• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • juliah

Tänkte fråga om lite råd och tips! Vi ska bygga ett gästhus intill vårt hus och där kommer även tvättstugan att vara, det kommer att vara MIN tvättsuga så jag har fria händer vad gäller inredningen!

Behöver lite inspiration, de tvättstugebilder jag sett har varit så "moderna" men jag vill gärna ha det lantligt och lite romantiskt om man nu kan lyckas få en tvättstuga att vara det!

Vad jag kan se framför mig ungefär är ett nästan svart granitgolv, fasade vita rektangulära kakelplattor....ja och sen då? Tycker att det är svårt det här...
    Det kommer inte att vara så jättestort heller. Måste lösa tvättförvaringen på ngt sätt, hitta en vacker lampa, förvarinsgkorgar osv. Hyllor tänkte jag ha i vitt trä med konsoller, finns billigt på ikea. Kanke ha samma köksskåp som vi har i köket.
    Måste även dölja den hemska varmvattenberedaren på ngt sätt...

Så bilder och tips tas jättegärna emot!

• Mystjejen

Hittade tyvärr inget skåp på auktionen idag heller...
    Däremot en låda med silverljusstakar i olika storlekar, skitsnygga...20:- Superbilligt...

Har en liten pinnsoffa ingen kökssoffa utan bara en liten som man kan ha i hallen el nåt.
    Tänkte klä sitsen i sånt ulligt tyg som ser ut som fårskinn.
    Tror ni det blir snyggast att måla soffan i vitt el grått?
    Är mest inne på att måla i samma gråa som jag ska ha till hallen. (den ska inte stå i hallen).

• Mystjejen

Just det...
    Ja House doctor har ju SJUKT snygga grejjer!!! VILL HA ALLT!!!
    Vet att det finns en affär i Jönköping som säljer deras saker, kan kolla vad den heter om ngn är intresserad...

• NyfikenRosa

Juliah..båttema.. med lite söta båtar... marina färger... så kan du döja beredaren med segeltyg.. hihi.. och så kan du ha en liten lekhörna till noell med kuddar.. eller så kör du på svart vitt med skomakarelampa, svart vita gamla tavlor på båtar och natufärgade korgar... eller korgarna från granit!

• therre

såg den här på tradera. såååå söt!

• juliah

Tack nyfikenrosa! Du har då alltid en massa bra förslag!

Ska sätta mig o skissa lite nu!

Mystjejen, jag vill också ha allt från house doctor! Vårt lilla köksbord kommer därifrån!
    Vilket fynd med ljusstakarna. Vilken färg ska du ha på det ulliga tyget? Tänkte på det, du kan inte ha ett riktigt fårskinn på soffan? Skulle vara snyggt att måla den vit med ett mörkgrått skinn! Eller ett vitt skinn, eftersom de är lite cremefärgade! Du kan hitta fårskinn hyfsat billigt hos uppfödare, vi har tre st som kostat sammanlagt 1500. På "fina gatan" får man betala minst 1500 för bara ett skinn...

• Våran lilla familjs

Hej!

Vi håller på att renovera ett hundra år gammalt hus & skall snart börja inreda det! Skoj!
    Vi har köpt sängen "Wilma" från MIO & letar nu garderober. Tyvärr har vi bara ca 1,5 m brett att bygga garderob... Ngn som har förslag - vi vill fortsätta med våran lantliga, vita & romantiska stil även här...

• Samla

Våran lilla...: åh Wilma serien är också jättefin! Kanske kan ni sätta upp vita hyllplan som är 1.5 meter och spänna upp vitt tyg på stålvajer (framför). Underkläder o dyl kan man ju ha i korgar på hyllplanen..

• Våran lilla familjs

Samla>>
    Vilken bra idé! Kan man hänga ngt i en sådan kombination oxå?

Sedan så har vi en vägg (fotändan av sängen) som är ca 1,5 m lång oxå, där vi kanske skall ha ngn slags låg byrå med sittkuddar ovanpå kanske?
    Tyvärr kan vi inte ha ngn garderob på den väggen för det finns ett fönster (stort, ca 2 m brett) där.

Åhhh, vi har ingen förvaring!

• Samla

Men om ni satsar på en lite större byrå, kanske kolla på blocket efter en sån där vit äldre som sväljer mycket-att ha underkläder i (vid väggen vid fotändan av sängen). Sen köper sånna där hängare som är uppfällbara (pekar rakt ut-finns på Ikea som man igentligen ska ha i tvättstugan o hänga tvätt på) och ha hyllplan underst o en rad sådana uppfällbara hängare överst. Eller ha stålvajer under skynket också som man kan hänga kläder på -o hyllplan under Om du förstår hur jag menar -lite rörigt men..

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!