• SmileDevil

Schäfer

Tänkte att vi som har schäfrar skulle kunna prata o berätta om våra fina vovvar....

• Svar på tråden Schäfer
  • aragon

Smile Devil:

Känner igen det...därifrån kommer Ajax... Hur gammal är er hund? Ajax blev 5år nu 31maj..vi har bara haft han i ett år ungefär

Älskar mina bonusbarn och min man
  • SmileDevil

aragon: Våran tik är 1½ år, helt underbar hund... Hur fick ni ajax då?

• Damayanthi

Jag älskar schäfrar,det e min favoritras.Jag hade en sån vacker tik en gång ,men hon fick livmoderinflammation och fick avlivas för 3 år sen den 30/9-2003.Jag saknar henne något så fruktansvärt och jag älskar henne av hela mitt hjärta fortfarande och den kärleken till henne kommer aldrig att försvinna .Hon kommer alltid att finnas i mitt hjärta.Hennes rosetter från våra utställningar e kvar likaså hennes kort.hon kom ifrån Småland,Kosta från en kennel som heter Bri-Gerts,pappan heter Tango von der wienerau och mamman heter Rejas Roxana.Kram på er alla!!!

• aragon

Ajax hade köpts av en äldre man i Vetlanda som blev "för gammal" för han så uppfödren köpte tillbaka han...min man jobbar/jobbade som väktare och tanken var att ha hunden i tjänsten eftersom den var L-testad eller vad det nu heter..nu fick min man strax efter att vi fått hem Ajax ett annat arbetsområde och sitter numera på kontoret istället...så Ajax blev en familjehund väldig go faktiskt och snäll...speciellt mot barn och när amn kelar emd han.....MEN ibörjan var han ÖVERALLT....i sängen,soffan m.m fattade inte varför matte och husse blev så arga.....än idag kan han gärna sno nåt och gömma....

Älskar mina bonusbarn och min man
  • SmileDevil

Ja det är en bra uppfödare, för i första hand så köper han tillbaka hunden och omplacera den.... Har en bild på våran tik i bildgalleriet nu, våran söta ögonsten...!! Ja det är många "ermoros" hundar jag har hört gott om som både blivit det ena och det andra, Linas (vovven då) syster är hos en polis i stockholm som skulle se ifall det kunde bli nått av hunden.... Själv fick vi stora applåder när vi gjorde MH-testet då de sa att det är en liten "sportvariant" och att hon kunde gå långt, så nu väntar jag bara på att bebisen ska komma o sen ska vi hitta tid till lina så att vi kan utnyttja hennes kunskap =)

• mariota

Jenny 24
    Jag tror det kommer gå utmärkt , min hund var oxå familjens kelgris nr ett . Men det har fungerat utmärkt sen vi fick barn ..

• gl79

Hej hej, hänger på här, har haft min lilla schäfer tik nu i ca 2 veckor, jättesöt 15 veckor gammal, så snäll och busig med barnen, kan inte få nog av att leka med dom!!

• Erill

Har 2 schäfrar. De kommer från Äventyrs respektive Lövingsbodas kennel.

• natta83

Fick hem min schäfer valp igår. Allt går jätte bra!

• SmileDevil

Måste berätta att våran schäfer Lina har fått en Lill Matte =)

Svar på tråden Schäfer