• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Pyret78

malin ulrika: Du kan ju alltid gå in på www.scrappiz.se o in under artiklar i vänstra menyn. Sen klickar du på rubriker/texter. Där inne finns det massor av dikter. Kanske någon går att översätta till engelska.

• Mystjejen

Nu har jag gått igenom paketet från scrapkammaren, sååå mycket fint... Så nu ska jag scrappa lite!!! Läste i en tidning att det har kommit gluedots för vellum! Verkar ju jättebra! Har en hel del men använder sällan. Ska göra ett album till pappa om honom och hans nya båt (han är som en liten pojke på nytt...) någon som har förslag på papper o dekos??

• Mystjejen

Pyret 78: Vilken fin! Måste köpa knappar...

• Pyret78

Ja just det! Jag fick ju ett stooort paket från scrapaddicted idag
    Lite av det jag beställt var slut så jag fick leta ut några nya papper. Men då jag mailade om det jag ville ha istället, så var det ytterligare ett papper som var slut. Då skrev hon att hon redan skickat paketet, men att hon lade i några extra papper som plåster på såren. Jag fick två mönstrade o ett cd extra
    Sen hade jag beställt en förp. med 10 st bazzil-blommor (vita), men istället fick jag en förp. med 12 st vita från Heidi Swapp. Det gjorde absolut ingenting

Sen så hade jag ju beställt en ny chalk, Yellow Ochre. Kanske jag skulle chalka med den istället?

• Pyret78

Ja naturligtvis så fick jag med de papprena som jag hade bytt ut oxå. Hon snuvade mig inte på nå´t

• Mystjejen

Just det...två nya LO i galleriet... Den 1a är inte färdig, ska sitta ett foto på mej där. När jag nu får ett....

• claudia79

jag funderade på såna där Foam stamps..Är det en stämpel i skumgummi eller??är det dem man använder akrylfärgen till? Plus att jag undrar över hur man håller dem sas; är det som en vanlig stämpel eller? *med risk för att verka behöva extremt utförliga förklaringar *

• Jemmah

Har äntligen lagt ut 5 nya LOs i galleriet och tar gärna emot all typ av feedback Kan behövas då det gått lite halvtrögt ett tag trots nya foton och nya papper.
    Jag la bebisalbumet åt sidan och började scrappa lite till familjealbumet istället. Tänkte mig att klista in en del bilder som vanligt och göra en och annan LO av bilderna som inspirerar mig (tips av någon här, kommer inte ihåg vem). Dessutom försöka hålla dem enkla eftersom det är ett vanligt spiralalbum och ingen plast som skyddar.

• Pyret78

Mystjejen: Jättefina LO's båda två. Tycker att du är duktig på att doodla (tänker på den med blå doodling), så kanske du skulle göra några krumilurer i de båda nedre hörnen på den Lo'n med namnet. DEt tror jag skulle göra susen. Kortet var så fint att det inte behövs så mycket

claudia79: Foamstamps är mycket riktigt skumgummistämplar o till dem använder man akrylfärg, men man kan även använda fluid chalk-dynorna. Den färgen är lite svårare att få bort bara. Stämpeln ser inte ut som en vanlig stämpel otan det är liksom bara en skumgummifyrkant. O på ena sida "står den stora bokstaven ut" o på den andra sidan den lilla. Man håller på så vis i den ena bokstaven bara. Förstod du??

Svar på tråden Scrapträsket 2