• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • NyfikenRosa

Det finns miljögården i LUND också va?

• Elisia

Tornado75: Ja, MIO har BÄTTRE kvalitet än IKEA men det betyder inte att det är så otroligt bra kvalitet. Jag har ganska mycket möbler från MIO och tycker nog att de har sina brister. Vill man ha RIKTIGT bra möbler så får man nog se sig om efter sådant som inte är tillverkat enligt löpande band-principen.
    Möblerna från Möblegrossen är också i massivt trä och jag tror att de är importerade från Mexiko till stor del. Jag tycker att de står sig väl i konkurrensen från exempelvis MIO. Matsalsböbkerna var kanonfina!

• Elisia

Ha ha! Matsalsmöblerna skulle det vara. Satte visst fingrarna på fel tangenter.

• Elisia

Juliah: Ja! De där färgerna känner jag till. Har ett matbord i köket målat i kärnmjölksvitt och det är jättefint.

Samla: ditt skrivbord är kanonfint och precis vad jag letar efter!

• NyfikenRosa

vad är möbelgrossen? finns vart då?

• Elisia

Det är ett företag som importerar möbler som de ställer ut i utställningslokaler och som bara håller öppna ett par helger i månaden - därav de låga kostnaderna. De har inga höga lokal- och personalkostnader och har inte heller några mellanhänder och därför kan de sänka sina priser.
    Jag tror att de bara finns i Stockholm och Göteborg. Här i Göteborg ligger utställningslokalen på Holmens industriområde och där kan du peka ut vad du vill ha och sedan är det utlämning av de varor man beställt i en lokal i Partille. Transport får man ordna med själv. Bor du nära Göteborg eller Stockholm? Om inte så kan det ändå vara värt att hyra sig ett släp en söndag och kosta på sig att åka dit!

• millface

Samla:

Nehe!

Vart ligger deras utförsäljning då?

Hur fick du reda på det?

Är det mycket dom har billigare eller?

• Våran lilla familjs

Turbon>> Kikade in på trappan - jättefin!
    Har ni vitlutat & lackat den?
    Vi håller fortfarande på att slipa våran trappa - men vi räknar med att bli färdiga med den i dag. *längtar*
    Är slipdamm i hela huset!!

• NyfikenRosa

jag bor i Helsingborg så det får ju bli Götet i så fall

• Turbon

Våran lilla familj > Tack! Nej, vi har bara lutat och vitoljat trappan. Vid städning så vitsåpar vi den. Skönt att ni snart är klara så ni slipper allt slipdamm Glad

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!