• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Destroijer

håhå! vilken underbar tråd

• jen05

Jag letar vita stolsdynor med volang,men hittar inga på nätet.... nån som vet vart man kan hitta det?

• nublu

Jag vill också vara med här! Älskar vitt och skavt blandat med lite nytt.

Är det förresten någon här som vet på ett ungefär vad en kalkstensskiva kan kosta?

Har fått ett linneskåp av mina föräldrar men "överdelen" saknas och jag tänkte ev ersätta den med en skiva av kalksten.

• Elisia

Jen: du borde ta och kika i de där vanliga katalogerna som Haléns och Ellos för de brukar ha lite sådant till vettiga priser.
    Jag behöver också ett tips: I huset vi köpt finns en gammal öppen spis med kåpa som har blivit målad... Inte så smart - det hade nog varit snyggare att fortsätta vitkalka den - men de ville väl hitta en snabb lösning. Tyvärr så har de målat med en ganska blank vit färg och jag tycker det ser så plastigt ut. Hur går jag bäst till vägga för att få den att se ut som den förmodligen gjort förr igen? Svampa den med matt vit färg för att få det lite "ruggligt"?

• jen05

jag har tittat i alla dom katalogerna men ingen har vita dynor......
    angående spisen så hade du ju kunnat slipa och sen måla den med vit matt färg , tillsätt sån där sand i färgen (anpassad till målning) så blir det nog fint!

hoppas du förstår vad jag menar!

• spacecandy

jen05: Kan du inte göra dem själv då?
    Det är inte sådär jätte svårt att göra.

• Elisia

Det är en jättebra idé, Jen. Förstår inte varför jag inte tänkt på det själv. Man blir ju galen när de förstör något på ett så klunpigt sätt. Även kakelugnen i huset är målad - förmodligen hade den väl "fel" färg så den är övermålad med samma blanka, vita färg. Det fungerar dock bättre...
    Och angående dina dynor; jag har sett sådana där ganska nyligen någostans men kan för mitt liv inte komma på var. Har du kollat alla danska inredningsbutiker som det finns en del länkar till här? Det går säkert att beställa där. Och så finns det ju vanliga tygaffärer som syr upp på beställning om du inte vill göra dem själv.

• jen05

spacecandy:jag är inte sådär jättebra på att sy..och lat för den delen också hoppas på att hitta några att köpa istället...

• anro

Jag har lantlig inredning i köket och älskar det...Finns bilder i mitt galleri. Välkommen!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!