• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • claudia79

pyret78: okej.. ..så om jag förstår det rätt så om man ska köpa et alfabet tex så får man både lilla och stora alfabetet med? Det vore ju toppen!

På tal om nåt annat: har du gått nån kurs/mara nån ggn? Jag skulle gärna vilja gå på en kurs för skojs skull, men den som ligger bäst till ligger i Norrköping. Där har hon en 7 timmars dag för 545:- inkl mat/material..Var det dyrt, tror du??

• Mystjejen

Pyret 78: tack! och tack för tipset...ska tänka på det!

• Blommig

Är det att rekomendera foamstamps? Eller är det svårt att få snyggt?

• Arctura

En fråga.... Vilken e-shop har flest och bäst rub-ons??? Bokstäver och siffror är jag ute efter....

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Pyret78

claudia79: Jag har aldrig gåt nån kurs el varit på nån mara. Bor för långt norrut Jag får snällt leta inspiration på nätet
    Vet heller inte om priset anses som dyrt. Kanske nån annan vet?
    Vissa foam stamps alfabet inkl. både stora o små bokstäver o dessa fall så är de på samma stämpel, som jag nyss förklarade. Men det står alltid i infon om alfabetet, så det kan du ju kolla innan du beställer.

Blommig: Jag chansar när jag stämplar. Tycker inte att det gör så mycket om det inte blir helt rakt. Men jag vet vissa som tejpar ihop stämplarna, för att få det rakt, o sen har på färg o stämplar. Man kan ju även stämpla på små tags o sen sätta dessa där man vill ha dem, för att det ska se rakt ut

Arctura: Jag tycker att scrapaddicted har ett bra utbud. Rub-ons finns under övriga dekorationer på den sidan.

• claudia79

ang scrapaddicteds cybercrop på scrappiz.....vad innebär det och hur går man tillväga sas?? Nån "gammal i gamet" som kan berätta??

• Jo79

Det är bara att gå in på cybercrop forumet som blir synligt imorgon vid 9 och hoppa på de utmaningar/tävlingar som de lagt upp. Det är jätteroligt!

claudia79 skrev 2006-08-11 22:03:28 följande:
    ang scrapaddicteds cybercrop på scrappiz.....vad innebär det och hur går man tillväga sas?? Nån "gammal i gamet" som kan berätta??

Du sitter hemma och läser utmaningen/tävlingen, scrappar ditt bidrag och laddar upp i galleriet under den mapp som är fixad. Det är lätt, du märker hur det funkar imorgon!

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

...och här sitter jag och slösar bort tid... snart ska jag sova för jag är svintrött.... Men måste fråga er andra som ska till mässan i Gbg: Ska ni förbsetälla, och om ja, VAD? Jag hade ju tänkt att göra det, men nu när jag sitter här så blir jag lite mesig... varför ska jag göra det? Det är inte något som jag absolut MÅSTE ha.... egentligen. Hur tänker ni?

Mamma till KaramEllen
  • MAMMSY

Nu Är jag färdig med min å Skumpis Utmaning Var ju tvungen å fota direkt så ljuset e inte det bästa.. Resultatet finns i gallerietGlad

Svar på tråden Scrapträsket 2