• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • CoolJen

Är det nån mer än jag som inte tycker om alla G-kås barnkläder.

Ex. så passar bodysarna inte så bra
    Ett par t-shirtar jag köpte är konstiga i knäppningen, så att det typ blir bubbligt
    En Luvtröja jag köpte och provade häromdagen i st 86 gick inte på min sons huvud och ändå är han ännu en 80:a och har ett litet huvud.

kanske finns nån stor bebis här med ett litet huvud som vill ha den?

• mammatillpojkar

CoolJen
    dom har ju lite annorlunda storlekar på GeKås, även vuxenstorlekar kan vara väldigt märkliga ibland.. men det jag har köpt till sonen har faktiskt suttit kanon på honom.. kanske har jag haft tur.. :) nån lite tjockare tröja har vi dock köpt i 80 som va liten..

• Zazziz

Kul med en Ullaredstråd... ska åka dit i början av oktober!
    Sist jag var där var för några somrar sen men då var vi bara in en snabbis när vi var på väg hem från semestern. Nu ska vi vara där och shoppa i två dag (utan barn! )
    Nån som vet hur det är med damkläder i lite större storlekar (typ 46/48 och däromkring), finns det nåt snyggt eller är det bara "tantkläder" i dom storlekarna?
    Finns det några overaller till barn i tec-liknande matrial, förra året hörde jag att nån hade köpt en overall liknande ReimaTec!
    Goretex-kängor till barn, är det nåt som kan tänkas finnas?
    Nån som har koll på priserna på hästgrejorna? Ridbyxor och skor t.ex?

• sandy85

min dotter har storlek 74/80 nu.. vad ska jga köpa i overall storlek i gekås? har dom storlek 80 länge?

• Lina 82

Gosan: Nu när vi var nere fanns det mycket snygga byxor i större storlekar som inte var tantiga. Tröjor var det värre med. Jag köpte ridbyxor till barn för 99-139.-

Sandy85: De overaller jag tittade på fanns i 80, 90, 100 osv. Melker har 74 nu vi köpte en 80 för 90 var alldeles för stort!

• Sarah 28

SelmaoLillaFridolf:
    Hur gick det? Hittade du något roligt? Bilder kanske?

• mammatillpojkar

jag köpte en overall i storlek 80 till min son och han är 77 cm lång, men det är rätt stora storlekar där.. 90 va super stort..

• Lindisgbg

Köpte overall till min son också när vi var där i torsdags, köpte strl 80 och han var 78,5 cm för snart 2 månader sedan och den var ändå lite stor, strl 90 hade ahn absolut inte kunnat ha...De är väldigt stora i storlekarna

• sandy85

ok tack snälla.. då köper jag en storlek 80 där :)

nån som har bild på nån storlek 80 overall till tjej från ullared?

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden