• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Elisia

Det ligger, som sagt, vid Holmens industriområde vid Gullbergsvass i Göteborg. De annonserar i tidningar och har en sida på nätet där man kan se vilka tider som gäller. Det är väl bara mobelgrossen.se, har jag för mig? Vi har ju den på vår länksida.
    De hade öppet nu i helgen i Göteborg och kommer alltså ha öppet igen om två veckor.

• millface

Fy vilken tråkig dag!

Jag trodde att det skulle bli svalare nu i helgen men nej då...

Och ingen bebis än så länge heller Gråter

Men men-nu kör jag till ILVA för att muntra upp mig!

Synd att inte Möbelgrossen finns i Malmö....

• NyfikenRosa

åå... Ilva är ju jättebra söndagsmys

• anro

Hej.

Vet inte om ni har pratat om denna affär som jag tycker är helt otrolig

http://www.nackabyggnadsvard.se/

Här gör jag en del affärer! Har köpt alla beslag till köket + massa gamla burkar.

• Samla

Elisa: tack! Glad

Miljögården har ett lager i Svedala, där de tydligen har utförsäljningar då o då. Men det fanns inget speciellt, kände igen några saker som var typ 7 år gamla. Lite tavlor, nån kruka, nån kudde var fina men inget värt att åka till...

Hittade äntligen vita linne lampskärmar till ett bra pris!!! Kyss

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Sagalin

Hej på er!
    HAr kommit hem från Möbelgrossen!

Vi har köpt möbler till vår matsal.

Ett vitrinskåp, en skänk och matsalsbord och sex stolar allt i vitt givetvis!

Bordet är samma som State på Ilva. Dom hade inte matgruppen hemma ännu. Dom kommer få in ett tiotal den 22 aug. Vi har lagt handpenning på dessa.

Det heter Sirus om ni går in och kikar på mobelgrossen.se men som sagt var det är i vitt.

• Vilja78

Vilka priser de har på möbelgrossen!! Fattar inte riktigt hur det funkar bara...Är det som ett stort lager där de säljer möblerna direkt? Man kan väl bara gå dit de datum som de annonserar ut om jag förtått det hela rätt?

• Vilja78

En smakrådsfråga: Jag har vita köksluckor och vitt kakel med bänkskiva i massiv valnöt. Min spis kommer att vara grå och spiskåpan rostfri. Kan jag ha knoppar i guldfärg alt bronsfärg som är oxiderade? Ser det knäppt ut ihop med spisen och fläkten som är gråa? Håller på bli galen när det gäller att hitta rätt beslag.

• Elisia

Vilja; jag hade nog valt smide, oxiderad smide eller möjligen oxiderade "silver"färgade.

• Vilja78

Oxiderat smide? Hur ser det ut? Kan du fixa fram någon bild?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!