• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • penni

Ny LO i galleriet!!

det regnar, blivande mannen sover och max är hos farmor o farfar.. guuud va jag ska scrappa hihi..

* älskar min maxen *
  • Peggy O

Skumpis: Ville också bara säga att din LO var toppenfin.
    Gillade bokstäverna, vad är det för några? (Jag är galen i bokstäver)

• Peggy O

OJ, nu lät det som om jag bara gillade bokstäverna. Det menade jag ju inte.
    HEEEELA LO:n var jättefin!!!!!!

Har lagt ut en ny i mitt galleri också. Glömde dock att beskära bilden. Det får jag fixa när jag hinner.
    Risa och rosa gärna!

• Coursell

Kollar in lite igen till er scrappare
    Satt igår kväll och gjorde 13 rosa dopinbjudningar med framsidan i scrap eller vad det nu heter...ingen blev exakt lika som nån annan. Ska försöka få in bild senare.

Jag hittade massor med bra och billiga grejer på Tiimari i Norrköping.

• Carolina1979

Min lillebror förlovade sig idag - tänkte försöka mig på ett grattis-kort, någon som har tips och tricks att dela med sig av?

• liiinda

Jättefina nya LO´s ni har gjort allihopa!

Nu har jag varit o lånat mammas kamera eftersom min egen försvann på semestern förra veckan
    Lagt in två nya...egentligen 3 men den tredje får ni inte se än eftersom den ska vara med på veckans utmaning!

Risa & Rosa gärna!

• Fnyz
    Cino skrev 2006-08-12 09:57:06 följande:
    Go morron!Vad använder ni till att färglägga era alster med, t ex motiv ni stämplat? Chalks? (visst heter det så, så jag inte blandar ihop dom med annat ) Samma fråga gäller skuggeffekterna på kanterna runt olika utstansade t ex blommor eller kanter runt olika papper?? Förstod ni? Lite svårt förklara när man inte riktigt vet
    ja det är fluid chalks som vi använder för å få mörka kanter på t.ex. blommor, fotomattor å även runt kanterna på alla papper

Skumpis: jag älskar floss har 4 olika nu å vill ha fler
  • Bobline

Jag är så velig o hoppas på er hjälp. Jo jag ska köpa ett alfabet till min bk o nu är jag fundersam vilken jag har mest användning av. ill ha ett klassiskt alfabet o hade gärna vela haft i studio stuket men det är för dyrt så de jag funderar mellan är Hobby horse och Licourice stick. Vilken v dessa tycker ni är finast? De finns hos Vixxxan.
    Tack på förhand

• MAMMSY
    Bobline skrev 2006-08-12 18:56:48 följande:
    Jag är så velig o hoppas på er hjälp. Jo jag ska köpa ett alfabet till min bk o nu är jag fundersam vilken jag har mest användning av. ill ha ett klassiskt alfabet o hade gärna vela haft i studio stuket men det är för dyrt så de jag funderar mellan är Hobby horse och Licourice stick. Vilken v dessa tycker ni är finast? De finns hos Vixxxan.Tack på förhand
    Jag hade nog valt Hobby Hourse alfabetet jag tror att det lättare passar till mer grejjer, det andra känner jag passar till bara vissa LO:S å kanske därför tröttnar snabbt på det.. Vet inte om jag hjälpte dig nått nu
  • Skumpis
    Peggy O skrev 2006-08-12 15:01:38 följande:
    Skumpis: Ville också bara säga att din LO var toppenfin.Gillade bokstäverna, vad är det för några? (Jag är galen i bokstäver)
    Peggy - TAck! VAd det är för bokstäver får du fråga Mammsy om. Allt på LOn är från henne (förutom fotofix, chalk, gluedots och så foton såklart )

Idag har vi varit på Liseberg. I morse fotade jag min LO utan blixt. Min osmarte sambo tar sen foton hela dagen utan blixt i disigt väder. Suddiga och mörka Får hoppas att kompisarnas kamera har fina bilder
Svar på tråden Scrapträsket 2