Schäfer
Tänkte att vi som har schäfrar skulle kunna prata o berätta om våra fina vovvar....
Tänkte att vi som har schäfrar skulle kunna prata o berätta om våra fina vovvar....
Ne då fick nog Bamse rätt dos från början dt e väl som oss som för dom, som person till person, fast från hund till hund, hur mkt man tål
Nu med sänkt dos ska han ha ½ tablett x 2 (dvs ½ tablett 2 ggr dagligen)
Bamse får 3 tabletter 2 ggr dagligen alltså 6 tabletter per dag han väger ca 45-47 kg. Först en kur på två veckor och nu en kur på 3 veckor till.
Hade en schäfer för några år sen! Världens finaste!
Var tvungen att ta bort honom :( Ingen hade tid för honom och han hade hoppat mellan alldeles för många hem, stackarn var alldeles vilsen :( Han fick det nog bättre i himlen, min lilla Santos :(
Schäfrar är nog den finaste hunden som finns!
Ville bara skriva av mig lite när jag hittade en tråd om just den här hunden:)
ha det bra alla och ta hand om era jätte fina hundar!
Johanna: hade väl ingen speciell i åtanke tänkte bara om det var nån tanke du hade på en omplacering. Inget särskilt.
Har inte orkat skriva här förrens nu.....
Vår schäfer Index finns inte mer
Han blev påkörd i Tisdagskväll vis 22.15 tiden...sprang iväg och hittades på onsdagen vid 12.30 D Ö D
Ska förkorta händelseförloppet (finns att läsa i min blogg)
Han skulle nattkissa vid 21.50 dog då in Ajax och och så ringde min mamma...jag tänkte jaja han fåt en x-tra kissrunda....hade satt fast han i sele.......efter ca 7min ringde det på dörren då en kvinna FÖRTVIVLAD säger att hon kört på en schäfer som stack...MÅSTE vara skadad för det var en REJÄL smäll....vad gör man? Min man var i Malmö på tjänsteresa...går ut och lockar och lockar i ÖSREGNET,vi ringer polisen och de kan inget göra...min kompis sambo kommer och vi letar,letar.letar....vid 01,30 avblåser vi letandet med DÅLIGT samvete....ringer polisen igen som INGET kan göra....görs bara på vilddjur.....jag har tänkt i hela huset på natten,luckan på bilen är öppen OM han kommer.....går upp flera gånger på de få timmarna jag sover för jag HÖR och SER han (inbillning)
När det blir just ute igen går jag ut och letar.....så håller jag och grannen på hela fm pratar med alla som ringer och frågar hur det går och min svärmor frågar kan inte Ajax (andra schäfern) spåra? Nja han har ju operarat sina tassar nyss och ska inte ut i terräng och sen har han tratt...funderar lite och gör sen som hon sa tänker det får bära eller brista.... HAN HITTAR ETT SPÅR SOM LEDER FRAM TILL INDEX........som ligger så fint död i diket.....han tog sen inte långt bort men jag hade letat där men avbrytiti ca 2-3m innan *VARFÖR*
Det känns skönt att veta att han dog omgående SAMT att han inte hade några yttreskador.....han såg ut precis som om han sov.....
Index.....vi saknar dej
Nää fyy!!!! Jag vet precis hur dui känner dig i sorg o saknad!
((KRAM))
Nä lilla vännen =( Beklagar verkligen sorgen!
aragon: kram det finns inga ord....
aragon:
Usch vad hemskt. Belagar verkligen sorgen!!
*kramar om*
Aragon: Usch, vad hemskt. Beklagar! Dt e alltid jättejobbigt att mista en familjemedlem!!
Vad hemskt!! beklagar verkligen sorgen!!
Aragon
Jag beklagar hjärtligt sorgen!!!
beklagar... stackars stackars er!
aragon: Hemskt ledsen för er skull!