• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • Azalea

Det finns sååå mycket fina motiv!! Ska måla sonens rum i turkos fondvägg och resten vitt och tänkte måla något i ett av de vita hörnen som ska bli en myshörna.

Är det någon som har typ en regnbåge eller liknande? Kanske något man kan måla i många olika färger ... sol, stjärnor, moln .... luftballonger kanske?

• Grus grus

På den här bilden finns en regnbåge:

Och på nästa finns en jättefin sol:

Den här bilden har så snygga moln och sol. Lite tuffare!:

Här är måne och stjärnor om du hellre vill ha det:

Jag personligen tycker ju att bilden med de lite mer annorlunda molnen och solen är superhäftiga!

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • LykkesMamma

Hej hej! jättefin tråd= - )
    Någon som har bilder på pippi långstrump??skulle vilja måla pippi huset o pippi o hennes vänner på enav väggarna i min dotters rum....

• Tili

Jag brukar vara inne här och kolla eftersom jag snart ska göra i ordning sonens rum i nya huset.

Jag har hittat massor av fina bilder på nätet. Googla på murals så får ni upp massor av bilder från hela världen. Väggmålning heter murals på engelska.

• Lady Amalthea

Vi ska också måla Elliots rum sen när vi flyttar och han får nytt rum. Vi ska blanda en massa roliga sagofigurer, allt från gulliga Disneyfigurer till riddare, pirater, drakar, actionhjältar och filmfigurer. Det ska bli ASKUL att få sätta igång och måla och låta fantasin flöda

Har tyvärr inga bilder då vi ska rita upp våra egna sen när vi börjar närma oss flytt.

Men LYCKA TILL med målandet, det blir säkert toppenbra

• Grus grus

Vi ska måla om i badrummet, och jag funderar starkt på att göra den här bilden på väggen ovanför badkaret. Men går ju inte åt så mycket färg, så det beror lite på hur dyr färgen är, när det är till våtutrymmen. Vad tycker ni?

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Vanne

Jennie - Jätte söt!! Absolut i badrummet!

• Smajla
    Jennie81 skrev 2006-10-01 16:20:23 följande:
    Vi ska måla om i badrummet, och jag funderar starkt på att göra den här bilden på väggen ovanför badkaret. Men går ju inte åt så mycket färg, så det beror lite på hur dyr färgen är, när det är till våtutrymmen. Vad tycker ni?Kärlek och snuva kan inte döljas!
    Oj vad söt den var!
    //Smajla
Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?