• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • myskatt

Va inne på www.scrapaddicted.se och efter att ha valt ALLT jag ville ha blev det 983.- det borde min man kunna leva med .

Måste bara fixa tentan först!

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Cino

Matriark - Aha! Jag har beställt från Inkywings Decorating Chalks...är det den "torrare" varianten? Tänkte använda denna till att färglägga det jag stämplat, har jag tänkt rätt??
    Den "blötare" varianten är det dom i små askar, en och en, och askarna är ögonformade??

• Minimalla

Jättemycket fina LOs som jag har fått se idag. Det är så himla kul att se vad ni har gjort!
    Ska nog försöka mig på nån skiss eller liftning snart när jag lekt av mig lite med de här allra första LOsarna.

Har en ny i mitt galleri om nån vill kika och komma med ris/ros. Fotot blev riktigt B, färgerna blev så blaskiga.

Jag har anmält mig till en scrapbookskurs i september, längtar massor!

• Matriark
    Cino skrev 2006-08-12 21:56:25 följande:
    Matriark - Aha! Jag har beställt från Inkywings Decorating Chalks...är det den "torrare" varianten? Tänkte använda denna till att färglägga det jag stämplat, har jag tänkt rätt??Den "blötare" varianten är det dom i små askar, en och en, och askarna är ögonformade??
    Jepp du har tänkt helt rätt och ja, dom blöta är dom ögonformade (därav heter dom "cat's eye )
    Stämplade motiv blir föressten fina att färglägga med akvareller också, men då vet jag inte med syrafriheten ifall du vil använda på LO's. Till kort blir det iaf jättesnyggt.
  • Pyret78

Halloj!
    Här är en som är supertrött o som inte alls orkar scrappa ikväll, hör o häpna
    Har iaf orkat snoka runt i allas gallerier o kan bara konstatera att ni jobbar på bra Superfina LO's allihopa!

Meli: Älskade din "plaska i en vattenpöl" Du får nog min röst i utmaningen

Har varit på min systersons barndop, som även blev till ett bröllop. Fast jag hade mina aningar

Imorgon har vi dop för dottern + att vi firar 5-årig förlovningsdag o 1-årig bröllopsdag, så vi har städat hela huset o jag har gjort 3 smörgåstårtor till imorgon.

Nu ska jag bara mysa med maken o dricka en liten flaska Asti cinzano Det blir nog inte så mycket "bröllopsfirande" imorgon, så vi ska mysa nu

• malin ulrika

Matriark,
    var hittar man såna cats eye fluid chalk?
    Har bara hittat "distress ink" men det kommer i rätt stora fyrkantiga lådor, inte så lätta att "chalka" med...?

• Cino

Matriark - Så bra att jag fattat nåt Jag ska nu i första hand göra kort innan jag gör något försök med att scrappa.
    Använder du vilken färg som helst till kanterna eller??? Många frågor nu

Ingen som har tips på var man kan hitta kort/papper till kort med storstadsmotiv eller liknande? Ska göra ett grattiskort till svägerskan som fyller 40 snart (helst New York, men annars piltar jag dit text istället).

• Peggy O

Kiara: det var jättefint att göra så med sanden. Håller det? Vad är det för lim du har haft då?

• Meli

malin ulrika

De flesta scrapbutiker har det, märket heter ColorBox, så sök på det, går du in på tillverkarens hemsida, så brukar det ju ofta finnas så man kan hitta återförsäljare för de olika länderna

Svar på tråden Scrapträsket 2