• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Marajjah

Scrapeliscrappar hela kvällen lång. Nu har jag ont i ryggen och kommer ingen vart med ett ord som jag ska skriva, vet inte vilken sorts bokstäver jag ska använda, sen så ska jag hitta lämplig deko också till den. Har inga fler idéer nu.

Natti!

Fina layouts ni har lagt ut allihopa!

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Fnyz

hejhej nu kom jag hem från streetracet sviiiinkul.... matildas farbror tomas kom 2:a var komentatorns favorit så nu har jag massa härliga citat att ha med på en LO som t.ex.

(han ahr en honda)

"där har vi en japan som har ätit sushi med dynamit i!"

där flyger bambuskotten, tur att han sitter i bilen annars skulle han skuta ner oss"

"Bamburaketen"

det sista blir ju en skitbra rubrik

ser att jag fått många att gå å leta knappar på second-hand erikshjälpen ligger här i bollnäs i hälsingland och finns även i granbyn edsbyn å kan kanske finnas på något mer ställe så har ni vägarna förbi bollnäs så hör av er så kan jag visa er

godnatt

• claudia79

go morgon! Här var det tomt, men på scrappiz.se tog det väldigt lång tid att komma in
    Kan någon gullig förklara lite närmare (Jo79 gjorde det iofs men.. hrm ja behöver nog mer info ) Ja antar att man ska lägga in LO:s under de olika rubrikerna,som man gjort. Men tex musikutmaning..? Ska den ha m musik att göra då och sen får den se ut hur som helst eller? Och LO-lift?
    Ja tur att man har tid på sig att lära sig

• annika5064
    scrapgodis75 skrev 2006-08-12 00:07:31 följande:
    Ring album till 12*12 papper. Vart kan jag köpa sådana billigt? I göteborgs trakten.
    Köpte mitt på Scrapbutiken...men jag rekommenderar inte sådana album; det ryms inte många innan pärmarna står rakt upp!
  • Cino

Go morron!
    Vad använder ni till att färglägga era alster med, t ex motiv ni stämplat? Chalks? (visst heter det så, så jag inte blandar ihop dom med annat ) Samma fråga gäller skuggeffekterna på kanterna runt olika utstansade t ex blommor eller kanter runt olika papper?? Förstod ni? Lite svårt förklara när man inte riktigt vet

• Jo79
    claudia79 skrev 2006-08-12 09:26:55 följande:
    go morgon! Här var det tomt, men på scrappiz.se tog det väldigt lång tid att komma inKan någon gullig förklara lite närmare (Jo79 gjorde det iofs men.. hrm ja behöver nog mer info) Ja antar att man ska lägga in LO:s under de olika rubrikerna,som man gjort. Men tex musikutmaning..? Ska den ha m musik att göra då och sen får den se ut hur som helst eller? Och LO-lift?Ja tur att man har tid på sig att lära sig
    Ja, du läser vad de olika utmaningarna/tävlingarna innebär, gör ditt bidrag och laddar upp i den  mapp som det står att man ska ladda upp i. Som jag fattade det ska musikutmaningen handla om nån sorts musik, men hur och vilken är upp till dig att tolka.. och en Lo-lift kan ju oxå se ut nästan precis hur som helst... Något i den Lo som visas ska inspirera dig, men vad eller hur det får du själv bestämma. Så det är ganska fritt!!
    Och ja jösses vad segt det var på scrappiz!
    Mamma till KaramEllen
  • dramaqueen
    Cino skrev 2006-08-12 09:57:06 följande:
    Go morron!Vad använder ni till att färglägga era alster med, t ex motiv ni stämplat? Chalks? (visst heter det så, så jag inte blandar ihop dom med annat ) Samma fråga gäller skuggeffekterna på kanterna runt olika utstansade t ex blommor eller kanter runt olika papper?? Förstod ni? Lite svårt förklara när man inte riktigt vet
    Jag brukar färglägga med vanliga färgpennor och till kanterna har jag en mörk stämpeldyna.
    Längtar efter hösten!
  • malinka2

Gomorron, jaa här eka det lite tomt...kaaan det hända att alla är inne på scrappiz ? Själv ska jag bort på kalas o missar men till kalaset ska man ju ha med ett kort så Janes kortliftsutmaning hinner jag nog med

Lycka till alla ni andra o ha så superkul under cropen!!!

• scrapgodis75

Vad tycker ni om junkitz nya papper "Snippetz Pop Rock " och "Snippetz Hip Hop"?

• Cino

Min svägerska fyller 40 om drygt en vecka. Tänkte mig försöka göra ett kort till henne. Då hon önskar i present pengar till en New York resa skulle det vara kul med detta tema

Nån som har tips var man kan hitta tex papper eller stämpel på en storstad eller dyl? Andra tips mottages tacksamt!

Svar på tråden Scrapträsket 2