• SmileDevil

Schäfer

Tänkte att vi som har schäfrar skulle kunna prata o berätta om våra fina vovvar....

• Svar på tråden Schäfer
  • Selmabus

min sambo fick honom när han var två år...(jag kom in i bilden när han var fyra år.) vi vet inte supermycket om vad som hände honom innan den tiden, dock vet vi att han blev biten av en annan hund som valp.

vad gäller hans utfall så var de helt hysteriska i början...knappt att han kunde gå förbi en människa utan att blåsa upp sig! tilläggas skall då att min sambo o hans ex hade ett ganska stormigt förhållande så jag tror inte han var hade nån som helst harmoni i kroppen....nu är han en helt annan hund

vad gäller hundmöten så uppfattar jag att han tycker att det är kul att träffa andra hundar, men han skäller fortfarande, dock mindre, på avstånd. ju närmre vi kommer hunden desto mer svänger svansen! nu senaste två veckorna har han knappt tagit notis om andra hundar, men det kan bero på att han är fullt upptagen med att slicka i varenda tikkisspöl *grr*

vet inte om det jag skriver makes any sense....har en sambo som står o stampar o vill iväg *skratt*

ciao!

• SmileDevil

Fan va irriterad jag är, bor i hyreshus och har en bakgård där vi brukar släppa våran schäfer men kopplat henne då det har kommit andra grannar till bakgården men de har typ bara sakt att vi ska släppa henne o så.... Har alltid varit noga med att hon inte får springa fram till vem som helst utan tillåtelse från den andra personen, nu så har vi fått klagomål av grannarna via hyresvärden att hpn inte får va lös på baksidan längre då folk inte kännt sig trygga... jävla falska människor, varför har dom inte sakt det när vi har träffat dom.... ÅHHH, var bara tvungen att skriva av mig
    P.S. Den värsta incidenten som hänt var när en granne med rolator kom och min sambo kopplade hunden men hon sa att han skulle släppa henne så att hon kunde hälsa på henne och min vovve blev ju jätte glad o stirrade till sig och småhoppad (inte på människan) och då blev tanten arg helt plötsligt... Min sambo ville ju inte släppa fram henne men det var hon som incesterade.... åhhh

• mariota

Har en scäfer hane som blir sex i år .

• Splach

hejsan hejsan, är inte schäfer ägare nu, men har levt med schäfrar hela mitt liv..
    Då pappa alltid haft en schäfer i jobbet "polishund"..
    Och sedan har mamma en vit schäfer, som nu är 5 år och pappas jobbarhund Ozzy går snart i pension, går bara året ut, sedan är det klart för hans del
    Men han ska få fortsätta bo vid mamma och pappa i alla fall

tycker verkligen att det är synd, att det finns så mycket folk som ser ner på schäfrar..

• enyasmatte

finns det nån som vet om en schäferhane i närheten av Örnsköldsvik? sundsvall o Umeå funkar oxå.
    desperat behov av en fin hanhund för parning, den vi provade sist klarade inte av det helt enkelt

*vad gjorde livet innan Wille?*
  • enyasmatte

Trossens mamma - han var otroligt vacker!

*vad gjorde livet innan Wille?*
  • Helgona

Har också Schäfer en hanne, 8år som heter Wilko. Han var 7 mån när han kom till oss. De som köpte honom från början hade tänkt att ha honom som vakthund på en bilfirma...tyvärr så har Wilko absolut ingen vaktinstinkt och satt bara o yla o "grät" när de släckte lampan....
    Tjejen till killen som köpte honom är inte hundmännsika och ville inte ha honom i familjen, då våran förra hund precis hade dött så frågade de oss om vi ville ta honom!  Så då blev han vår....
    Han har som sagt var INGEN vakt instinkt, vi är familjehem och en tjej blev avlämnad här kl 03 en morgon med poliseskort...poliserna var tvungna att kliva över honom för han låg o sov i hallen...den ene polisen vänder sig om och säger ;- inte mycket till vakthund va?? Nä inte alls....

Han hävdar inte ens revir, inte i bilen inte hemma....Inte ens mot andra han hundar...
    Men han är underbar mot barn eller andra hundar...

Han gillar INTE sopbilen och postbilen, det är de enda gångerna när man ser att det faktiskt ÄR en schäfer haha

CARPE DIEM
  • SmileDevil

Helgona: Fina vovvar på bilden =)

Svar på tråden Schäfer