• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Mystjejen

Nyfiken Rosa: Snygga skor!!! Coolt med träskor, ska nog skaffa mig ett par jag med...

Samla:Vilket fint skrivbord. Jag har ett liknande mörkt, funderar på att måla vitt men det får nog vänta. Har målat tillräckligt för ett bra taqg framöver...

Snart bär det av till möbelgrossen... spännande...
    Så vi hörs ikväll! Förhoppningsvis kommer jag vara ett skåp rikare...

• Elisia

Men Rut - vilken fin Klocka!! Var hittade du den? Och hur har du fixat den fina fondväggen i din sons rum?

• Elisia

Angående kvaliteten på möblegrossen så tycker jag att den verkar helt OK! MIOs och Ikeas byråer och skåp är ju liksom inte heller av premium-kvalitet, om man säger så... Jag gillar när det är sådär rustikt och med snygga lås och beslag på. Jag tänker handla upp mig rejält strax innan flytten för det blir lite svårt att härbergera allting här (och onödigt!)

Englavingar; gillar er trappa jättemycket! Har ni målat panelen själva och vad har ni använt för färg i så fall?

För övrigt så vill jag gärna ha tips på vilken den vackraste vita nyansen är till kökspanel i mitt blivande kök. Just nu är den lindblomsgrön men jag vill ha den gräddvit. Någon som känner till något bra märke och bra nyans, kanske?

• tornado75

coola träskor!!

Elisia: Mio har väl visst bra kvalité på sina möbler! Mio använder massivt trä (min bror jobbar på Mio så jag vet en del om deras möbler) Ikea däremot är ju gjorda för massproduktion, platta paket ger billiga priser.

• Turbon
    Våran lilla familj: Nu har jag lagt in bilder på vår trappa Skrattande

NyfikenRosa: Vilka härliga träskor. Vill ha!! Räcka ut tungan

I förrgår fyndade jag ett jättesött litet skåp på auktion. Det var aprikost men jag håller på och målar det vitt - såklart! Det är jättefint med typ "pärldekoration" runt dörrarna och är halvrund upptill med ett äpple. Ja, svårt att beskriva men lägger in bild när det är klart. Tänkte gömma stereon i det.

Hörde förrresten Möbelgrossen flyttat från Partille till Holmens i Gbg. Någon som vet om det stämmer?
  • NyfikenRosa

Ja! jag gillar mina träskor Räcka ut tungan

• juliah

Elisia, jag tror att det är nordsjö som har serien "En vit värld". kärnmjölksvitt, himmelsvitt, äggskalsvitt, jordgubbsmjölksvitt osv. Jättehärliga färger, i vår sons rum har vi kärmnjölksvitt!

Samla, å gud vilket fint skrivbord, blir så avis på allas fina fynd! lampan var ursöt, bergis från ilva....

• Samla

Mystjejen: Tack! hihi förstår att du målat nock nu!

juliah: Tack, dottern är så nöjd med det, kul!  Lampan: FlörtHemlis

Idag har Miljögården lagerutförsäljning i Svidala (Svedala). Får se om man hinner med en sväng dit....

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!