Fråga experten: Inaktiva: Förlossningspedagogen forum

Fråga förlossningspedagogen
Anna Wilsby är författare, doula och profylaxpedagog. Här får du tips och råd kring hur du och din partner kan förbereda er och föda med profylax.  Medicinska frågor kring förlossning och graviditet hänvisar vi till Fråga Barnmorskan på Familjeliv.

Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
förlossning av Scani­a­mamma Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Scaniamamma
Äldre 13 Mar 22:35
1,1k 2 Om min mamma haft väldigt lätta förlossningar finns det möjlighet för mig att det blir så... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Scani­a­mamma Äldre 13 Mar 22:35
2
1,1k
Orolig graviditet och inför förlossning av Anony­m (tvil­l­inggr­a­v) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 13 Mar 20:14
1,1k 1 Hej Ann, Jag är gravid med enäggstvillingar med delad moderkaka och har gått och ska gå... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 13 Mar 20:14
1
1,1k
Förlossning/amning av Anony­m (Lite utanf­ö­r) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym (Lite utanför)
Äldre 13 Mar 17:22
1,1k 3 Hej! Jag är gravid i v.18 och har en jättefin barnmorska vill jag börja med att säga. Men... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym (Lite utanför) Äldre 13 Mar 17:22
3
1,1k
Snälla ge oss svar! Angående krystvärkar! av bimad­r­ock Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen bimadrock
Äldre 13 Mar 13:09
1,5k 3 Hej! Jag såg att det finns en fråga här redan om hur lång tid man kan ha krystvärkar. M... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen bimad­r­ock Äldre 13 Mar 13:09
3
1,5k
Igångsättning för säkerhets skull? av Jag kom inte på något bättr­e Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Jag kom inte på något bättre
Äldre 12 Mar 16:52
1,1k 2 Hej, när jag fick mitt första arn för snart 5 månader sedan så hade jag haft värkar i 1 he... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Jag kom inte på något bättr­e Äldre 12 Mar 16:52
2
1,1k
trångt bäcken?... av Brell Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 12 Mar 16:42
1,1k 1 hej jag funderar lite på hur statistiken ser ut för mödrar som har för trångt bäcken? J... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 12 Mar 16:42
1
1,1k
Snabb 1:a förlossning, 2:a?? av Anony­m (Fund­e­rsam.­.­.) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 12 Mar 16:37
1,3k 2 Hej! Jag undrar vad man generellt bör tänka på inför kommande förlossning (ca 2 år efte... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 12 Mar 16:37
2
1,3k
För sent för profylaxkurs, var kan man hitta video el. liknande? av Eqz Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 12 Mar 16:18
1,6k 1 Hej, Jag har som vanligt lämnat det lite sent för att förbereda mig genom att gå en rik... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 12 Mar 16:18
1
1,6k
Föda vaginalt av Anony­m (besl­u­tånge­s­t) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 12 Mar 15:52
990 1 Hej. Med mitt förra bran som även var det första så sprack jag rejält, grad 3, pratiell... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 12 Mar 15:52
1
990
Mitt första barn vägde 4665 och var 56 lång. av Juni 06 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 12 Mar 15:47
1,1k 1 Undrar nu hur det kommer bli denna gång. Är gravid i vecka 31. Är en pojke denna gång ocks... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 12 Mar 15:47
1
1,1k
För liten för att kunna föda? av Anony­m (Lite­n tjej) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 778 0 Hej,  Jag är en tjej som är ganska liten byggd, 162 cm lång o vägde innan jag blev grav... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
778
Förslitningsskada i ryggen av Anony­m (Förs­t­a barne­t­) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 908 0 Har några frågor, har en förslitningsskada i ryggen och har kroniska smärtor i korsryggen,... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
908
pneumothorax av Anony­m Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 10 Mar 18:43
2,0k 1 Hej När vårt första barn föddes så andades han inte, så de fick ventilera honom, då upp... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 10 Mar 18:43
1
2,0k
öppen 2 cm 2 barnet av bäsen­1 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 10 Mar 18:39
1,3k 1 hej! är i v 37+3 var hos läkaren i går. då var livmodertappen helt mjuk när hon kände och... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 10 Mar 18:39
1
1,3k
Igångsättning av Anony­m (fund­e­rsam) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 10 Mar 18:33
1,1k 1 Hej! Jag undrar vad det finns för "regler" kring igångsättning av en förlossning. Mitt... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 10 Mar 18:33
1
1,1k
Livrädd för snitt av Du och Jag ver2 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 742 0 Hej Anna! Jag läste (började - hann inte färdigt!) din bok "innan du föder" då jag väntad... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
742
Olja i underlivet av gumme­l­umman Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen 1,0k 0 Kan man använda tex olivolja i stället för tex Weleda förberedelseolja och har det någon e... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Obesvarade
0
1,0k
Sövas under kejsarsnitt av Anony­m Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 10 Mar 17:26
1,2k 1 Hejsan! Jag har haft en jättebra graviditet, väntar tvillingar och är snudd på i vecka 38... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 10 Mar 17:26
1
1,2k
För tidigt född igen? av Anony­m Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 10 Mar 17:03
1,1k 1 Hej! Min son föddes i vecka 34 jag hade inte haft några som helst problem under gravidi... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 10 Mar 17:03
1
1,1k
Vill inte bajsa ner mig :( av Anony­m (Pins­a­m!) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym (Pinsam!)
Äldre 10 Mar 11:06
2,0k 2 Hej! Min största rädsla är inte smärtan! Utan att jag ska bajsa på mig :( vill verkl... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym (Pinsam!) Äldre 10 Mar 11:06
2
2,0k