• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Mystjejen

nublu: Affärskedjan heter Cheapy. De har säkert en hemsida. Ska kolla vad färgen heter...
    Den fanns i nougat, ljusgrå, vit och nån mer. Sedan har de lite "dyrare"...119:- för 3,5l. Olika färger, detr är den jag köpt av till hallen, gräddvit. Jättefin. Kan lägga ut en bild imorgon.

Har lagt ut en bild på skåpet jag fyndade på auktionen idag...

• Englavingar

Var till Örebro idag för att gå i inredningsaffärer. Blev så besviken för den finaste och bästa butiken hade sommarstängt på lördagar........åååååå vad jag blev sur.
    Så jag kom hem tomhänt till Västerås.

• Turbon

Våran lilla familj: Nej, jag har ingen bild på trappan men jag ska se om jag kan fixa det i morgon. Har aldrig lagt in någon bild på min sida så vi får se hur det går...

Malins79: På Backaplan finns Annorlunda möbler. Jag har inte varit där på ett tag nu men de brukar ha en del fina möbler i vitt och även en del spännande inredningsdetaljer!

• millface

Nu har jag påbörjat ett nytt projekt:

Jag klipper ut alla bilder från inredningstidningar jag har på rum/saker som går i den romantiska stilen.

Detta så att jag slipper bläddra igenom alla 7000 tidningar jag har för att hitta en eller två fina inspirerande bilder.

Nu har jag satt in dom i en pärm med plastfickor så att jag lätt kan hitta en speciell bild jag gillar!

Jättefint blev det!
    Som den ultimata tidningen full med bilder som du gillar och utan reklam Räcka ut tungan

• Mystjejen

malins79: Jag tror jag ska ha det som det är, eller måla vitt såklart...
    Jag gillar när det är slitet och avlutat, när lite av den gammla färgen är kvar.
    Och skåpet är ljusare i verkligheten än på bilden så det kommer nog passa in bra.

millface: Jättebra idé, har börjat på en pärm men det blir sällan av, ska försöka skärpa mig.
    Har olika flikar, inredning, projekt, tips på saker som man kan göra själv mm.

• LPW

millface! Har gjort exakt samma sak med mina inredningstidningar (har inte satt in allt i pärmar ännu) och har hittills 3 helt fyllda pärmar med inspiration vad gäller inredning som är helt i min smak- toppenbra!

• juliah

Nr, söta träskor! Skulle jag behöva!

Mystjejen, vilket härligyt skåp!

millface, precis så ska jag också göra, ska bara införskaffa ngn mysig pärm först, eller ja, det kanske blir flera!

• Samla

mystjejen: åh så fint skåp! Vill ha!!Räcka ut tungan

På tal om cheapy: de har jättefina trädgårdsparasoll (trä med vitt tyg) för 199 kr. Vi har köpt ett sånt till trädgården!

Vi fyndade ju ett skrivbord, hade tänkt att ha det till databord men det var för litet Skrikandes men passade perfekt i dotterns rum! Det är lite chabby chic stil över det, men dottern är bara 5.5 år, så vi ska måla det om nått år när man slipper oroa sig över färg på skivan...Hemlis Tyvärr fattas det några beslag, får ge mig ut på jakt!

]

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!