• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jo79

Å, fraktfritt, absolut!!

Vad mycket ni skriver tjejer!! Det tar ju en evighet att läsa ikapp när man inte varit inne på hela kvällen.... -D

Mamma till KaramEllen
  • DianaJ

Jag nappar hellre på procenten. För då brukar jag oftast handla så att jag hamnar över den där gränsen för fraktfritt i alla fall så då får jag både och :)

• DianaJ

.:Linzan:.
    Gissar att du menar galleri i samband med att ngn skriver "ny LO i galleriet"?

Då är det den personens galleri här på FL (på presentationssidan)

• DianaJ

oups, fanns visst svar på den frågan...

• tr3z
    Skumpis skrev 2006-07-11 22:34:32 följande:
    tr3z skrev 2006-07-11 22:08:39 följande: åhh, bekräftelse från pysselpunkten, mina saker kommer imorron! Å jag är inte hemma! Men hela helgen jobbar gubben............ När betalade du? Jag betalade igår eftermiddag och väntar på min bekräftelse.
    Jag betalade i söndags. Så du lär nog få bekräftelse idag skulle jag gissa. Och paket innan helgen! Wee!
    scrapgodis75 skrev 2006-07-11 22:35:39 följande:
    Ja ghar en liten fråga?Vad nappar ni på när ni handlar i en webb-butik? Fraktfritt eller 10-15%?
    Eftersom jag aldrig har råd att beställa särkilt mycket åt gången så är fraktfritt bättre för mig. Men fraktfritt över 700:- är way för mycket, jag har aldrig köpt för över 700:- förutom på mässan i våras! Så jag säger som Skumpis
  • DianaJ

Tack Annica! Jätteläckert galleri. Q&co nya produkter vill jag ha! Hoppas ngn svensk butik tar in dem.
    Har för övrigt spanat in dina senaste alster i Scrappiz galleriet. Och som vanligt är de urfina! Gillade speciellt den där "Grillfest" :)

• DianaJ

Hur ofta handlar ni nya papper och andra scrapsaker?

Jag brukar köpa en massa men vid få tillfällen för annars skulle jag handla precis JÄMT! Det finns ju så himla mycket fint och roligt. Har så lätt för att "ja, ja, 150 spänn här, 200 spänn där, 50 kronor är väl inte så mycket".... Men alla de där småsummorna blir en himla massa till slut så det är bättre om det känns i plånboken direkt. Sätter en summa som gräns och så får jag plocka ihop det jag VERKLIGEN behöver ;)

• Skumpis

Är det någon som använt refill till fluid chalk? Funkar det bra?

• Lingonflickan

ÅH, jag vill oxå gå på scrapmässa. Räcka ut tunganBlir så sugen när ni pratar om dem. Men häri de småländska skogarna växer de ju inte på trän precis. Och resa iväg är ju bara att glömma... *snyft*Gråter

• annika5064

Tack ska du ha, DianaJ!

Jag köper också ganska mycket , men vid få tillfällen...det där med att köpa en massa papper har jag slutat med, för jag inser att jag hinner inte scrappa så mycket som jag önskar och tröttnar på papperen innan jag ens börjat med dem...dessutom kommer det ju nytt hela tiden, med nya mönster...

Svar på tråden Scrapträsket 2