• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Mystjejen

Mammsy: Vad kul! Mina har säkert kommit bort. Batalade du med kort? Drogs det med en gång?

• Mystjejen

Johannapanna: Ring till Ica/pressbyrån och kolla om de inte kan ta in den? Och säg att det är en växande hobby!!! Vi hade också bara korsordstidningar här förut!

• malinka2

Precis press stop är det jag beställer ifrån. Så supersnabba är dom + att frakten är inräknat i tidningspriset, smidigt o bra!

Vi har inte heller några scraptidningar här men hör efter i nån kiosk om dom inte kan ta in. Jag jobbade i kiosk förrut o det var flera som beställde "special" tidningar som vi bara tog in ett ex av.

På tal om tidningar såg jag en så bra artikel i scrapbook inspiration om ett minialbum gjort av bara ett 12x12 papper. Skitsnyggt så det ska jag börja med ikväll. Man liksom vek upp pappret som ett platt paket, enkelt o jättefint!

• annika5064
    malinka2 

"På tal om tidningar såg jag en så bra artikel i scrapbook inspiration om ett minialbum gjort av bara ett 12x12 papper. Skitsnyggt så det ska jag börja med ikväll. Man liksom vek upp pappret som ett platt paket, enkelt o jättefint! "
    Kan du visa den artikeln; det verkar ju vara en toppenidé!
  • Loppan79

Idag fick jag mitt paket från scrapbookbutiken En massa fina papper, blommor mm Synd bara att jag aldrig hinner scrappa. Vi håller på och målar huset och det tar ju ALL tid. Men på måndag är det slutbesiktning och sedan inflyttning och då ska mitt egna scraprum inredas Sen ska jag nog se till att scrappa ifatt allt jag har missat den senaste tiden. Då kommer jag inte ha internet heller så det lär väl bli en hel del tid över till scrappingen

• Mystjejen

Har börjat på en BOM! Men nu när jag går igenom korten så är 97% på dottern, 2% på maken och 1% på mig... Och på de bilderna ser jag antingen ut som ord jag inte vill använda här...eller så gör jag nån ful min... Måste FÖRSÖKA vara snygg på bild... På tal om det kom jag på att häromdan när vi var ute med båten som tog jag massor fina kort på familjen, men ingen var speciellt intresserad av att fota mig!! så jag tog på mig själv... Patetisk är jag ibland!! Måste få maken att bli mer intresserad och bättre! på att ta bilder. Tänk er själva en BOM med enbart självporträtt ritade av en själv... Hm...men ett ritat porträtt kanske kan vara kul. Får fundera på det... Ursäkta om jag svammlar, är lite sällskapssjuk... Nu ska jag gå och scrappa lite!!

• MAMMSY
    Mystjejen skrev 2006-08-08 19:04:51 följande:
    Mammsy: Vad kul! Mina har säkert kommit bort. Batalade du med kort? Drogs det med en gång?
    Ja, det dras upp till 7 dagar efter du har fått korten Jag beställde mina förra Måndan så dina kommer säkert snart, min avi kom igår
  • malinka2

Så, nu är bilderna på minialbumet i mitt galleri. kanske är emot upphovsrätten så skvallra inte på mej nu

• annika5064
    malinka2 skrev 2006-08-08 20:42:52 följande:
    Så, nu är bilderna på minialbumet i mitt galleri. kanske är emot upphovsrätten så skvallra inte på mej nu
    Lovar på heder och samvete! Tack för att du lade ut det! Vilken jättebra idé! Ser framför mig en hel hög med presenter och julklappar...

Nä nu får jag skynda mig, Morden i Midsomer snart och jag måste hinna hälla upp en påse chips först...enSTOOOOOOOOOR!
  • annika5064
    Mystjejen skrev 2006-08-08 20:29:36 följande:
    Har börjat på en BOM! Men nu när jag går igenom korten så är 97% på dottern, 2% på maken och 1% på mig... Och på de bilderna ser jag antingen ut som ord jag inte vill använda här...eller så gör jag nån ful min... Måste FÖRSÖKA vara snygg på bild... På tal om det kom jag på att häromdan när vi var ute med båten som tog jag massor fina kort på familjen, men ingen var speciellt intresserad av att fota mig!! så jag tog på mig själv... Patetisk är jag ibland!! Måste få maken att bli mer intresserad och bättre! på att ta bilder. Tänk er själva en BOM med enbart självporträtt ritade av en själv... Hm...men ett ritat porträtt kanske kan vara kul. Får fundera på det... Ursäkta om jag svammlar, är lite sällskapssjuk... Nu ska jag gå och scrappa lite!!
    Har precis samma problem; jag är nästan aldrig med och det är jättetråkigt! Saknar speciellt en bild som aldrig blev tagen; den på mig med Joel i famnen, nakna...tycker sådana bilder är så vackra!Gråter
Svar på tråden Scrapträsket 2