• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Våran lilla familjs

Hej igen!
    Jag TROR att jag fattar !
    VILKA hängare menar du från IKEA?

Alternativ 1: Hyllor underst & stålvajer att hänga kläder/galgar på överst

Alternativ 2: Byrå vid fotändan & en kombination med "hängare" och hyllor vid andra väggen.

• Mystjejen

juliah: nej inget äkta skinn utan tyg som ser ut som ull typ. skitdålig på att förlkara.
    Tyget är mörkgrått.

• juliah

Mystjejen, jag skulle måla vitt!

VLF,
    Jag känner igen det där med icke existerande förvaring, vi har också ett sekelskifteshus och inte en garderob fanns när vi flyttade in. Nu har vi byggt 2 med, vajer och ett tunt vitt tyg som "dörr" (bild finns hos mig), har även en avlång tygklädd bänk från ikea med förvarfingsutrymme i, kan vara snygg framför sängen kanske?

• Våran lilla familjs

juliah>>
    Ja, sekelskiftshus är underbart med saknar oftast HELT förvaring. Det är verkligen en utmaning!
    Jag är van att ha typ 3-4 stycken 60-garderober, så det är en stor omställning...
    Hur stor garderob har Ni i erat sovrum?
    Har eran lilla kille en egen garderob i sitt rum?
    Vi skall så småningom inreda barnkammare i nuv. "gästrummet" och fårväl hitta på ngn smart förvaring där oxå... Men det blir inte förrän tidigast 2008 !

Finns det ngn beskriving på hur man gör en sådan garderob med vajer och så? Skall försöka "bygga" den själv, eftersom sambon har fullt upp med huset redan som det är. JAG står för inredningen !

• Beatrize74
    Våran lilla familjs skrev 2006-07-16 13:11:43 följande:
    Samla>>Vilken bra idé! Kan man hänga ngt i en sådan kombination oxå?Sedan så har vi en vägg (fotändan av sängen) som är ca 1,5 m lång oxå, där vi kanske skall ha ngn slags låg byrå med sittkuddar ovanpå kanske? Tyvärr kan vi inte ha ngn garderob på den väggen för det finns ett fönster (stort, ca 2 m brett) där.Åhhh, vi har ingen förvaring!
    Kanske det skulle kunna vara idé att köpa vita fina skåp och pallra upp som en sängstomme under sängen? Det är ju SÅ snyggt för att inte tala om HUR MYCKET DET SLUKAR. Kuddar, sängkläder, linne, täcken, vinterkläder whatever! Skor!
  • juliah

Våra garderober som vi byggt finns i allrummet bredvid sovrummet, kanske inte det ultimata men men...inte är dom stora heller, ungefär en 60-70m breda skulle jag tro men rätt så djupa. Jag kan säga det att jag rensat bort kläder ganska friskt! Alla ytterkläder, vinterkläder och skor förvarar vi i en bänk i farstukvisten.

Ja nu var det inte jag som byggde dom men inte kan det vara sååå himla svårt. Min man byggde väggar av reglar och så på med skivor. Hyllplanen är av brädor så det är då så lantligt som det kan bli hehehe...spackla och måla på det! Vajern är nog det minsta problemet skulle jag tro, dom är lätta att fästa!

• Våran lilla familjs

Nu har jag skissat fram ett förslag hur det skall se ut...
    Men vilket tyg skall jag välja att hänga på vajern?
    Finns det förresten vajer-hörn?
    Vi har HIMLA:s "silduk" i vitt linne i fönstret i sovrummet...
    Vad tycker Ni?

Skall åka till IKEA i morgon förmiddag...
    Tack för alla tips & idéer!

• juliah

Ja det ska finnas vajerhörn!

Tycker att det är snyggt med tunnt linnetyg, annars funkar gardinen Wilma från Ikea, tunt, vackert och framförallt billigt! Lycka till!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!