• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Mystjejen

Just nu är nog mitt hem inte särskilt inspirerande...
    Har nämligen flyttat omkring allt och så har vi sålt en jättestor TVmöbel så storarummet är i stort sett tomt!! Så nu funderar jag på hur jag ska inreda där.
    Och hallen ska ju målas så allt är utburet där med..
    Vi har även bytt sovrum och kontor/tvrum med varandra...
    Ja så det ser ut som vi just flyttat in...

Men bilder kommer allteftersom.

Vet inte om jag frågade men jag är ute efter ett snyggt skåp gärna skåp i underdelen och vitrin i överdelen. Och ett stort "helt" skåp.
    Någon som har några tips?? Inte föör dyrt.

Har sett skitsnygga hos house doctor men de kostar ca 7000:-... lite mycket pengar för oss just nu!!

• Mystjejen

Guldrosen: Låter jättemysigt... Vilket stort kök!! Lyllos...

Kolla in här: www.shabbylarsson.com fina grejer men dyra...

Angående auktioner...
    Jag bor i en småstad och häromkring är det ofta auktioner, billigt oftast. Jättebra!!

• juliah

Mystjejen,

Vad ska ni använda stora rummet till? Tvrum, allrum?

Skåp är jättedyrt, hmm, ska fundera på det där men kommer inte på något just nu!

• Mystjejen

juliah: Allrum. Ja, det är tråkigt att det ska vara så dyrt... Men å andra sidan får man ju oftast mycket för pengarna.

• Samla

Här tittar jag gärna in, älskar också det lantliga, mycket vitt/vitt, vitt/blått, vitt/grått mmmmm !!!! Dock har jag lite annan stil på sonens rum o köket. Har kvar matsal o vardagsrum som ska inredas, blir klart i höst.. Vi har Rosieserien från www.Mio.se, matsalsbord o vitrinskåp...Är ute efter en fin matsalslampa, får se vad det blir för någon.

Mystjejen: jag är inget jättestort Ikea fan men måste ändå tipsa om
    Liatorp www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=58580&langId=-11&categoryId=15963&chosenPartNumber=30087073
    Faktiskt fin serie (har själv mediamöbeln till vår tv)Jag tror att den finns som skåp också, tycker mig ha sett det på Ikea.

• spacecandy

samla: jag har rosie sängen!!

• jen05

puffar lite så denna tråd hålls vid liv
    jag har gått och kärat ner mig i gustavianska vita möbler, gud vad dom är fina...blir definitivt såna nästa gång vi köper nya köksmöbler!

• Samla

spacecandy: tyckte jag kände igen den!!! Fint!!!!

• NyfikenRosa

Det fanns en liten söt butik på Humlegårdsgatan upptäckte jag igår. Koffert? kan den ha hetat det ?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!