade typ. Sjukt irriterande :( 
    Okej :) 

    Men usch då, hoppas de går över snart :( 
    Mina bröstvårtor är oxå jätte ömma än och magen har jag med ont i magen fast tjej magen. 
  • Novabusen

    Idag var ÄL-testet lika starkt och tog graviditetstestet som visade positivt. Tycker strecket ser svagare ut på bilden dock. 


    Ringde Livio i morse och fick tid för magen. Jag är tydligen överstimulerad och har vätska i buken som gör den öm och svullen. Jag kan knappt stänga mina jeans som är på gränsen till för stora, haha. Så vila, vatten, salt blev ordinationen Och uppföljning på onsdag. De tog lite olika blodprov oxå för infektion etc :)

    Hur går det för er andra?

  • Cheneyney


    Rd 7 idag! 
    Har mått rätt dåligt de senaste dagarna och haft tecken på överstimulering. Mått illa precis hela dagen idag. 
    Pratade med rmc i morse som bad mig ta ett gravtest, för det skulle kunna vara därför. 

    Och jodå, trots eftermiddagsurin var det ingen tvekan alls, vi är gravida HjärtaSkrattande

    Inte officiell testdag förrän på lördag dock :) 
  • Novabusen
    Cheneyney skrev 2022-04-11 15:34:53 följande:
    Rd 7 idag! 
    Har mått rätt dåligt de senaste dagarna och haft tecken på överstimulering. Mått illa precis hela dagen idag. 
    Pratade med rmc i morse som bad mig ta ett gravtest, för det skulle kunna vara därför. 

    Och jodå, trots eftermiddagsurin var det ingen tvekan alls, vi är gravida HjärtaSkrattande

    Inte officiell testdag förrän på lördag dock :) 
    Grattis! <3
    Jag fick oxå positivt idag ruvardag 7 men jag vågar inte ropa hej än. Avvaktar till mitt testa tidigt-test, haha. 
  • Rosetattoo

    Grattis till er va roligt Solig Hjärta

    är det någon som har känt att symtomen har stannat av? Är inte lika känslig i brösten längre och värken jag haft i magen har avtagit. Har lite värk bara men inte hela tiden. Kan tänka mig att det är äl-sprutan som gått ur kroppen nu då jag är på RD8.. 

  • Novabusen
    Rosetattoo skrev 2022-04-11 17:28:53 följande:

    Grattis till er va roligt Solig Hjärta

    är det någon som har känt att symtomen har stannat av? Är inte lika känslig i brösten längre och värken jag haft i magen har avtagit. Har lite värk bara men inte hela tiden. Kan tänka mig att det är äl-sprutan som gått ur kroppen nu då jag är på RD8.. 


    Jag har såpass ont i min svullna mage så känner inte så mkt annat tyvärr. Tycker brösten börjar ömma lite mer, men annars mår jag bra. Ruvardag 7 idag och är överstimulerad med vätska i buken som gör rätt ont :(
    Jag fick en 5-dagars blastocyst. Vad fick du?
  • Rosetattoo
    Novabusen skrev 2022-04-11 17:57:15 följande:
    Jag har såpass ont i min svullna mage så känner inte så mkt annat tyvärr. Tycker brösten börjar ömma lite mer, men annars mår jag bra. Ruvardag 7 idag och är överstimulerad med vätska i buken som gör rätt ont :(
    Jag fick en 5-dagars blastocyst. Vad fick du?

    Åh ajaj då förstår jag att du har ont Rynkar på näsan Hoppas det snart släpper för dig. 


    Jag fick ett tvådagars. Vad jag förstår så tar de längre tid att se svar på tvådagars än femdagars. TD om 1vecka, känns som en månad Förvånad Men hoppet finns här! 

  • Loppan1994

    Åh va härligt att ni plussat grattis Hjärta

    Novabusen- har du vart inne idag på sjukan och dom kunnat se om plusset stämmer? :) 

Svar på tråden IVF start mars 2022