• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Smajla
    Lolanna skrev 2006-10-06 14:54:41 följande:
    Tack för alla svar, alltid kul med andras åsikter blir lätt så svårt det här med inredning.Smajla och nublu - Jo, hade också tänkt sätta mörkare beslag på byrån (mörkare mässingsfärg kanske) och på det sättet binda ihop de två. Och sen nåt stilleben med mörkare skaer på skänken. Skänken bli ganska stor, eller hög kanske man ska säga. Kan den kanske vara mellan 1 och 1,5m hög och nämare 2m lång (inte så bra på att upskatta men ungefär) Har tyvärr ingen bild på den.Sängtäcket är lattefärgat ungefär och det vågar jag inte köpa nytt för det köpte jag för ett år sen o det är från linum. Men man kanske skulle sätta vita kuddar och sen en vit pled eller nåt i fotändnan av sängen.Flatt - Jo ska ta lite bilder av rummet o sängen när jag kommer hem...måste bara städa lite först Ska ta lite bilder av övriga huset också.
    Då tycker jag du behåller sängtäcket och kompletterar det med vita kuddar och en vit pläd ja, precis som du skrev.. Kanske nån brun matta på golvet och vita gardiner så blir det nog snyggt! Så kan du varva mörka och ljusa krukor med gröna växter i fönstret.
    //Smajla
  • therre
    Ankmor skrev 2006-10-06 08:41:45 följande:
    Karamellfabriken, håller med Smajla, måla vitt och sätt igen stegen.therre; kan det vara "Firenze"ramar du är ute efter?Se länk om jag fattat det rätt?www.fototjanst.net/varor&tjänster.htmlOBS Är inte riktigt säker på namnet! Jag har läst det på nätet! Kanske kan du ringa till någon som är "proffessionell" inramare?
    Ja, får fortsätta kika! Men tack! Ska spinna vidare på firenze
  • Vilja78

Måste bara berätta att jag var på Ambience igår. ÅH vad mycket fint de hade!! Jag har fått så mycket inspiration! Särskillt så har jag hittat massor av idéér till badrummet. De hade en jättefin vit stege som jag tänkte luta mot väggen i badrummet och hänga handdukar på. Sen fick jag också idén här i någon av trådarna om att ha tvättmedel i fina glasburkar och sköljmedel i en fin glasflaska.

• nublu

Vilja : Jag vill också till Ambience! Och Lavender Fields! Och Koffert! Och....alla andra fina affärer som finns!

• Sagalin

Flatt:
    Jag har målat nästan alla mina krukor som inte varit vita med vanlig takfärg. Då blir dom matta och fina!

• Smajla

Nån som kan tipsa om var man kan hitta snygga salt- och pepparkar - såna där som man "vrider" på?

//Smajla
  • Madicken73

Vilja, Nublu och ni andra.....fyll i de där affärerna i min affärslista så vi också hittar dit ifall vi kommmer till den staden!!!!!

• Flatt

Hallå..
    har tyvärr inte blivit några bilder ikväll eftrsom vi haft folk här...eller har kanske jag ska säga. Min sambo har grabbarna här som spelar poker...

Fragglerock - jättefin, jag skulle behöva flytta till ett stort hus eftersom mitt eget är fullt nu, men det finns ju så många fina möbler man vill ha =)

Nä nu ska jag läsa sköna hem och sen sova.... Natti natt

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!