• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Fragglerock

Vet ni, i dag såg jag en så himla tokfin och romantisk lampa på Bauhaus.

Såg ut som en gammeldags fotogenlampa (fast den var el) på hög fot med rund glaskupa i frostat och nått blommönster på, och typ 300:- spänn. Funkar inte hemma hos mig då vi kör en blandning av rustik/vit men ni andra som kör superromantiskt - go get it!

• Fragglerock

Jo, är det nån som kommer i håg en diskussion om ljusstakar som jag var inblandad i, då jag var väldigt i extas så fina saker hittade jag!

Nån hade nämligen lagt in en länk till nått ställe där man kunde handla på nätet. De hade ljusstakar som jag blev heeelt såld på. La så klart in sidan på mina favoriter å nu finns den inte! Minns inte vad den heter men stilen var lite som countrybymail och liknande. De hade mellandyra grejjer men sååå fina!

*suck*

Klantiga jag...

• Flatt

Hallå...
    Tänkte börja prenumerera på ett par inredningstidningar och undrar vilka ni tycker jag ska prova...

• hampo

Lantliv inspirerar mig till allt jag har målat och fixat här hemma.

§ alla har vi varit små §
  • millface
    Flatt skrev 2006-10-09 08:31:05 följande:
    Hallå...Tänkte börja prenumerera på ett par inredningstidningar och undrar vilka ni tycker jag ska prova...
    Drömhem och trädgård!!!!
  • nublu

Flatt : Beror ju på vad du är ute efter. Allt i Hemmet ger ju en mer allmän "input" men har en hel del danskt och lantligt (tycker jag iaf). Hem & Antik är bra om man gillar ett lite äldre stuk och är nyfiken på antikviteter och vill lära sig mer. Och är man som jag en trädgårdsmulle och gillar inredning så är Drömhem&Trädgård ett bra val.

• Puppisen
    millface skrev 2006-10-09 08:55:59 följande:
    Flatt skrev 2006-10-09 08:31:05 följande: Hallå...Tänkte börja prenumerera på ett par inredningstidningar och undrar vilka ni tycker jag ska prova... Drömhem och trädgård!!!!
    Håller med millface, den tidningen (Drömhem och Trädgård) är standard hos mig o så unnar jag mig Lantliv någon gång ibland.
    Min svärmor prenumererar även på Hem Ljuva Hem o Allt i Hemmet så jag brukar få dessa tidningar efter henne. Tycker dock att Hem Ljuva Hem inte är så intressant.
  • hampo

Lantliv är då den mest underbara tidning jag läst.
    Har Drömhem och Trädgård också.
    Men jag tycker att Lantliv har bättre reportage från hem som man blir helt kär i . Man får inspiration som bara den.

§ alla har vi varit små §
  • Elisia

Flatt: det är helt naturligt att kvistar lyser igenom efter ett tag när man målat en möbel och vill man slippa det så måste man, innan man målar möbeln, täcka kvistarna med shellack. Då blir det inga problem med genomlys senare.

När det gäller tidningarna så tycker jag att "Drömhem & trädgård" är överlägsen alla andra. I alla fall bland de svenska tidningarna. Det finns ett par engelska tidningar som är superbra, bl a "Country Homes and Interiours" och så har du den norksa "Vackre hjem" som också är kanon! Lantliv var bättre förr, tycker jag...

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!