Schäfer
Tänkte att vi som har schäfrar skulle kunna prata o berätta om våra fina vovvar....
Tänkte att vi som har schäfrar skulle kunna prata o berätta om våra fina vovvar....
Vilka fina schäfrar ni har.
Vi har precis varit och hämtat vår lilla tjej. Hon är 8 veckor och heter Nova. Söt och bestämd :)
sockertopp84 min fäller med väldigt mycket, ang vikt min kille på 1,5 år väger 30 kg är det lite? var hos vetrinären för ca 6 v sedan han sa då att det var normalt i den åldern och ändå är han stor
Katten75: haha tänka döpa mitt barn till nova ifall det blir en tjej =)
mina små kämpar: Har en iof tik i samma ålder som din och hon väger max 25...
min vovve har redan fält av den mesta pälsen, nu e det bara som vanligt håravfall, brukar alltid ta ut henne o borsta av det mesta flera gånger per dag... så då går fällningen över fortare...
min schäfer verka väldigt stor imot era.eftersom dom väger så lite.min blev 1 i maj och vi vägde han när han fick öroninflamation och då vägde han 45 kg.
Min schäferfarbror vägde runt 50 när han var som störst och kraftigast (inte tjock, bara muskler). Nu när han är 12½ har han blivit ganska mager, väger runt 30 kilo trots att han äter som en häst och är fullt frisk (veterinärundersökt nyligen), han hör bara till dem som blir smala som gamla.
Min lille schäferhane vägde jag idag... 31 kg e han. 4,5 år...
Så han e rätt så liten! Men det var ändå så man fick ta i lite när man skulle lyfta honom o ställa sig på vågen!
fina vovvar har ni
får la ta o lägga in en bild på min bebis oxå! titta o njut *s*
hur är era hundar mot andra hundar vid möte?
Jag har två stycker schäfertjejer. De är 2½ och 5 år. Supergoa båda två. Den yngsta har jag haft i lite över en månad. Den andra sen hon var valp.
Tränar bruks med dem några dagar i veckan.
Selmabus: De går lugnt förbi.