• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Englavingar

Elisia...våran trappmålning är troligtvis i från när huset byggdes, 1936...så vi har velat spara det och inte målat över det. Jag tycker också att det är fint, kul att du med tyckte det!!!

• Mystjejen

Hej på er!! Nu har jag varit på möbelgrossen i Gbg...
    Köpte dock inget denna gång. Möblerna, de flesta säljs ihopsatta redan och tar mkt plats...beror så klart på vad man köper...
    Tyckte det var hyfsad kvalité.
    Ska åka snart och köpa två av skåpen, jättefina var de...
    Men annars var jag lite besviken, det var inte så mycket möbler. Trodde det skulle vara större.

Vi gick snabbt över det så efter åkte vi till Ikea, där köpte vi en typ byrå el vad man kallar det och en bokhylla. Bokhyllan var extrapris 195:- Alleby hette den och "byrån" heter Hemnes (den med 8 lådor). Tyckte den var fin att ha i hallen och den är stor och rymmer mkt!!
    Så nu blev det Ikea igen fast jag egentligen inte ville det.
    Men om möblerna är billiga och snygga så spelar det väl ingen roll egentligen!!!

Och så kommer jag ju köpa de andra skåpen senare...

• Sagalin

God morgon på er!

Är jag först här idag?

Jag är så glad idag för vårt inköp på Möbelgrossen. Nu hoppas jag att matsalsmöblerna inte blir försenade så att vi kan hämta möblerna i slutet av aug.

Juliah: Om du ska till Möbelgrossen till helgen skulle du kunna mäta hur stor sitsen är på stolarna till matgruppen Sirius. Jag tänkte nämligen leta efter stolsdynor till dessa.
    Vi har ju köpt den matgruppen fast i helvit.

• juliah

malins79,

Självklart kan jag kolla det! Hoppas vi kommer iväg, är egentligen inget speciellt vi behöver men är så vansinnigt sugen på brickbordet!

Klockan är fin, skulle vilja ha ngt  i den stilen fast krämvit!

• nublu

juliah: Var det du som skrev i början av tråden om att bygga tvättstuga? Isf, vilka material har ni tänkt använda (kakel, klinkers, pärlspont osv) och hur har ni tänkt att slutresultatet ska bli?

Frågar för vi håller på och ska börja bygga tvättstuga i gamla klädkammaren mellan badrummet och sovrummet. 3x1,5 m så stor blir den ju inte. Skulle blivit bastu men vi ångrade oss. :) Det blir iaf ljust, ljust gråvita klinkers 20x20 cm på golvet iaf.

idag ska jag börja övertalningskampanjken för ommålning av arbetsrummet. :) "Blir vi inte nöjda kan vi ju alltid måla det blått igen" är det senaste argumentet jag kommit på. :D

• Vilja78

Ni som varit på IKEA, har de kommit med ¨nåt nytt i den här stilen? 0

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!