• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jo79

Och jag har lagt in en ny Lo i galleriet. Hade tänkt att det skulle bli till skissutmaningen på Scrappiz, men icke sa nicke. Det bidde inte så....

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Kanske ska skriva att den ligger i Kretaalbumet, så att ni inte letar ihjäl er...

Mamma till KaramEllen
  • penni

knäppgök: jag beställer alltid från onoff, bra bilder billiga OCH man får index med småbilder

• Jahaja

Sabika: Tackar en massa!

Mamma i småland: Hehe Inte gräva ner heller!
    Joo men nog är de min första, men med alla positiva saker jag får höra så törs ja nästan inte göra en andra!

• Jo79

Lite OT, men frågar ändå.... när ni skickar digitalbilder över nätet för framkallning, har ni förminskat de på något sätt innan, eller skickar ni dem direkt som de är från kameran liksom..? Har aldrig gjort det här förut, och prövade förut, men bilderna är ju gigantiska och det tar ju evigheter innan de laddats över till fotoföretagets server...

Mamma till KaramEllen
  • bitte71

Jo79: jag sparar ju bilderna först, redigerar det jag vill i Photoshop och sparar dem på högsta kvalitet. Förminskar dem inte. Sedan är det klart att det tar ju ett litet tag innan bilderna förts över till den andra servern, men man har ju bredband så det gör inte så mycket!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Jo79

Så det är inte ovanligt att det tar uppemot 20-30 minuter? Och man kan ta bort och beskära och ha sig och ändå få det i typ 10x15? Som ni hör är jag heeelt grön på att framkalla över nätet...

Mamma till KaramEllen
  • Marajjah

Jo
    Näe, inte ska det ta nästan 30 minuter för att föra över 1 bild, eller menar du många bilder?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • bitte71

Nä, det tar nog en 20 minuter minst att skicka över ca 25-30 bilder. Eller menar du att ett kort tar sån tid? Isf är det rätt länge.
    Ibland så blir det inte 10x15 på bilderna om man har beskurit - utan då "känner fotoföretagets server av" att bilden inte blir så bra, utan då blir det kanske 11x15 istället.

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Jo79

Det var flera bilder.... kanske runt 25 ja. Mhm, ok. Men jag kan välja format på fotostället, eller fixar jag det i min egen dator oxå? Typ om jag vill ha det kvardratiskt?

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket 2