• Anonym (...)

    Jo jag skiter i dina barn!

    Bara för att förtydliga för FL mobben.


    De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?


    Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

  • Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Anonym (styvförälder)
    Anonym (...) skrev 2022-06-17 07:44:51 följande:
    Först blir ni tokiga och vill ni bestämma vem jag ska flytta ihop med och nu vad jag får diskutera i ett diskussionsforum..
    Varför tar alltid FLmobben ut sin ilska på alla som inte vill ta ansvar för andras bortskämda ungar?
    Men snälla du jag lever själv i en bonusfamilj.

    Du blir kär i en person som har barn, du tycker att du får ta hand om söndercurlade barn som partnern har.
    Ingen annan bestämmer vem du ska flytta i hop med men där ju du och din partner som får komma överens om du ska ta hand om partnerns söndercurlade barn eller ej.

    Tycker du att det är andras fel att du din partner lämpar över barnen på dig?
    Är det inte din partner.

    Tycker du att det är FL mobbens fel att din partner har söndercurlade barn som du får ta hand om? 

    Om du INTE vill ta hand om partnerns barn så får du ta med partnern.
    Det är ju hans barn inte FL mobbens barn.

    Ingen annan än din partner är den som lämpar över barnen på dig.
    Tycker du inte att det är din partners "fel" att det är så? eller tycker du att partnern inte är skyldig utan att det istället är än en mobb på nätet?
  • Anonym (M)
    Ess skrev 2022-06-17 08:06:30 följande:
    Det vet du väl att på fl har särkullarna alltid den centrala rollen, och alla andra ska buga för dem och låta deras vilja styra allt. Det spelar heller ingen roll om de är tre år eller trettio, de är navet i allas liv och de ska alltid komma först.

    Anonym (Signe) skrev 2022-06-17 08:22:10 följande:
    Exakt, det är det som är så speciellt med FL. Om man läser på Flashback tex så har folk en mer pragmatisk syn på bonusbarn. Man kanske inte älskar dom alla gånger men dom är ens partners barn och man respekterar dom. Men hela navet i familjen ska inte snurra runt bonusbarnen. Här på FL så framstår det som barnmisshandel om kvinnan i familjen inte älskar och omhuldar bonusbarnen som sina egna 
    Trams. Det är ingen i tråden som har skrivit att kvinnan ska älska och omhulda barnen som sina egna, eller att de ska vara centrum och navet och bugas för och bestämma allt.
  • Mrs Moneybags

    Ännu en tråd som stärker mig i uppfattningen att aldrig bli styvmamma eller låta mitt barn bli ett styvbarn. 

    Förstår inte hur man ens väljer en sådan situation när man uppenbarligen inte gillar andras barn. Varför då flytta ihop med någon annans barn? Det låter som själva definitionen av vansinne. 

  • sextiotalist
    Anonym (styvförälder) skrev 2022-06-17 09:51:09 följande:
    Men snälla du jag lever själv i en bonusfamilj.

    Du blir kär i en person som har barn, du tycker att du får ta hand om söndercurlade barn som partnern har.
    Ingen annan bestämmer vem du ska flytta i hop med men där ju du och din partner som får komma överens om du ska ta hand om partnerns söndercurlade barn eller ej.

    Tycker du att det är andras fel att du din partner lämpar över barnen på dig?
    Är det inte din partner.

    Tycker du att det är FL mobbens fel att din partner har söndercurlade barn som du får ta hand om? 

    Om du INTE vill ta hand om partnerns barn så får du ta med partnern.
    Det är ju hans barn inte FL mobbens barn.

    Ingen annan än din partner är den som lämpar över barnen på dig.
    Tycker du inte att det är din partners "fel" att det är så? eller tycker du att partnern inte är skyldig utan att det istället är än en mobb på nätet?
    Precis som jag. Och mina erfarenheter är att det är mycket svårare att leva så. Och det är skillnad när partners barn går igenom trotsåldrar och pubertet mot när ens egen gör det. Så det är ett måste att det finns någon bra grund att stå på, för att man ska ta sig igenom det. 
  • sextiotalist
    Anonym (M) skrev 2022-06-17 10:05:53 följande:

    Anonym (Signe) skrev 2022-06-17 08:22:10 följande:
    Exakt, det är det som är så speciellt med FL. Om man läser på Flashback tex så har folk en mer pragmatisk syn på bonusbarn. Man kanske inte älskar dom alla gånger men dom är ens partners barn och man respekterar dom. Men hela navet i familjen ska inte snurra runt bonusbarnen. Här på FL så framstår det som barnmisshandel om kvinnan i familjen inte älskar och omhuldar bonusbarnen som sina egna 
    Trams. Det är ingen i tråden som har skrivit att kvinnan ska älska och omhulda barnen som sina egna, eller att de ska vara centrum och navet och bugas för och bestämma allt.
    Det har det faktiskt blivit mer balans på. Men det är ändå, som du skriver, en tendens att bonusbarnens välbefinnande och förväntningar på ens förälder, är viktigare än t.ex de andra barnen och övriga familjens mående och välbefinnande
  • Anonym (Pinki)

    Sen har ju faktiskt inte alla barn två närvarande föräldrar. Ganska tråkigt för det barnet att behöva känna sig ignorerat och bortvalt pga någon ny persons egoism. 

  • sextiotalist
    Anonym (Pinki) skrev 2022-06-17 10:18:26 följande:

    Sen har ju faktiskt inte alla barn två närvarande föräldrar. Ganska tråkigt för det barnet att behöva känna sig ignorerat och bortvalt pga någon ny persons egoism. 


    Och då får man fundera än mer på om man ska gå in i en sådan relation. 
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Pinki) skrev 2022-06-17 10:18:26 följande:

    Sen har ju faktiskt inte alla barn två närvarande föräldrar. Ganska tråkigt för det barnet att behöva känna sig ignorerat och bortvalt pga någon ny persons egoism. 


    Nåja, jag väljer min partner. Inte hans avkomma. Den får han rodda själv.
  • Anonym (Mman)

    Myyycket bitterhet i tråden. 
    Väljer man en partner som har hemmaboende barn så väljer man även barnen, har stött på allt för många kvinnor som visar en helt ogrundad avundsjuka och nästan maniskt förakt för barnet och mannen om denne inte gör som kvinnan vill. 

    Tyvärr är vissa män så svaga att de i ett sådant läge prioriterar bort barnet. Skam är vad det är. 

  • Anonym (Pinki)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-17 23:21:08 följande:
    Nåja, jag väljer min partner. Inte hans avkomma. Den får han rodda själv.
    Tyvärr ser inte verkligheten ut så. Läs ovanstående inlägg. 
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!