• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Leeanlej

smidigt!! haha..
    jag tror jag ska måla bebisrummet grönt...men jag har beslutsamhetångest för vilket rum jag ska välja!!
    Om vi bor kvar vill säga...och alla rummen är genomgångsrum.
    Rum 1 ligger bredvid sovrummet o är lite mindre än det andra.
    Har tidig morgonsol o skuga resten av dagen. Är lite kallare där än resten av lägenheten(även på vintern) men detta kan säkert ordnas genom påtryckningar på hyresvärden!(byta en glasruta med spricka i o sätta gummilister runt ytterdörren) Rummet ligger oxå precis bredvid hallen(fast vi har två så det är inte hela världen)dock så hörs det bra om ngn går i trapphallen.
    rum 2 ligger mellan vardagsrummet och matrummet i ett hörn så det finns två stora fönster, inga dörrar. Är ljust o har kvällssol. efter det lilla matrummet är köket så klart! O det hörs tydligt om man slamrar med grytor mm.

• Leeanlej

lite fel kategori kanske...men jag slänger ut krokar o hoppas att ngn ska nappa

• Englavingar

malins79....den klockan som du funderade på har vi i köket. Jag tycker att den är söt och har en lite gammaldags stil.

• juliah

nublu, ja jag är i full färd med att rita en skiss över tvättstugan, som jag har planerat nu så ska det vara spont i taket, ett nästan svart skiffergolv 20/20, vitt fasat avlångt kakel (sekelskiftesstil), pärlspont,diskho i porslin från ikea, köksskåp från ikea, vita trähyllor på konsoller ovanför bänk, lampa från lantligdesign (den med rosor), eventuellt spottar, en del under arbetsbänk med ett vitt linnetyg som ska dölja smutstvätten, en pelare med maskiner...
    Det kommer att vara 3,5 m / 2,5 m, alltså inte heller så jättestort...

Ska skaffa antingen en inbyggd eller vägghängd strykbräda...

Hmm inser nu att jag kommit ganska långt i planerna, kan lägga upp en planritning om du vill!

• millface

Så nu har jag varit på besök i Höllviken hos "Hem och Hav".

Dom hade jättemycket fint!!!

Jag köpte två lökkorgar, en stor och en liten men jag hade gärna handlat en massa mer...

Fina grejer från Lexington hade dom också.

• Mystjejen

Jag skulle valt det rum som ligger närmast sovrummet. Man får ju gå upp en del på nätterna och det är smidigt att ha det nära. Att det är svalt kanske bara är bra på natten. Bra med sol på morgonen för då är ju bäbisar ofta vakna ändå...
    Kvällssol kan ju göra det svårare för barnet och somna om det är ljust, fast det finns ju bra rullgardiner som mörkar... Ja, hoppas att du fått lite hjälp...

• Mystjejen

Angående klockan från Ikea...
    Tycker den är jättefin...men jag har köpt en vit/beige på Indiska för 99:- Jättesnygg...
    Ska se om jag kan lägga in en bild senare idag...

• Vilja78

Mystjejen; Jag tror att jag har sett den, jättefin! Vill också ha den. Det påminner mig om att jag måste tipsa om att indiska faktiskt kan ha fina saker ibland.

• Rut

Ingen som har en konstruktivt förslag på inredning till inbyggd "garderob" med snedtak?
    Vi har en sådan i vårt sovrum och en i sonens rum. Smart visst, men hur tusan inredaer man dem för att det ska fungera med hängande och liggande kläder????

Ska en sväng till stan i eftermiddag och inhandla krokar och ev. tyg till det ena badrummet.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!