• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Mystjejen

Smajla: Vilka bra adresser!! Särskilt bra för jag ska snart till göteborg...

• Mystjejen

Minimagen: I vår hall. Och den ena väggen går längre ut än den andra, så den kommer bli som en fondvägg i storarummet oxå...

Har/gillar saker i vitt och pastell och vita möbler, lite nytt men mest loppis och auktionsfynd.
    Kan ju lägga ut bilder på hallen/ storarummet imorgon.
    Skulle behöva lite hjälp med storarummet med...det är jättesvårmöblerat. Så jag får ta fram digitalkameran imorgon!!!

• Guldrosen

Jag tycker också om den lantliga/romantiska stilen. Jag har ett stort (ca 34 kvm) lantligt kök. Kungssäters kök, tradition rak, gräddvita luckor, vitrinluckor och bänkar i körsbär. Gammeldags handtag på lådor och luckor. I ena badrummet har vi Björbos inredning som heter Carl Larsson. Kolla in deras hemsidor. Även jag tycker om Laura Ashley stilen. Har den typen av tapeter i köket och ett allrum. Vi får ofta kommentarer om hur fint vi har det i vårt hus. Att vi har tänkt på att behålla mycket av den gammla lantliga stilen fast vi har totalrenoverat huset. Vi har de gammla låsen och handtagen på innedörrarna, d v s handtag på ena sidan och nyckel på andra sidan. På toadörrarna har vi fått modifiera låsen lite eftersom man måste kunna låsa upp dessa dörrar utifrån.
    Man blir ganska fort "hemmablind" och vill ändra igen... men det kostar ju en del. Man får försöka ändra på de små detaljerna, en kudde här, en vas där o s v.

• jen05

Jag älskar den stilen! kul att ni delar med er av bra sidor man kan kika på!

• MsNordqvist

Åh, jag hänger på här också! Jag älskar den romantiska/lantliga stilen. Tror jag ärvt det av min mor Men eftersom min sambo är mer modern/stilren så försöker jag blanda så gott det går Nu är vi i husletartagen och jag kan knappt vänta tills jag får inreda vårat nya hem! Speciellt eftersom sambon fått välja det mesta här hemma eftersom han höll på att renovera när jag flyttade in. Behöver jag säga att resten av renoveringsstilen blev lite annorlunda sen jag kom hit?

• MsNordqvist

Är det nån som brukade/brukar titta på ShabbyChic på Style/E?

• Minimagen

Mystjejen: Vore jättekul att få se lite bilder!

Smajla:Tack för bra tips, ska också till Gbg framöver!

• NyfikenRosa

titta in hos juliah... hon har jättefint!

• Smajla
    Mystjejen skrev 2006-07-11 20:10:21 följande:
    Smajla: Vilka bra adresser!! Särskilt bra för jag ska snart till göteborg...
    Minimagen skrev 2006-07-11 22:02:43 följande:
    Mystjejen: Vore jättekul att få se lite bilder!Smajla:Tack för bra tips, ska också till Gbg framöver!
    Så bra då Glad
    //Smajla
  • juliah
    www.carinochcarl.se på samma gata finns även solgården där det mest aär vitt, romantiskt och alldeles underbart vackert!

www.bruka.se (är inte säker på om denna sida funkar)

Vad roligt med så många som tycker om samma stil! Har känt mig ensam om den i min bekantskapskrets, med andra ord, ingen att prata om samma inredning med...

Ni som brukar gå på auktioner, hur hittar ni dom, söker ni på internet?

Jag har ett "litet" projekt på gång härhemma, vi hittade ett gammalt skåp i soprummet hemma hos min mans mamma och det tänkte jag rusta upp, ser för hemskt ut just nu. Vi får väl se hur det går, men går det så lägger jag in bilder förstås!

För er som bor i sthlms området finns nacka byggnadsvård, där finns allt inom bygg! Vi har köpt golv, gammal dörr till badrummet som saknade en, socklar, beslag till köket och lite annat där!

jaha, det var allt för nu! Kram!
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!