• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • akw

Dels har jag sökt på google och fått fram tyger mm. Men sedan så har jag även beställt 5 stycken vykort med hennes olika figurer på. Bara att kopiera upp på overhead och använda en oh-projektor för att förstora upp på väggen. Å sen måla.

Men det har jag inte gjort ännu då vi inte kommer att flytta förrän 1/12 och då får dottern eget rum.

• therese80

jag kör blyerts å sen med en turspenna konturerna

• Sara E

Jag målar ju Bambi åt min bebis. Tycker att det passar till båda pojke och flicka.

Ang. konturerna så målar jag Inte dom med turspenna utan med vanlig svart färg. För dom som inte vet det så har turspenna en tendens att försvinna/blekna med tiden och det är ju inte så kul. Bara ett lite tips

Lycka till med alla era målningar

• therese80

hmm det hade jag inte tänkt på. men va använder du då för "vanlig" färg Sara E?

• Sara E

therese80, Jag målar inte direkt på väggen eftersom jag bor i hyresrätt, Målar på en mdf skiva. Men jag målar hela målningen i acrylic färg.
    Vad ska du använda för slags färg till målningen då?
    Det går bra att använda samma sorts färg till konturerna skulle jag tro.

• therese80

jag målar med vanlig väggfärg. men då var ju "problemet" att det inte finns svart i sk väggfärg därför tog jag tushpenna å målade konturerna me. men om det bleks så får jag lösa det me tiden..

• evita

någon som har tips på var man kan hitta en bild av pippis båt, hoppetossa??? eller ett piratskepp??? hellst utan alltför mycket detaljer då man ju aldrig gjort detta innan...

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?