• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • malin ulrika

myskatt,
    en kompis till mej hade några slags rätt så platta plast"burkar" typ sådana man köper gem eller liknande små saker i, och hon lade sand i dem och klistrade på sidan.
    Lite "tjockt" blir det ju, och jag vet inte var hon fått tag på "burkarna" om det var särskilt för scrapbooking eller om det var nått hon hade bara.
    Annars kanske man kan ha på klister rätt mycket, och sen "strö" snaden som "glitter" ungefär, på vissa ställen?
    Fast risken är ju att sanden lossnar sedan...

• malinka2

Kan du inte ta en sån där tunn förpackning man får tex brads eller QK dies i o göra en "shaker box" med sand i? Jag gjorde en sån på ett kort en gång o fyllde med paljetthjärtan, tog tyvärr aldrig kort men det funkar.

har för mej det finns en artikell på scrappiz om det...ska kika!

• KarinN80

Jag har använt sand på mina "BUS PÅ STRANDEN" på bokstäverna, som ram o ett hjärta. Ni får gärna kika på de i galleriet om ni vill.

• malinka2

Hittade inte den artikeln jag letade efter men kolla på denna :

web.telia.com/~u31418975/gor_sa_har.htm

Kanske skulle funka? du behöver ju inte ha dubbelvikt papper utan klistra fast ett annat bakom bara om du förstår hur jag menar...

• claudia79

myskatt: Vilken härlig bild på din bebbe!

• Matriark
    Cino skrev 2006-08-12 20:04:03 följande:
    Fnyz - Ok, använder du dem till att färglägga motiven oxå??
    Runt kanterna använder de flesta cats eye fluid chalks som är lite blötare, mer stämpeldyne-lik. För att färglägga motiv som stämplade eller ritade motiv tycker jag personligen att det blir fint att använda torra chalks. Jag brukar applicera med helt vanliga penslar och blåsa bort eventuellt överflöd. Exempel på denna LO där jag målat med rosa chalk på snöflingorna, kappan, mössan och halsduken.
    Bazzil cardstock i 2 nyanser av rosa. Målade rubriken och dekorationer med MM scrapbookfärg. Ritade av Miranda och färglade med torr chalk.
  • Cino

Fnyz - jag är usel på att förklara tror jag *s*. Det jag menar är att använder du även dessa chalks till att färlägga det du stämplat (motiven)?

• Coursell

Nu har jag lagt in bilder på de inbjudningskort jag gjorde till dopet. Tar gärna emot tips på hur jag gör det bättre nästa gång. Har kort på 8 av de 13 korten och tyvärr är bilderna inte så bra.

• Meli

Ny LO i galleriet, till scrappiz veckoutmaning

Svar på tråden Scrapträsket 2