• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Samla

Tuva 80-verkligen fina tavlor , var har du köpt dem? *Nyfiken *. Letar nya tavlor till sovrummet!

• Samla

En sak till, vilka soffor har ni? Min dröm är ju vita Howard soffor, men det är ju inte att tänka på... Vi har vanliga Ikea soffor o ska köpa nya överdrag. Vill ju så gära ha vita, men med två barn lär det ju inte gå (de går ju att tvätta men hur blir de efter massvis med tvättar?) För några år sen fanns randiga ljusblå o vita, hade velat ha sådana men naturligtvis finns ju inte det nu.

Mitt nästa projekt innan jag börjar jobba i augusti är att måla vårt avlutade drängaskåp-vitt- som ska stå i sonens rum (istället för den låga bokhyllan han har nu)

Anro: fint kök!

• spacecandy

Elisia: Såg nu att den länken var från 17 augusti 2004 (sparas forum så länge?)! En liten miss från mig.. Sorry!

• juliah

Hmm, jag har samma dröm som du samla, drömmer om howard, klädda i vitt linne...
    Men men, Ikea får duga, har två 2-sits ektorp vita som känns helt ok!

• Elisia

En hyfsad variant är Oxford från MIO. Finns i flera helt OK färger. Helst vill man ju ha Oxfords schäslong också... En helt egen som ingen annan får sitta i.

• juliah

Har kikat på mios, dom är verkligen helt ok...men som sagt, det får duga med ikea under småbarnsåren! En alldeles egen schäslong låter fullkomligt ljuvligt *drömmer mig bort* !

Annars tycker jag att ROOM har supersnygga! 

• anro

Malins79 -Tackar ödmjukast. Är skittrött på New Englandstilen i v-rummet, vill ha vitt, vitt, vitt och mer romantiskt. men med en SJÖVILD 1,5 åring och en bebbe i magen får blåa soffor hänga med ett tag till...

• Elisia

Så är det; vitt fungerar ju alltid som bas och dessutom är det ju så himla lätt att variera sig med detaljer i den färg man är mest såld på för stunden. Själv är jag otroligt roooosa just nu och det har hängt med ett par år så jag börjar bli trött på mig själv. Tycker att det är så otroligt fräscht när man kommer hem till folk som har snappat upp den turkos trenden för det är också jäkligt snyggt till vitt och också till trärent. Mycket man vill ha!!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!