• Nina75

Kalmar-tråd

Välkomna alla Kalmar/Nybro/Ölands bor.
    Jag flyttar över vår lilla bf lista hit.

30 sep HeleneR
    15 okt Maj77
    25 okt Nina75
    31 okt Andi Pandi
    11 dec Knyttet
    6 jan Minname
    19 jan Aphrodite
    21 feb lillefrejen
    27 Apr Mariiee

• Svar på tråden Kalmar-tråd
  • Soffie

Mums äppel muffins!!! Hur gör man??? Kan bara de vanliga sorterna

• lillefrejen

Mmmm, äppelmuffins! Fasen vilken aktivitet det är på denna sidan.

• Nina75

Soffie - hittade ett recept i en bok. Det var nog ganska vanliga muffins, bara att stoppa i lite äppleskivor också.

Lillefrejen - Kan bara svara för egen del - Jag har inte så mycket annat för mig om dagarna än att sitta här framför datorn...

• Soffie

ja frågar man inte lär man inte få veta!!! nu vet jag tack!!

• lillefrejen

Hm, jag har massor att göra på jobbet så jag vet inte vad jag gör här inne egentligen. Skäms på mig. Men jag tycker ju det är så kul!

• tufsan

Har en otroligt seg dag...Hade bestämt mig för att laga massor av mat och frysa in, men inspirationen tryter...det blir nog någon alldaglig köttfärssås. Jag längtar efter lite sol och vackra höstdagar, eller vad säger ni!

Vad fina ni var i tidningen Helen!

• Nina75

Ska ni bada idag Minname och Tufsan? Jag har så vansinnigt tråkigt idag och energin börjar komma lite smått tillbaks efter att jag börjat bli lite mer ordentlig med järntabletterna. Så jag funderar på att ta med mig Zelda till simhallen i eftermiddag, skulle ju vara kul att ses även om jag mest kommer att hålla till i lilla bassängen. Jag vill bubbla också, någon som vet om det är så lämpligt att göra det i v40?

• maj77

Nina75: Det beror på vad du menar med lämpligt. Jag har hört att det kan sätta igång värkarna om man badar bubbelpol sent i graviditeten, fast det kanske inte gör något...

Andi pandi: Jo, allt börjar så smått återgå till det normala. Det har varit tre hektiska veckor med sjukhus, BVC och hur mycket besök som helst. Det börjar lugna ner sig och det är skönt! Håller tummarna för dig nu!

Helene R: Jo, jag fikar gärna nån gång mitt i veckan. Hellst inte denna veckan bara, vill få lite rutin på livet först.

• maj77

Nu skriver jag igen! Har verkligen idetorka och undrar om någon kan hjälpa mig! Har ingen inspiration alls när det gäller att laga mat för tillfället. Innan åt jag alltid på jobbet men nu behöver jag äta lunch hemma och dessutom nåt på kvällen tillsammans med sambon (dagens i-landsproblem). Nån som har några tips på hyfsat enkla rätter till lunch och middag?

• lillefrejen

maj77 - kolla in på arlas sida och sök på exvis budget-recepten. Jag gjorde det igår och hittade en massa enkla recept bl.a. med deras färdiga såser mm. Tyckte det verkade jättesmidigt så nu har jag gjort en matlista för två veckor framåt. Jag skrev ut recepten men tyvärr sparade jag inte dem nånstans så jag kan inte maila dem till dig. Men du hittar säkert nåt själv.

Svar på tråden Kalmar-tråd