• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • Mistoffelees

imorgon åker vi till Ullared, ska bli kul, vilka fler affärer finns omkring Gekås? Några bra matställen?

• Mistoffelees

just det, är det bra att vara där när de öppnar 8.00

• hib58

Hej

Mitt emot Ge-Kås:

En skobutik. (Sko-Boo)
    En smyckesbutik
    En väskaffär
    En fik o matställe (Nimo) Hamburgare, m.m, Glass

I ett hus vid parkeringen:
    H&M
    HK Factory Outlet
    Blomstergruvan

I ett annat hus vid parkeringen:
    Bok-Olle (böcker förståss)
    Look In (Tv radio)
    En butik med sport och fritidsartiklar
    Ett matställe ( Dinos tror jag)( Pizza, lite kinamat ja lite av varje)

i ett tredje hus:

Ännu en sko-affär
    En hamburgerbar

I Granngårdens lokaler vid parkeringen:
    Lantmanna
    Kvinna (en klädbutik)
    En butik med bra hushållsartiklar
    Sen har det kommit in en ny butik i lokalen också vet inte vad de har.

Sen finns det
    Två nya glasögonbutiker
    En elaffär ( Ullareds El)
    Stantons ( ett bra matställe, äter själv min lunch där. Ligger mittemot Ullareds El vid apoteket.)
    Nimo Järnvägsrestaurang ( också ett rätt bra matställe)
    Ett apotek.
    Falkembergs Sparbank
    Pressbyrå
    Två bensinmackar
    En ICAbutik
    En Närbutik

Har säkert glömt nåt.

Sen finns det en camping som Ge-Kås äger ( se hemsidan)
    I närheten finns ett vandrarhem (www.kulturgarden.com)

Kan vara bra att övernatta om man skall hinna med allt.

Sen har vi många andra sevärdheter och butiker i närheten av Ullared. Men dem får vi ta senare om nån vill veta mer.

Ha det så kul när du besöker Ullared med dess alla butiker.

• jezzzica

var på ullared idag och de hade inte john lennon sakerna kvar men en svart modi vagn som var supersnygg! (jag vill byta vagn men inte pappan...*attans*)

• enlitenbitkaka

var i ullared för första gången igår och det var ju underbart kul, men ack så jobbigt! Vad jag förstod var det inte mycket folk...men enligt mig var det *trångt* så jag vågar knappast tänka på hur det är en löningshelg :)

Fick iaf med mig en hundbur för 299:-, lite underkläder, strumpor, schampoo och sånt, koppel+halsband, reflexväst till hunden...
    och ett par svarta stuprör från H&m som en liten present till mig själv *ler*

För er med barn så fanns det ju jättemycket söta sängkläder ju:)

• Zazziz

Den där HM-butiken som finns där är det med billigare kläder också eller? Nuvarande kollektion eller från tidigare?
    Och är det nån som vet om Net on Net har samma priser och sortiment i butiken som på hemsidan?

• enlitenbitkaka

H&M är en fristående butik, de har samma priser som i vanliga butiker och byter sortiment precis som andra H&M-butiker...

Var aldrig inne på netonnet men svärfar var inne och letade LCD till sin husbil. Och enligt honom låg priserna där lite billigare än i weshopen. Står på deras hemsida varför/hur de håller nere priserna i lagershopen:)

• Lindekull

Vi köpte vattenkokare, trådlös mus och joystick på NetonNet i lördags. Vattenkokaren kostade lika mycket som på nätet, de andra (lek)sakerna valde min sambo ut. Tror att det kostar som på nätet i alla fall.

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden