Fråga experten: Inaktiva: Förlossningspedagogen forum

Fråga förlossningspedagogen
Anna Wilsby är författare, doula och profylaxpedagog. Här får du tips och råd kring hur du och din partner kan förbereda er och föda med profylax.  Medicinska frågor kring förlossning och graviditet hänvisar vi till Fråga Barnmorskan på Familjeliv.

Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
cerklage och SAMLAG?????? av marti­n­1st Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 12 Apr 10:35
1,6k 1 Hej Undrar om kvinnan kan ha normal samlag om hon har cerklage pga försvagad livmoderha... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 12 Apr 10:35
1
1,6k
inför 2a förlossningen av Anony­m (CNS) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 9 Apr 15:58
1,3k 1 Hej, Vid min första förlossning blev jag klippt och sprack en hel del mest pga forserad... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 9 Apr 15:58
1
1,3k
Förlossningstrauma? av Jenny­C­ecili­a Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 4 Apr 18:15
2,6k 1 Om man som jag fick en tjej som dog efter en stund efter förlossningen på min mage. Vecka... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 4 Apr 18:15
1
2,6k
Lustgas av Elain­e­23 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 3 Apr 17:12
1,4k 1 Vi gick Annas profylax när vi väntade vårt första barn. En sak som jag i efterhand (närmar... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 3 Apr 17:12
1
1,4k
När ska man gå på profylax? av Anony­m (lill­a­jag) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 31 Mar 20:43
2,1k 1 Jag funderar på att gå nån kurs i profylax, men när är det lagom att gå? Jag vill ju inte... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 31 Mar 20:43
1
2,1k
Hur vanligt är det med allvarliga bristningar vid en förlossning? av Jacki­e­85 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 29 Mar 20:58
1,6k 1 Hur vanligt är det med allvarligare bristningar vid en förlossning i Sverige idag? Hur... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 29 Mar 20:58
1
1,6k
överviktig som så gärna vill bli snittad! av Anony­m Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 26 Mar 14:02
1,2k 1 Hej! jag har en fruktansvärd förlossningsrädsla. Har fött ett barn vag å det var det värs... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 26 Mar 14:02
1
1,2k
snälla besvara mina frågor!!!! av Anony­m Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 26 Mar 11:51
1,1k 1 Hej! jag undrar så över hur det är om man är överviktig å vill genomgå ett planerat snitt... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 26 Mar 11:51
1
1,1k
Äckelmagad sambo... av Anony­m Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym
Äldre 23 Mar 13:59
1,6k 2 Hej! Ja som rubriken lyder så är min sambo otroligt äckelmagad & kan inte ens se en förlo... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym Äldre 23 Mar 13:59
2
1,6k
ska jag vara orolig? av Anony­m (orol­i­g) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 23 Mar 13:41
1,2k 1 Hej! är gravid i v 31 med andra barnet! Har sedan några dagar tillbaka mycke "mensvärkar"... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 23 Mar 13:41
1
1,2k
Hur blir 2:a förlossningen av Anony­m Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 21 Mar 11:25
1,5k 1 Hejsan! Min första förlossning gick på fem timmar från första värken tills bebisen låg... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 21 Mar 11:25
1
1,5k
fruktansvärd skräck av Anony­m (fört­v­ivlad­) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 17 Mar 21:33
1,3k 1 Hej! Då jag sedan tidigare har fått dåliga erfarenheter i mitt liv, har jag fruktansvär... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 17 Mar 21:33
1
1,3k
förlossning vid diskbråck av Emma0­7 Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 16 Mar 09:54
1,3k 1 Hej jag är gravid med mitt andra barn och har sedan hösten 08 ett diskbråck i ländrygge... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 16 Mar 09:54
1
1,3k
Vatten fodsel av karol­i­naJen­k­ins Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 16 Mar 09:46
1,2k 1 Hej! Jag undrar vad du tycker om vattenfodsel? jag vantar mitt andra barn, da min fo... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 16 Mar 09:46
1
1,2k
vad ka jag göara för att min man skall vara trygg och hjälpa mig? av mamma­g­eno Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen mammageno
Äldre 15 Mar 13:09
1,2k 2 Vi har tillsammans ett minne om vårt förra förlossning som är svårt och jag känner att han... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen mamma­g­eno Äldre 15 Mar 13:09
2
1,2k
Otrolig rädsla. av Anony­m (rädd­) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 15 Mar 12:00
1,1k 1 Hejsan! Är i vecka 26, ett tag kvar, men förlossningsrädslan börjar sakta att komma ifa... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 15 Mar 12:00
1
1,1k
Lång första förlossninghur stor är risken för andra blir lika? av Anony­m (aaaa­a­aajjj­) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym (aaaaaaajjj)
Äldre 15 Mar 11:51
1,2k 1 Min första förlossning snabbt: Start 09.00 med tio minuter mellan varje värk. Kommer  in... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Anonym (aaaaaaajjj) Äldre 15 Mar 11:51
1
1,2k
Långt säte, hur undvika stjärntittare? av Caeru­l­eus Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 15 Mar 10:08
1,6k 3 Hej, Jag hörde i förbifarten av BM på Animasamtalet att om barnet legat länge i säte så... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 15 Mar 10:08
3
1,6k
Mens av Anony­m (Utan mens) Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 15 Mar 09:51
1,0k 1 Jag födde en son i aug -09 fick min mens okt som pågick till och från i ca två mån, mindr... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 15 Mar 09:51
1
1,0k
Raketsnabb andra förlossning? av Anony­m Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlossningspedagogen
Äldre 14 Mar 22:58
1,3k 1 Hej! Min första förlossning hade ingen latensfas, och gick från första aning om värk ti... Inaktiva­: Förlossn­ingspeda­gogen Förlo­s­sning­s­pedag­o­gen Äldre 14 Mar 22:58
1
1,3k